شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام شد

«محب اهری» اولین فیلم سینمایی‌اش را می‌سازد/«ماشالله؛ مردی برای تمام فصول»!

حسین محب اهری

سینماپرس: حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاترجدیدترین فعالیت های خود را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه پس از مدت ها روزهای پرکاری را می گذارنم و در ۳ قالب سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت های قابل ملاحظه ای دارم، ضمن اینکه به زودی می خواهم اولین اثر بلند سینمایی خود را نیز بسازم.

بازیگر سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من مدت ها است که مانند بسیاری دیگر از همکارانم دغدغه فیلمساز شدن به سراغم آمده و مایلم که بتوانم به زودی اولین فیلم بلندم را جلوی دوربین ببرم؛ اکنون چند سالی است که روی طرح فیلمنامه این اثر کمدی کار می کنم که نام آن «ماشالله مردی برای تمام فصول» و یا «ماشالله برادر ایشالله» خواهد بود.

وی سپس با تاکید بر اینکه این اثر، کمدی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران خواهد شد اظهار داشت: من مایلم اثرم را با کمک و همیاری تهیه کنندگان بخش خصوصی بسازم و از این رو مذاکراتی نیز با تعدادی از تهیه کنندگام انجام داده و تقریبا به توافقاتی هم دست پیدا کرده ایم؛ اما از آنجا که هنوز قراردادی میان ما امضا نشده است نمی توانم به صراحت جزئیات تولید این فیلم را بیان کنم؛ تنها به ذکر این نکته بسنده می کنم که در این اثر پر بازیگر، بسیاری از چهره های شاخص سینمای کمدی حضور خواهند داشت.

محب اهری سپس در پاسخ به این سوال که چرا سینمای کمدی ایران مانند سال های نه چندان دور با استقبال مخاطبان مواجه نمی شود گفت: دلیل اصلی دوری مردم از سینمای کمدی افت کیفی این گونه آثار است؛ والا تجربه ثابت کرده که مردم در تمامی جوامع از فیلم های کمدی استقبال می کنند. متاسفانه آنچه امروز به عنوان فیلم کمدی به مخاطبان ارائه می شود آثاری کلیشه ای و به شدت نازل و ضعیف است که با یک سری لودگی ها سرهم بندی شده و به خورد مخاطب داده می شود.

این بازیگر پیشکسوت سینمای کمدی ادامه داد: هرچند که هنر و سینما هیچ قاعده و چارچوب مشخصی ندارد اما اینکه ما بخواهیم هر اثر بی محتوا و نازلی را به عنوان فیلم کمدی به خورد مخاطب بدهیم کاری غلط است که باعث شده سینمای کمدی در ایران محکوم به شکست شود؛ البته من به آینده سینمای کمدی بسیار خوش بین هستم و امیدوارم حداقل فیلم خودم بتواند دریچه جدیدی را به روی سینمای کمدی کشور باز کند.

بازیگر فیلم سینمایی «جیب برها به بهشت نمی روند» در بخش دیگری از این گفتگو به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: سریال تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی به تازگی از شبکه اول سیما روی آنتن رفته که در این سریال نقش پزشک مخصوص شاه را بازی می کنم. برای بازی در این سریال تلویزیونی به شدت تاریخ معاصر مربوط به دوران پهلوی دوم را مطالعه کردم تا بتوانم به بهترین شکل ممکن در قالب این شخصیت فرو رفته و آن را برای مخاطبان باورپذیر تر کنم.

وی سپس خاطرنشان کرد: «معمای شاه» یکی از بهترین سریال های تاریخی ایران است و من امیدوارم طی هفته های آینده مخاطبان چند برابری پیدا خواهد کرد؛ خوشبختانه محمدرضا ورزی کارگردانی است که کار خود را به خوبی بلد است و از قبل می داند که چه کاری را می خواهد انجام دهد و با وسواس و دقت زیادی روی جزء به جزء اثری که خلق می کند توجه دارد؛ از سوی دیگر وی تعامل بسیار خوبی با بازیگران برقرار می کند، به نحوی که من که مدت ها در این پروژه مشغول به کار بودم با او حتی در رابطه با نوع دکوپاژ و میزانسن نیز مشورت می کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» ادامه داد: علاوه بر این در سریال «دور دست ها» به کارگردانی جواد ارشادی نیز حضور دارم و ۲ فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موسائیان و «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی را نیز آماده اکران دارم که احتمالاً اولین رونمایی از آن ها در این دوره از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

محب اهری در ادامه به فعالیت های تئاتری خود نیز اشاره کرد و گفت: به تازگی بازی در نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی را به پایان رسانده ام و این روزها در حال تمرین دو نمایش دیگر با نام های «خسیس مولیر» و «شاهزاده خانم بدترکیب» هستم که کارگردانی هر دوی این آثار را نیز مریم کاظمی بر عهده دارد که اولی کاری جدی و دومی کاری برای کودکان و نوجوانان است.

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» در بخش پایانی این گفتگو به تحلیلی از وضعیت کنونی هنر در کشور پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل حضور مدیران بی دغدغه وضعیت فرهنگی ما به شدت دچار نزول شده است؛ سینما، تئاتر و یا هر هنر دیگری نیاز به سیاست گذاری های کلان و مناسب دارد که متاسفانه این امر مهم در کشور ما اصلاً دیده نمی شود؛ ما همواره در کشورمان از ضعف مدیریت فرهنگی رنج می بریم و علیرغم اعتراض های گسترده ای که در این زمینه وجود دارد تاکنون هیچ گشایشی در این راه حاصل نشده و معلوم نیست که سرنوشت هنر به چه سمتی خواهد رفت.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: این روزها فرهنگ تنبلی و کپی برداری به شدت باب شده و مفهوم انجام دادن کار خوب در حیطه فرهنگ و هنر مفهوم چندانی ندارد؛ آرزو می کنم که مدیران ما کمی بیشتر به این مقوله مهم و حساس توجه نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.