چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

نقش سینماگران در مقابله با نفوذ فرهنگی/ ۱

قهرمانی: فعالان سینما برای مقابله با نفوذ دشمن باید اطلاعات کافی داشته باشند

حضور محمد قهرمانی در غرفه سینماپرس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما معتقد است فعالان سینما برای ایفای نقش موثر در مقابله لبا نفوذ فرهنگی دشمن باید هز طریق مطالعه و پژوهش، اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیر عامل اسبق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: ما باید نسبت به این مسأله آگاه باشیم که نقش سینما به عنوان هنر هفتم در راه مقابله با نفوذ فرهنگی بیگانگان بسیار موثر است؛ به نحوی که این رسانه مهم و تأثیرگذار می تواند موضوع نفوذ را در ابعاد مختلفی همچون: سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... به شایستگی تبیین کند و ما بایستی با تولید آثار خوب سینمایی گام های مستحکمی را در این راستا برداریم.

وی با بیان اینکه پرداختن سینما به مسأله نفوذ فرهنگی دشمنان می تواند این مسأله را به خوبی به مردم شناسانده و تبعات آن را به مردم یادآوری کند اظهار داشت: سینما رسانه ای پر مخاطب، تأثیرگذار و عمومی است و امروزه بسیاری از کشورهای جهان از این رسانه برای دستیابی به اهداف حکومت هایشان استفاده می کنند و ما در این راستا نباید از دشمنان خود عقب بمانیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و آتش» خاطرنشان کرد: اینکه حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود اشاره داشتند که دشمنان حتی می خواهند در مجلس شورای اسلامی نیز نفوذ کنند مسأله بسیار مهمی است و باید اقدامات لازم برای مقابله با این امر انجام شود؛ ما باید آگاه باشیم که دشمنان تحت هر شرایطی می خواهند به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب بزنند و ما باید با هوشیاری کامل جلوی اقدامات آن ها را بگیریم.

قهرمانی سپس تأکید کرد: سینمای ما نیاز به تفهیم درست این مسأله دارد و هنرمندان و سینماگران بایستی با پرداختن به سوژه ها و داستان هایی که جنبه های امنیتی و اطلاعاتی و جاسوسی دارند نقش خود را به درستی ایفا کنند تا از این طریق بتوان این موضوع را در جامعه به درستی تبیین کرد.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: در این راه تحقیق و پژوهش و مطالعه مهمترین راهکار مقابله با این نفوذ محسوب می شود. و فعالان سینما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. متاسفانه امروزه اغلب تولیدات سینمای کشور ما نه از کیفیت بهره برده اند و نه تحقیق و مطالعه در آن ها جایی دارد.

وی سپس با تأکید بر اینکه سینماگران دغدغه مند نسبت به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باید معنای نفوذ را به خوبی درک کنند و اطلاعات و شناخت کافی از جریانات فرهنگی و سیاسی کشور و کل جهان داشته باشند اظهار داشت: ما وقتی برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن می خواهیم دست به تولید آثار سینمایی بزنیم بایستی تمامی ابعاد مختلف را در نظر داشته باشیم و اگر سینماگری تنها از روی قوه خلاقه خود و بدون آگاهی و دانش کافی اقدام به ساخت این گونه آثار کند نتیجه معکوس خواهد داشت.

قهرمانی افزود: هنرمندان و سینماگران بایستی با بصیرت کامل و شناخت صحیح از وقایع سیاسی برای تقویت ارکان جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند تا خدای ناکرده تولید آثار هنری و فرهنگی آن ها به نوعی «گل به خودی!» محسوب نشود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: تقویت روحیه همگرایی و وحدت ملی در این راستا بسیار مهم است و امیدوارم که بتوان با پرداخت صحیح نسبت به این موضوعات تمامی آحاد افراد جامعه را از خطراتی که از جانب دشمنان در راستای نفوذ فرهنگی وجود دارد آگاه سازیم.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۳:۰۹
    0 0
    ...مهدی مظلومی تهیه کننده تلویزیون هم رفت اونور آب؛ پست گذاشتند شایعه است حالا برید صفحه فیسبوک ببیبنید که پشت صحنه سریال جدیدش با چکامه چمن ماهه... باید یه فکر جدی کرد؛ صدا و سیما باید تولیدات خودش ببره بالا...شبی سه تا سریال و سالی چند تله فیلم همه رو بیکار کرده هنرمندان لطفا بی تفاوت نباشید!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.