سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰

گلایه های صریح«احمدی» از وضعیت اکران؛

تهیه کننده «وروجک‌ها»: پشت دستم را داغ می‌کنم فیلم کودک بسازم!؟

وروجک ها

سینماپرس: مهدی احمدی تهیه کننده سینما که به تازگی جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «وروجک ها» به کارگردانی فرزاد اژدری روی پرده رفته با گلایه شدید از وضعیت اکران فیلمش گفت: آنچنان مأیوس و سرخورده شده ام که پشت دستم را داغ کردم تا در حوزه کودک مبادرت به ساخت فیلم نکنم!

تهیه کننده فیلم سینمایی «دنیای پرامید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها مدیران سینمایی کشور در حالی صحبت از حمایت سینمای کودک می کنند که این دسته از فیلمها یا در حال خاک خوردن هستند و یا در بدترین شرایط و زمان ممکن روی پرده می روند و در عمل هیچ خبری از حمایت سینمای کودک و نوجوان در کشورمان به چشم نمی خورد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فیلم «وروجک ها» نزدیک به یک سال و نیم پس از تولیدش پشت در اکران مانده بود و در حال حاضر هم تنها به واسطه روابطی که ما توانستیم ایجاد کنیم اکران به ما تعلق گرفته است!

احمدی سپس با بیان اینکه «وروجک ها» فیلمی است که در جشنواره فیلم کودک پروانه زرین دریافت کرد و پروانه حمایت وزرات آموزش و پرورش را نیز در اختیار دارد اظهار داشت: من متأسفام که این فیلم علیرغم اینکه ثابت کرده اثری مفید برای کودکان است در این شرایط بد و تنها با ۲۵ سالن سینما که تعداد زیادی از آن ها تنها یک سانس صبح خود را به فیلم اختصاص داده اند روی پرده رفته است و به این صورت بخش اعظمی از خانواده ها از دیدن این فیلم محروم شده اند.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: در سایر سالن های سینما که این فیلم در چند سانس اکران می شود نیز به نوعی جشنواره برپاست!؛ به عنوان مثال در پردیس سینمایی «آزادی» نزدیک به ۲۰ فیلم در حال اکران است و مخاطب نمی تواند از بین انبوه آثار اکران شده فیلمی را که مایل به دیدن است انتخاب کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بازنشسته ها» تأکید کرد: متأسفانه در سینمای کشور ما هیچ گونه توازن میان تولید و تقاضا وجود ندارد و سیستم های حمایتی برای آثار خاص سینمایی نیز در آن دیده نمی شود و همین امر باعث شده تا من به عنوان یک تهیه کننده با سابقه سینما دیگر نتوانم امیدی به ادامه حیات و فعالیت در سینمای کشور داشته باشم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه در گذشته سیستم پخش و اکران فیلم ها در کشور ما به درستی تعریف شده بود یادآور شد: در سالهای دور یک فیلم از روزی که کلید می خورد زمان اکرانش مشخص شده بود و حتی نام سالن های سینمایی خود در دورترین شهرستان ها را نیز می دانست و به دلیل عدم وجود مافیا در بحث اکران و پخش هیچ کسی خلاف آن را عمل نمی کرد و به همین علت سینمای ما در آن دوران بسیار پر رونق بود.

احمدی در ادامه اظهار داشت: اما در حال حاضر سیستم غلط رایج در سینما باعث ورشکستگی تهیه کنندگان شده است. سینماداران در حال حاضر حاکم بر اکران فیلم ها شده اند و حتی مدیران سینمایی نمی توانند روی عملکرد آن ها نظارت داشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دل نمک» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: دغدغه من از ابتدای حضورم در سینما حوزه کودک و نوجوان بوده است و سال ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مدرس مشغول به کار بودم. زمانی نیز در گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما فعالیت می کردم و همیشه هم به این فکر بودم که آثار شاخص برای کودکان تولید کنم و به همین علت بعد از مطالعه نزدیک به ۵۰ فیلمنامه کودک «وروجک ها» را برای تولید انتخاب کردم اما قطعاً تا زمانی که این شرایط وخیم در سینمای کشور حاکم باشد حتی فکر سینمای کودک را از ذهن خود نمی گذرانم!

گفتنی است؛ این فيلم درباره خواهر و برادري به نام هاي ساينا و سينا است که پدر و مادرشان را با رفتار هاي ناشايست و نادرست اذيت مي کنند و در ادامه داستان درگير ماجراهايي مي‌شوند. علیرضا خمسه، سیما تیرانداز، طوفان مهردادیان و مهدی احمدی به عنوان بازیگران اصلی جلوی دوربین رفتند و ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشنگ، روژان تقی زاده، عسل مردی، امیرعلی خانی و آرش ادیبی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سایر عوامل «وروجک ها» عبارتند از: نویسنده: فرزاد اژدری/ مدیر تولید: جعفر گودرزی، مشاور فیلمنامه: مجید رضابالا، مدیر فیلمبرداری: مجتبی رحیمی، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، طراح چهره پردازی: حسین یزدی، صداگذاری و تدوین: حامد رضی، صدابردار: بهروز عابدینی، جلوه های ویژه: امیر سحرخیز، آهنگساز: امیرسعید امیراصلانی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مجتبی طاهرخانی، منشی صحنه: مریم باجی، مدیر تدارکات: عباس خدادادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مهدی حیدری

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۷:۲۳
    0 0
    واقعا که حالا این کارا رو بکنین که دیگه هیچ فیلم کودکی ساخته نشه و بچه های معصوم ما از دیدن فیلم های مفید فا صله بگیرند و کارگردان خوبی مثل فرزاد که با عشق برای بچه فیلم تولید می کنند فاصله بگیرند و بچه ها کارتون های مستحجن ماهواره ای ببینند و در آینده جامعه خرابی خواهیم داشت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.