سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

روزهای شلوغ یک موسسه پخش فیلم

حبیب اسماعیلی؛ «رسانه فیلمسازان» و اکران «من سالوادور نیستم» از آذرماه در سینماهای کشور

حبیب اسماعیلی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: حبیب اسماعیلی مدیر موسسه پخش فیلم «رسانه فیلمسازان» درباره فعالیت های اخیر خود گفت: طی هفته های آتی ۵ فیلم توسط این مجموعه در سینماها پخش می شود که «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و با بازی رضا عطاران می تواند در آذرماه تنور سینماهای کشور را گرم کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «راننده تاکسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من معتقدم یک فیلم خوب در هر فصل و شرایطی که روی پرده سینماها برود می تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده و فروش بالایی نیز داشته باشد؛ تجربه های پیشین ثابت کرده که فصل اکران چندان تأثیری بر فروش فیلم ها ندارد و من مطمئن هستم آثاری که رسانه فیلمسازان در سال جاری پخش آن ها را بر عهده دارد همگی جزو پرفروش های سینما خواهند شد.

وی در همین رابطه افزود: «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی به دلیل داشتن داستان بسیار جذاب و همینطور بازی رضا عطاران که یکی از بهترین کمدین های ایران است و تجربه ثابت کرده که می تواند مخاطبان بی شماری را به سالن های سینما بکشاند قطعاً یکی از پدیده های اکران طی سال جاری خواهد بود.

اسماعیلی در مورد داستان این فیلم سینمایی گفت: ناصر و خانواده‌ اش به واسطه آژانس تعطیلات رویایی به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند. آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه می‌گیرد و همین ماجرا اتفاقات کمیک جالبی را در فیلم رقم می زند؛ این فیلم به لحاظ پروداکشن در ژانر کمدی یکی از متفاوت ترین آثار سینمای ایران به حساب می آید و من از فروش بالای آن مطمئن هستم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بازجویی یک جنایت» ادامه داد: سال گذشته من فیلم های زیادی از جمله «مجرد چهل ساله»، «ساکن طبقه وسط» و «ملبورن» را همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر و یا در فصل های پاییز و زمستان در اکران داشتم که همگی آن ها جزو فیلم های پرفروش سال شدند و روی این مسأله که فیلم هایی که در فصل پاییز و زمستان اکران شوند می سوزند، خط بطلان کشیدند.

وی سپس در مورد سایر فیلم هایی که «رسانه فیلمسازان» پخش آن ها را بر عهده دارد اظهار داشت: فیلم «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی از چهارشنبه ۲۷ آبان ماه به سرگروهی سینما آزادی اکران می شود و  فیلم های «مرگ ماهی» به کارگردانی سید روح الله حجازی، «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی و «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت دیگر آثاری است که طی سال جاری پخش آن ها را بر عهده خواهیم داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «حریم مهرورزی» تأکید کرد: متأسفانه هنوز تاریخ پخش دقیق هیچ یک از این آثار مشخص نشده است و امیدواریم که شرایطی به وجود بیاید تا اکران همگی این آثار را قبل از ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از این گفتگو به بیان برخی مشکلات روز سینمای ایران پرداخت و گفت: متأسفانه طی سال ها اخیر به دلیل تولید فیلم های سطحی و نازل گرایش مردم نسبت به سینما بسیار کم شده است، اغلب فیلم هایی که در سینمای ما تولید می شوند دارای جذابیت نیستند و در دام کلیشه های هزاران بار تکرار شده گرفتار هستند و همین باعث شده تا مردم چندان توجهی به این آثار نداشته باشند.

پخش کننده فیلم «۳۶۰ درجه» سام قریبیان ادامه داد: جذابیت در فیلم الزاماً به معنای بی بند و باری نیست؛ بلکه به این مفهوم است که مدیران سینمایی دست فیلمسازان را کمی باز بگذارند و با بازتعریف مجدد خطوط قرمز شرایطی را فراهم کنند که سینماگران بتوانند در شرایط بازتری اقدام به تولید آثار خود نمایند. از سوی دیگر هجوم بی رویه ماهواره ها و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان هم باعث شده تا عموم مردم نسبت به تماشای این گونه برنامه گرایش پیدا کنند و دیگر میلی برای حضور در سینما نداشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پرواز به سوی مینو» در خاتمه این گفتگو افزود: نداشتن سالن های کافی در سطح شهر، عدم دسترسی آسان مردم به سینما، سانس های محدود برای فیلم های سینمایی و امثالهم نیز یکی دیگر از مشکلات روز سینمای ایران است که باعث شده استقبال چندانی از آثار سینمایی صورت نگیرد؛ امیدوارم مدیران سازمان سینمایی با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده به جای تولید در سینما به فکر این باشند تا زیرساخت های لازم را برای سینمای کشور فراهم آورند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سینما نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.