چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸

به مناسبت روز «جمهوری اسلامی» عنوان شد؛

سیدزاده: سینما امروزه ویروسی ترین ابزار هنری در جمهوری اسلامی است/ وقاحت سینمای ما از دهه ۴۰ و ۵۰ بیشتر شده / سینما نیاز به نیروهای انقلابی دارد

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به این نکته دست یافته ایم که سینما ویروسی ترین ابزار هنری در جمهوری اسلامی ایران است و برای از بین بردن این ویروس مرگبار و کشنده باید تدبیر جدی اندیشید!

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ما امروزه به مثابه کامپیوتری شده که آنقدر ویروس گرفته که نمی توان آن را اصلاح کرد و باید آن را دور انداخت و از نو برای ادامه حیات و بقایش برنامه ریزی نمود.

وی یادآور شد: ما در سینمای کشورمان نیاز به یک عزم و اراده انقلابی داریم تا بتوانیم تحولی شگرف و عظیم را درون آن به وجود بیاوریم؛ حضرت امام خمینی (ره) در بدو ورودشان به کشور جمله بسیار مهمی را مطرح فرمودند مبنی بر آنکه «ما با سینما مخالف نیستیم و با فحشا مخالفیم»؛ این جمله مهم و تاریخی نشان از آن دارد که حضرت امام (ره) هم به قدرت این رسانه و ابزار هنری کاملاً آشنا بودند و می خواستند با ادامه حیات سینما در کشور خط مشی ها و آرمان های انقلابی را در سطح جامعه بگسترانند اما متأسفانه امروزه به دلیل بی سیاستی و عملکرد بسیار بد مدیران ما نتیجه معکوسی را شاهد هستیم.

سیدزاده افزود: متأسفانه علیرغم آنکه دل سوخته های بسیار زیادی برای رشد و اعتلای سینمای کشور تلاش کرده اند اما دست هایی همواره مانع آن شده اند تا سینمای کشور همگام با انقلاب اسلامی پیش برود و از این رو ما نیاز جدی به برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و صحیح در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری داریم تا بتوانیم اهداف و آرمان های اولیه تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی را در آن مطرح نماییم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: سینما در کشور ما این روزها بسیار مسأله ساز شده است؛ سینمایی که قرار بود بعد از انقلاب اسلامی جایگزین فیلمفارسی ها شود خود بعضا بدتر از سینمای فیلمفارسی شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» با تأکید بر اینکه وقاحت سینمای ما از دهه ۴۰ و ۵۰ بیشتر شده است تصریح کرد: اگر در سینمای دهه ۴۰ و ۵۰ سکس به صورت علنی وجود داشت ما این روزها شاهد روابط و سکس پنهانی و خیانت زوجین نسبت به یکدیگر و پاشیدن بنیان خانواده ها از هم هستیم که به مراتب بدتر از چیزی است که در سینمای پیش از انقلاب وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: سینمای قبل از انقلاب اسلامی در قیاس با سینمایی حال حاضر سینمایی با اخلاق بود که با پندها و اندرزهایی که در فیلم ها می گذاشت آموزه های مختلفی نظیر ناموس پرستی را به مردم می دادو دزدی، نفاق، بی اخلاقی و... را تقبیح می کرد اما امروزه به تمامی این بی اخلاقی ها در سینمای کشور صحه گذاشته می شود و ما شاهد اعمالی در آثار سینمایی هستیم که از بازگویی آن ها شرم مان می آید.

سیدزاده تأکید کرد: سینما امروزه رسماً ابزی شده تا همسو با شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بی اخلاقی و فساد را در جامعه ترویج و گسترش دهد؛ این نکته ای است که حضرت آقا بارها و بارها در فرمایشات خود به آن اشاره کرده و با عنوان «جریان نفوذ» از آن یاد کرده اند.

این تهیه کننده سینما در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم تمامی نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی و تمامی افرادی که دغدغه حفظ اسلام، آرمان های نظام اسلامی و اندیشه های امام (ره) و رهبری را دارند بتوانند اداره سینمای کشور را در دست بگیرند تا ما شاهد رشد و شکوفایی سینما در جمهوری اسلامی ایران منطبق بر اهداف و آرمان های عالیه مان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.