چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹

نقش سینماگران در مقابله با نفوذ فرهنگی/ ۴

حبیب الله بهمنی: فیلمسازان انقلابی را نادیده می‌گیرند/ باید به هر طریق راه نفوذ را مسدود کرد

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مسأله نفوذ فرهنگی و جنگ نرم فصل الخطاب سینماگران است و لذا باید به هر طریق حتی تولید فیلمهای کم هزینه خواسته ایشان تحقق یابد و راه نفوذ را مسدود نمود.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی مقام معظم رهبری مسیر مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان را به خوبی برای آحاد مردم و مسئولان ترسیم می کنند و راهکارهای جامعی در این رابطه ارائه می دهند دیگر داشتن عذر و بهانه های مختلف توسط هنرمندان و سینماگران و مدیران جایز نیست و همگی باید با توجه به دغدغه ها و فرمایشات ایشان گام در راهی بگذارند تا رسالت خود را به درستی انجام داده و توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کنند.

این فیلمساز در ادامه این گفتگو با بیان اینکه یکی از عمده ترین مشکلات ما در سینمای کشور نادیده گرفتن نیروهای ارزشی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است اظهار داشت: بارها مشاهده شده است به این دسته از هنرمندان توجهی نمی شود و تولید فیلم های ارزشی توسط آن ها دارای هیچ اولویتی نیست؛ لذا تا روش اداره سینمای کشور به این گونه باشد ما نمی توانیم شاهد اتفاق مثبتی برای مقابله با دشمن باشیم.

بهمنی ادامه داد: با مروری بر آثار یکی دو سال گذشته به راحتی میتوان متوجه شد که از تولید آثار استراتژیک به وسعتی که در طول چند سال گذشته بود دیگر خبری نیست. در حالیکه برای رو در رویی با نفوذ فرهنگی دشمن در کنار موضوعات اجتماعی و ... باید حتماً در این حوزه نیز بطور خاص و هدفمند فعالیت کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در این مسیر تنها گله مندی نیروهای ارزشی سینما درد چندانی را درمان نمیکند و چه بسا باعث می شود مدیران به نگاه های انتقادآمیز این افراد عادت کنند و اهمیت چندانی به آنها ندهند. بنده معتقدم کم لطفی بسیار است و نیروهای دلسوز در کنار انتقادات خود باید به هر طریق ممکن حتی از طریق تولید فیلمهای مستند و کوتاه کم هزینه نقش خود را برای تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ ایفا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «راننده سفیر» افزود: دفاع فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی تکلیفی است که هر هنرمند دغدغه مندی خود را مکلف به آن می داند لذا شایسته است که مدیران سینمایی با وجود همه مشکلات مالی که ادعا می کنند در برخورد خود با سینماگرانی که با تولیداتشان وفاداری و رسالت خود را نسبت به آرمانهای انقلاب و امام راحل ادا نموده اند تجدید نظر نمایند.

بهمنی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: البته در طول این سالها همواره رفتارهای چندگانه و سیاستهای فردی و سلیقه ای برخی مدیران در دوره های مختلف تاریخی موجب شده که جریان متعهد و دلسوز سینمای کشور همچنان نتواند ساماندهی و برنامه ریزی نهادینه شده ای برای فعالیتهای خود داشته باشد تا بتواند از آشفته بازار حاکم بر سینمای ایران عبور کرده و با اتحاد، همدلی و یکپارچگی علیه سیاست های غلط رایج در سینمای کشور و همینطور نفوذ فرهنگی دشمنان این آب و خاک عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.