یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

به رغم وعده قبلی و با گذشت چند ماه

انتظامی: کسی برای بازی در «قاتل اهلی» سراغم نیامد!/ شاید فیلمنامه «کیمیایی» تغییر کرده باشد

عزت الله انتظامی*

سینماپرس: عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران گفت: علیرغم وعده های قبلی هنوز مرا برای بازی در «قاتل اهلی» دعوت نکرده اند و این در حالی است که من چند ماه است در انتظار بازی در این فیلم به سر می برم.

انتظامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمنامه «قاتل اهلی» یکی از بهترین فیلمنامه هایی بود که من طی سال های اخیر خوانده بودم و شخصیتی که قرار بود در این فیلم بازی کنم برایم بسیار جذاب و دلنشین بود و به همین دلیل پذیرفتم که علیرغم شرایط جسمانی نامناسب در این فیلم بازی کنم.

وی ادامه داد: مسعود کیمیایی به زعم من یکی از شاخص ترین کارگردانان سینمای ایران است و حضور در فیلم های او برای هر بازیگری مایه مباهات است؛ احتمالاً فیلمنامه ایشان با تغییر کاراکتر و شخصیت روبرو شده که هنوز خبری برای بازی در این فیلم به من نداده اند.

انتظامی سپس خاطرنشان کرد: من حضور در هر فیلمی را قبول نمی کنم و دوست دارم آنچنان که طی تمامی سال های حضورم در سینمای کشور توانستم در آثار خوب و شاخص حضور داشته باشم این روند را همچنان ادامه دهم تا به کارنامه هنری ام خدشه ای وارد نشود.

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «هامون» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به وضعیت آلودگی هوای شدید تهران اظهار داشت: متأسفانه من مدت ها است که به دلیل آلودگی بیش از حد هوا و مشکلات تنفسی نتوانستم از خانه بیرون بیایم و امیدوارم که مسئولان ذیربط هرچه سریعتر تدبیری برای حل این معضل مهم و اساسی بیندیشند.

این بازیگر پیشکسوت سینما در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر چه توصیه ای برای سینماگران و مدیران دارید گفت: من تنها امیدوارم که شرایطی در سینمای ما به وجود بیاید که همه بتوانند با صداقت و یکرنگی برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر و سینما فعالیت کنند و نه سینماگران و نه مدیران سینمایی به فکر منافع شخصی خود نباشند؛ همچنین آرزومندم جشنواره فیلم فجر مانند همیشه خوش بدرخشد و بتواند استعدادهای خوبی را به سینمای کشور معرفی کند.

گفتنی است؛ مسعود کیمیایی کارگردان سینما در تاریخ شانزدهم مهرماه سال جاری در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم یاس در شهر رامسر به خبرنگار سینماپرس گفت:  اين فيلم در مورد آدم هايي است كه در فقر مالي به سر مي برند و به ثروتمند شدن مي انديشند و همين امر باعث مي شود در ورطه هاي خطرناكي بيفتند. به نوعي در اين اثر سعي دارم شهوت دنياخواهي را مورد بررسي قرار دهم. از مدت ها قبل با چند تن از بازیگران مطرح سینمای ایران برای بازی در «قاتل اهلی» مذاکراتی داشته ام از جمله اینکه آقای عزت الله انتظامی هم قطعاً حضوری در این فیلم خواهند داشت و امیدوارم شرایط جسمانی شان یاری کرده و بتوانیم در این اثر از حضورشان بهره مند گردیم.

عزت الله انتظامی نیز در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال جاری برای اولین بار به سینماپرس گفته بود: من بسیار خوشحالم که همیشه در آثاری ایفای نقش کرده ام که در تاریخ سینمای ایران ماندگار شده اند و این روزها خودم را آماده می کنم تا جلوی دوربین مرد خوب سینما یعنی مسعود کیمیایی بروم. کیمیایی یکی از بهترین فیلمسازان سینمای ایران است و کار خود را به خوبی بلد است و من قطعاً در فیلم جدیدش بازی خواهم کرد چرا که هم کیمیایی را خیلی دوست دارم و هم وقتی که او داستان فیلم را برای بازگو کرد از نقش بسیار خوشم آمد. خوشبختانه ساخته شدن فیلم کیمایی قطعی است و در فصل پاییز جلوی دوربین او خواهم رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.