دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

دری: امکان ساخت «پهلوان خشمگین» فراهم نیست/ سینمای ایران تنبل شده است!

سید ضیاءالدین دری در رونمایی از مستند رمز و راز ملکه

سینماپرس: سیدضیاء الدین دری کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که چندی پیش پروانه ساخت فیلم «پهلوان خشمگین» را از سوی سازمان سینمایی دریافت کرد در رابطه با وضعیت تولید این اثر گفت: به دلیل عدم تأمین سرمایه لازم امکان ساخت این اثر سینمایی فعلاً فراهم نیست و من در حال رایزنی با سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی برای تولید این فیلم هستم.

کارگردان سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فراهم کردن امکانات برای فیلمسازانی مثل من در تمامی دوره های مدیریتی سخت بوده است چرا که ما به سمت تولید فیلم های ساده نرفته ایم و همواره تلاش کرده ایم تا به جزئیات فیلم ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به اینکه در زمانه ای که فیلم های سنگینی مانند «چ»، «رستاخیز»، «ملک سلیمان» و... در سینما ساخته می شوند نباید از عدم وجود امکانات گلایه کرد اظهار داشت: در زمانه ای سینمای ایران امکان تولید فیلم های «بیگ پروداکشن» را نداشت اما خوشبختانه این شرایط در حال حاضر فراهم شده است و ما نباید با تولید فیلم های ساده انگارانه خودمان را به عقب برانیم.

دری در ادامه این گفتگو تصریح کرد: سینمای ایران در حال حاضر به سمت تنبلی پیش رفته و یکی از دلایل اصلی آن این است که فیلمسازان در فیلم هایشان به جزئیات هیچ توجهی ندارند و به همین دلیل است که مردم از فیلم های آن ها استقبالی نمی کنند چون مخاطبان امروزی بسیار فهیم هستند و به خوبی متوجه می شوند که برای چه فیلمی زمان و بودجه لازم صرف شده و برای چه فیلمی صرف نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی «لژیون» تأکید کرد: من هیچ گاه از فیلم های تاریخی و «بیگ پروداکشن» ترسی ندارم و برخلاف عده ای که معتقد هستند ورود برای تولید این آثار هزینه های گزافی را طلب می کند معتقدم که لزوماً تولید فیلم های تاریخی همراه با صرف هزینه های کلان نیست به نحوی که فیلم «پهلوان خشمگین» نهایتاً بودجه تولیدش زیر ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

کارگردان سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» ادامه داد: «پهلوان خشمگین» به هیچ عنوان فیلمی سیاسی نیست و داستان آن در مورد یک پهلوان کشتی است که به دلیل حسد برخی اطرافیانش درگیر ماجراهای پیچیده ای می شود و آنچه ما سعی داریم این است که اثری آموزنده و جذاب را بسازیم.

وی در پاسخ به این سوأل که این اثر در مورد زندگی «جهان پهلوان تختی» ساخته می شود گفت: ما امثال تختی را در کشورمان زیاد داشتیم و این فیلم هرچند که در همان دوران اوج زنده یاد تختی روایت می شود اما مرتبط با او نیست و داستان تراژیک واقعی زندگی یکی دیگر از پهلوانان ایران زمین را روایت می کند. داستان این فیلم در دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی می گذرد و امیدوارم که مخاطبان از آن استقبال کنند.

دری در خاتمه این گفتگو افزود: «پهلوان خشمگین» قطعاً به جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید و من جزو فیلمسازانی نیستم که بخواهم از کیفیت فیلمم کم کرده و آن را به جشنواره فجر برسانم؛ آنچه برای من حائز اهمیت است اینکه بتوانم وقت خوبی برای تولید فیلمم صرف کنم و اثر خوبی را به عنوان یک خوراک فرهنگی برای مخاطبان جلوی دوربین ببرم که بتواند آن ها را مجدداً به سمت سالن های سینما بکشاند؛ ذکر این نکته را نیز ضروری می دانم که فیلم هایی که تاکنون روند تولیدی شان را آغاز نکرده اند اگر بخواهند به جشنواره برسند قطعاً کیفیت لازم را نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.