یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

یک خبر و یک پیش بینی از سوی لشگری قوچانی

۲۴ آذر؛ زمان دقیق اکران «کوچه بی نام»/«حامد بهداد» سیمرغ بهترین بازیگری را امسال خواهد گرفت؟

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما گفت: فیلم سینمایی «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی از ۲۴ آذرماه روی پرده سینماهای سراسر کشور می رود و از دهم آذر ماه نیز تبلیغات شهری این فیلم آغاز خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس «کوچه بی نام» را آیینه ای در مقابل واقعیت های اجتماعی امروز ایران دانست و خاطرنشان کرد: شاید در وهله اول این گونه به نظر برسد که این اثر سینمایی فیلمی درباره طبقه متوسط شهری است اما آنچه که بیش از همه مورد توجه ما بوده است نسل های مختلف جامعه ایرانی از دهه های ۴۰ تا ۷۰ بوده و اختلافات فرهنگی میان نسل ها را در این اثر سینمایی به تصویر کشیدیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» ادامه داد: گاهی مشاهده شده است که برخی افراد نسل دهه ۷۰ را نسلی بی مسئولیت قلمداد می کنند اما «کوچه بی نام» روی این مسأله یک خط بطلان کشیده و با پرداختن به اینکه شخصیت اصلی این فیلم دختری از نسل دهه ۷۰ است مسئولیت جدی خانواده خود را می پذیرد نشان دادیم که این نسل نیز می توانند مانند نسل های پیش از خود دارای هویت اصیل ایرانی بوده و توجه ویژه ای نسبت به نهاد خانواده داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا از زمان اکران «کوچه بی نام» راضی است اظهار داشت: من همواره بر این عقیده هستم که زمان اکران نمی تواند بر فروش یک فیلم تأثیر چندانی داشته باشد؛ آنچه که امروز در سینمای ایران مشکل اصلی محسوب می شود کمبود سالن های سینما و تعداد زیاد آثاری است که اغلب در نیمه دوم سال به صورت همزمان اکران می شوند.

لشگری قوچانی در همین راستا افزود: هرچند که این اثر سینمایی برای هر ایرانی غرور ملی و مذهبی به همراه دارد اما بهتر است برای دیده شدن بیشتر این فیلم از رسانه ملی پخش شود تا ضمن آنکه تمامی مردم در روستاها و شهرهای مختلف کشور به راحتی بتوانند این فیلم را ببینند سایر فیلم های در حال اکران نیز بتوانند وضعیت بهتری برای نمایش خود پیدا کنند.

این تهیه کننده ادامه داد: از سوی دیگر تجربه ثابت کرده که همیشه تعداد مخاطبان فیلم و سریال تلویزیونی از تعداد مخاطبان یک فیلم سینمایی بیشتر است؛ پس امید است با تدبیر جدی مسئولان سینما و سیما هرچه زودتر فکری در این زمینه صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به جدیدترین فعالیت های خود در زمینه تولید آثار سینمایی گفت: تدوین فیلم سینمایی «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی روزهای پایانی تدوین خود را پشت سر می گذارد و قطعاً در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور خواهد داشت؛ این فیلم به نوعی مشابه با «کوچه بی نام» و در امتداد همان فیلم ساخته شده اما از منظر کیفیت، محتوا و ساختار برای علیمردانی چند گام رو به جلو محسوب می شود ضمن اینکه حامد بهداد یکی از درخشان ترین بازی های خود را در این فیلم سینمایی ارائه داده که از همین حالا عنوان می کنم بردن سیمرغ بلورین برای او چندان دور از ذهن نیست!

لشگری قوچانی در خاتمه این گفتگو در رابطه با وضعیت تولید فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی گفت: زمان کلید خوردن «قاتل اهلی» مشخص نیست و واقعاً نمی دانیم که این فیلم به جشنواره فجر امسال می رسد یا خیر!؟ در هر حال مقدمات تولید این فیلم سینمایی در دست انجام است و امیدواریم که هرچه سریعتر شرایط ساخت آن مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.