شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

نقش سینماگران در مقابله با نفوذ فرهنگی/ ۲

سیدزاده: عدم بصیرت موجب نفوذ دشمن می شود/ باید ارزشهای انسانی را در فیلمها تبلیغ کنیم

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سید سعید سیدزاده تهیه کننده سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی دشمنان و نقش اهالی سینما در برابر این هجمه پسافرجام تصریح کرد: ناآگاهی و عدم شناخت و بصیرت کافی در دستگاههای فرهنگی و هنری باعث نفوذ دشمنان شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران وقتی متوجه شدند که در میان مدیران و مسئولان کشور ما به ویژه در دستگاه های فرهنگی ناآگاهی وجود دارد به این نتیجه رسیدند که مقوله «فرهنگ» بهترین حربه ای است که با آن می توانند با آرمان ها و ارزش های ملت ایران حمله کنند.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم تا از ظلم، فساد، فحشا، تعرض، حق خوری و امثال این ها جلوگیری کنیم اما متأسفانه در عرصه فرهنگی و هنری ما در عمل چنین تصویری از انقلاب شکوهمند اسلامی دیده نمی شود و برخی از افرادی که در دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری حضور دارند گویا نه تنها با اصل انقلاب آشنایی ندارند بلکه نمی دانند چنین انقلابی برای چه چیزی صورت گرفته و به همین دلیل است که از آن پاسداری نمی کنند.

سیدزاده سپس با بیان اینکه در این میان حتی «رسانه ملی» هم بسیار ضعیف عمل کرده است اظهار داشت: مدت ها است برنامه هایی به اصطلاح سینمایی از رسانه ملی روی آنتن می رود که رسماً سینمای ارزشی را به سخره گرفته و آن را بطور زیرکانه ای مورد هجمه قرار می دهند؛ در این برنامه ها با القای عناوینی همچون سینمای سفارشی و یا سینمای دولتی سعی دارند سینماگران دغدغه مند نسبت به آرمان ها و ارزش های والای انقلابی را افرادی بدانند که تنها به حکومت وابستگی مالی دارند و از آن ها تصویری بد نشان می دهند.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: سوأل من این است که اگر قرار است در جمهوری اسلامی ایران سینمای ارزشی وجود داشته باشد و به آن پرداخت شود چه کسی باید از آن حمایت کند؟ چرا برخی افراد با ناآگاهی سخنانی را بیان می کنند که اصل انقلاب و هنر اصیل ارزشی و دینی را زیر سوأل می برد؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» تأکید کرد: ما نیاز داریم تا با پشتیبانی حداکثری تمامی دستگاه و نهادهای فرهنگی آثاری را تولید کنیم که جامعه از آن آثار به صورت کامل تأمین فرهنگی شود، ما باید ارزش های انسانی را در آثار فرهنگی و هنری تبلیغ کنیم و راهکاری به وجود بیاوریم که تمامی افراد بتوانند به راحتی از این ابزارها استفاده کنند؛ ما باید از ابزار سینما به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار به خوبی بهره مند شویم و جلوی نفوذ هرچه بشتر دشمنان را بگیریم.

وی ادامه داد: باید جلوی افرادی که با برخی زمزمه ها و ایجاد بدبینی ها می خواهند مانع از حضور دولت و حاکمیت در تولید آثار فرهنگی و هنری انقلابی شوند گرفته شود. از سوی دیگر باید سینماگران و هنرمندان را نیز به شدت تشویق به مطالعه و شناخت دقیق از سیاست های روز ایران و جهان کرد تا از این رهگذر آثاری تولید شوند که ضمن آگاهی بخشی به جامعه پاسخ مناسبی به بدخواهان نظام نیز داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پنالتی» در بخش دیگری از این گفتگو افزود: جای تعجب است در حالیکه از نفوذ جدی دشمن به کشور و تأثیرگذاری آنها بر روی نسل حوان همواره سخن گفته می شود ما همچنان در عرصه سینما آثاری تولید می کنیم که همگی موضوعاتی در رابطه با خیانت، مثلث های عشقی و امثال اینهاست که تنها جامعه را به انحطاط اخلاقی می کشند و هیچ کارآیی مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران در پی ندارند؟

سیدزاده در خاتمه این گفتگو متذکر شد: زمانی که مقام معظم رهبری مدام در رابطه با مسأله مهم نفوذ فرهنگی دشمنان تذکر می دهند ما باید تمامی توجه خودمان را نسبت به این مسأله معطوف کنیم و به این شناخت برسیم که آسیب ها از چه جهاتی می توانند وارد زندگی و جامعه ما شده و به ما آسیب وارد می سازند و سپس با شناخت کافی دست به مقابله با آن ها بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.