سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴

هشداری بسیار جدی که همه از آن غافل بودند!

شنیده‌های سینماپرس از عقد قرارداد شبکه ماهواره‌ای«جم» با بیش از ۱۰۰ فعال سینمایی و تلویزیونی ایرانی

جم تی وی

سینماپرس: شنیده های سینماپرس از جذب و عقد قرارداد با بیش از ۱۰۰ فعال سینمایی و تلویزیونی با شبکه ماهواره ای«جم» و تدارک آنان برای خروج از کشور است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این روزها مهاجرت برخی هنرمندان و بازیگران عرصه سینما و تلویزیون به خارج از کشور برای بازی در فیلمها و سریالهای شبکه «جم» نقل بسیاری از مجالس و رسانه های گروهی شده است؛ چهره هایی چون مهدی مظلومی، چکامه چمن ماه، مانی کسرائیان، رابعه اسکویی و... که نامشان پیش از این در تیتراژ بسیاری از آثار تصویری و نمایشی کشور در جایگاه بازیگر و کارگردان قرار داشته و مخاطبان وطنی با فعالیت آنان آشنایی داشته اند.

با وجود واکنش های متعدد و اظهار نظرهای گوناگون در قبال این حرکت هنرمندان و فارغ از سوابق شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، اطلاعات حاصله سینماپرس از یک منبع موثق، از ابعاد بیشتری از این اتفاق ناگوار حکایت دارد.

بنا بر این گزارش یک تهیه کننده مطرح سینما که نخواست نامش فاش شود ادعا کرد که سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی که از مدتی پیش به صراحت از ساخت سه سریال تلویزیونی با زبان فارسی و عوامل صد در صد ایرانی!؟ در شبکه های تحت مدیریت خود طی چند ماه آینده سخن گفته است، موفق به جذب بیش از ۱۰۰ فعال سینمایی و تلویزیونی و افراد مرتبط با این دو حوزه در رشته های مختلف فنی و تکنیکی شده و به تدریج برای اقامت و مهاجرت قطعی آنان در کشور ترکیه در حال اقدام است.

همچنین بنا بر اظهارات این سینماگر و بنا بر برخی شواهد موجود و نقل قولها، برای این دسته از افراد که حتی شامل نیروهای خدماتی و پشتبانی نیز می شود حقوقی ثابت و ماهیانه معادل ۳۰۰۰ لیره ترک معادل حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که با احتساب رقم اجاره یک واحد آپارتمان متوسط در منطقه اقامت این افراد آنهم در یکی از شهرهای درجه دو ترکیه، رقمی حدود ۳ میلیون تومان برای مهاجرین هنرمند ایرانی باقی می ماند که این رقم در صورت عقد قرارداد برای هر گونه فعالیت در یکی از تولیدات شبکه جم به رقم ۱۰ هزار لیر در ماه نیز قابل افزایش است.

با وجود این اوصاف، در صورت صحت این آمار اگرچه رکود عمومی کشور دامن اصحاب فرهنگ و هنر را نیز در بر گرفته است، لیکن باید بطور جدی این موضوع در دستور کار مدیران فرهنگی از جمله مسئولان بخش های هنری کشور قرار گیرد تا هم نسبت به تأمین مسائل مالی و معیشتی هنرمندان و سینماگران اهتمام عملی ورزند و هم تدابیری اتخاذ نمایند تا این اقدام تلخ و ناخوشایند به رویه ای جاری و معمولی تبدیل نگردد.

نکته نگران کننده اینکه اینگونه مهاجرت ها به هر دلیل، در حالی صورت گرفته و در حال توسعه است که با تگاهی به سوابق مدیر این گروه تلویزیونی ماهواره ای و ارتباط وی و خانواده اش با سازمان منافقین از زمان حضور در پادگان اشرف عراق نا حال حاضر، به سهولت میتوان متوجه هدف شوم و منفعت طلبانه گردانندگان این رسانه خزنده و البته پرمخاطب داخلی گردید.

سینماپرس در عین حال معتقد است با وجود انفعال در بسیاری از عرصه های مختلف در کشور از زمان استقرار دولت تدبیر و امید و تعطیلی بسیاری از برنامه ها و پروژه های سینمایی و تلویزیونی، همانگونه که اقشار مختلف مردم با دشواری های بسیار زندگی خود را سپری می سازند لیکن توجیه قابل قبولی برای فعالان و چهره های هنری وجود ندارد که با بی تفاوتی و فراموش نمودن عزت نفس و غیرت ایرانی اسلامی خود، تنهعا به دلیل فشار اقتصادی مبادرت به این اقدام نمایند و در آثاری حضور بهم رسانند که علاوه بر شبهات شرعی از محتوای ضداخلاقی و اهداف تخریبی علیه استحکام خانواده های ایرانی برخوردارند.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۳:۳۶
    3 6
    هرکار هم بکنید اینها وطن فروش هستند حالا هر اسمی روشون بذارید فرقی نداره
  • محمد ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۴:۱۶
    3 6
    اینها وطن فروشند نه هنرمند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.