شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

این فیلم چرا با تاخیر اکران شد؟

تتل و راز صندوقچه

ایسنا: کارگردان فیلم«تُتُل و راز صندوقچه» که به تازگی در سینمای کشور به نمایش درآمده است،‌ درباره مشکلات سینمای کودک و نوجوان گفت: مجموعه‌ای از مشکلات در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد که مهم‌ ترین آنها محتوای خود فیلم‌ها است.

وحید گلستان درباره زمان اکران فیلم و مصادف شدن آن با ایام جشنواره فجر توضیح داد: فیلم ما قرار بود مهرماه اکران شود که به دلیل ترافیک آن ایام در سینماها و همزمانی فیلم ما با نمایش فیلم «محمد رسول الله» ترجیح دادیم، دیرتر فیلم را اکران کنیم اما این روزها هم به دلیل شرایط نامناسب اکران دچار فیلم‌سوزی هستیم.

او در عین حال گفت: این اتفاق یک وجه مثبت هم دارد و آن اینکه با توجه به اینکه فیلم ما برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است و در این ایام امتحانات دبستان‌ها نیز به پایان رسیده، می‌توانیم امیدوار باشیم که مخاطب خود را جذب کنیم، زیرا مخاطب ما دغدغه جشنواره فجر را ندارد.

این کارگردان با بیان اینکه فیلم «تُتُل و راز صندوقچه» نخستین فیلمی است که مولفان کتاب‌های درسی به طور مستقیم در تولید آن همکاری داشته‌اند و به طور کامل در راستای اهداف آموزش و پرورش است‌، درباره استقبال کودکان و خانواده‌ها از این فیلم نیز اظهار کرد: با وجود اینکه بدترین شرایط اکران را داشتیم اما تا به حال واکنش بچه‌هایی که فیلم را دیده‌اند، خوب بوده و آموزش و پرورش هم رغبت زیادی نسبت به فیلم داشته است. با توجه به اینکه فیلم ما مختص گروه سنی کودک و نوجوان است نمی‌توان انتظار داشت که بزرگتر‌ها هم به همان خوبی با فیلم ارتباط برقرار کنند با وجود این ما در طراحی داستان لایه‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم که پدر و مادرها هم جذب فیلم شوند.

کارگردان «تُتُل و راز صندوقچه» درباره تبلیغات و حمایت‌های نهادها از این فیلم توضیح داد: در حال حاضر نگران این فیلم هستیم، زیرا شرایط به ما کمک نمی‌کند و برای ارائه فیلم مناسب نیست اما ما جبرا در این شرایط قرار گرفتیم و ناچاریم با آن کنار بیایم. تا به حال تنها چند تیزر حمایتی از تلویزیون داشتیم و تبلیغات سطح شهر هم از هفته آینده با همکاری شهرداری فراهم خواهد شد و آموزش و پرورش هم برای سازمان‌دهی نمایش فیلم به ما کمک خواهد کرد و در این صورت می‌توان به موفقیت فیلم امیدوار بود.

این کارگردان حوزه کودک و نوجوان درباره شرایط فیلم‌های کودک در سینمای ایران نیز اظهار کرد:معتقدم برای آسیب شناسی سینمای کودک و نوجوان باید این فیلم‌ها را از منظر ارزش‌های محتوای فیلم بررسی کرد.

گلستان ادامه داد: مجموعه‌ای از مشکلات در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد که مهم‌ ترین آنها محتوای خود فیلم‌ها است زیرا سینما دار هم صرفا به دنبال جذب مخاطب است و فیلم کودک یا بزرگسال برایش فرقی نمی‌کند. فیلم‌های کودک ما عموما قابلیت جذب مخاطب را نداشتند، البته در کنار این برنامه ریزی اکران و تعداد سالن‌های این فیلم‌ها نیز بی‌تاثیر نیست؛‌ اتفاقی که برای فیلم ما هم افتاده و بی‌شک به فیلم ضربه خواهد زد.

این کارگردان در خصوص شرایط اکران وتعداد سالن‌های این فیلم نیز اظهار کرد: اکران فیلم برای مدارس از ۲۳ دی ماه آغاز شده اما اکران رسمی ما از سی‌ام شروع شد، در حال حاضر پنج سالن بعد ازظهرها در اختیار فیلم است و ۳۰ سالن نیز صبح ‌ها فیلم را نمایش می‌دهند. از هفته آینده نیز اکران شهرهای دیگر از جمله خراسان رضوی ‌، گیلان ‌، مازندران‌، کرمان ‌، قزوین و قم نیز آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.