سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

اوباما شدیدا به دنبال تاج و تخت است+عکس

مشرق: بسیاری خواسته باراک اوباما از مدیران شبکه اچ بی اُ را تایید حرف‌های کسانی می‌دانند که اواباما را به سوءاستفاده از قدرت اجرایی‌اش متهم می‌کنند.

بازی تاج و تخت یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/30/1571386_875.jpg

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند.بازی تاج و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است. با وجود استفاده از جاذبه‌های سینمایی از جمله برهنگی و خشونت که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند.

بازی‌های تاج و تخت سریال سال

«بازی‌هاي تاج و تخت» اولین سریال سال است. سریال محبوبی که سال گذشته عنوان بهترین سریال و البته بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را به خود اختصاص داد. همین مقام به راحتی نشان می‌دهد که این سریال طرفدار کمی ندارد. همین چند وقت پیش بود که باراک اوباما در راستای تعریف و تمجید از سریال «خانه پوشالی» از رئیس شبکه «اچ.بی.او» خواسته تا نسخه‌های اولیه از فصل چهارم سریال «بازی‌های تاج و تخت» را در اختیارش قرار دهد! بسیاری خواسته، او را تایید حرف‌های کسانی می‌دانند که اواباما را به سوءاستفاده از قدرت اجرایی‌اش متهم می‌کنند. نیویورک تایمز نقل می‌کند که این اتفاق قبلا هم افتاده است و رئیس‌جمهور ایالات متحده علاقه زیادی به دنبال کردن سریال‌های روز دنیا دارد. بدون اینکه توجهی به جایگاه اجتماعی‌اش داشته باشد، دی وی دی سریال‌ها را سفارش می‌دهد. رئیس شبکه «اچ.بي‌.او» هم تایید کرده که اوباما از او خواسته تا سریال «بازی‌های تاج و تخت» را قبل از شروع پخش به او برساند!این همه تعریف و تمجید نمی‌تواند یک اتفاق تصادفی باشد. «بازی‌های تاج و تخت» با قدرت تمام تبدیل به بهترین سریال سالهای اخیر شده است.
 

اوبامای شدیدا به دنبال تاج و تخت است


رکورددار بیشترین دانلود غیرقانونی در سال گذشته

سریال «بازی تاج و تخت» محصول اچ‌بی‌او بیش از هر سریال دیگری در سال ۲۰۱۵ به صورت غیرقانونی دانلود شده است.براساس فهرست منتشر شده از سوی تورنت‌فریک «بازی تاج و تخت» ، «مردگان متحرک» و «بیگ‌بنگ تئوری» به ترتیب سه سریال محبوب کسانی بودند که در سال ۲۰۱۵ اقدام به دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی از اینترنت کرده‌اند


 براساس آمار تورنت‌فریک، سریال «بازی تاج و تخت» در حدود ۱۴.۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده و ۸.۱ میلیون نفر تماشاگر تلویزیونی داشته است. «مردگان متحرک» با ۶.۹ میلیون دانلود غیرقانونی و «بیگ‌بنگ تئوری» با ۴.۴ میلیون دانلود غیرقانونی در تعقیب «بازی تاج و تخت» هستند.

«بازی تاج و تخت» که براساس داستان رمان‌های جرج آر.آر ماتین ساخته شده است، از پنج فوریه تا شش آوریل بیش از هفت میلیون بار از سایت‌های غیرمجاز دانلود شد و در این زمینه یک رکورد از خود به جای گذاشت. این سریال پربیننده‌ترین محصول تاریخ شبکه‌ی اچ‌‌بی‌او است.

دانلود سریال Game of Thrones رکورد دار بیشتری دانلود غیر قانونی سال گذشته را در اختیار داردفهرست ۱۰ سریالی که سال گذشته بیشترین آمار دانلود غیرقانونی را داشته‌اند به شرح زیر است :

۱ – «بازی تاج و تخت» با ۱۴.۴ میلیون دانلود

۲ – «مردگان متحرک» با ۶.۹ میلیون دانلود

۳  – «بیگ‌بنگ تئوری» با ۴.۴ میلیون دانلود

۴ – «پیکان» با ۳.۹ میلیون دانلود

۵ – «فلش» با ۳.۶ میلیون دانلود

۶ – «آقای روبات» با ۳.۵ میلیون دانلود

۷ – «وایکینگ‌ها» با ۳.۳ میلیون دانلود

۸ – «سوپرگرل» با ۳ میلیون دانلود

۹ – «بلک‌لیست» با ۲.۹ میلیون دانلود

۱۰ – «سوتس» با ۲.۶ میلیون دانلود

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا دانلود فصل ششم از این سریال جذاب می تواند باز هم رکورد بزند!

 

اوبامای شدیدا به دنبال تاج و تخت است


خبر بد برای طرفداران «بازی تاج و تخت»

فصل جدید «بازی تاج و تخت» در حالی از ۲۴ آوریل روی آنتن می‌رود که خالقان سریال می‌گویند احتمالا داستان دو فصل آخر را خلاصه‌تر و با تعداد اپیزودهای کم‌تری به پایان می‌برند.

دیوید بنیوف و دی. بی. وایس خالقان سریال پرطرفدار شبکه اچ‌بی‌او در تازه‌ترین گفت‌وگوی اختصاصی خود با «ورایتی» درباره اتخاذ تصمیماتی مهم درباره نحوه پایان دادن به «بازی تاج و تخت» حرف زده‌اند. بنیوف و وایس می‌گویند این روزها شدیدا مشغول سبک و سنگین کردن چند تصمیم سرنوشت‌ساز در ارتباط با نحوه جمع کردن و پایان دادن به داستان سریال هستند. به گفته خالقان «بازی تاج و تخت» دو فصل بعدی (هفتم و هشتم) روی هم رفته در قالب ۱۳ اپیزود جلوی دوربین خواهند رفت: هفت اپیزود برای فصل ۷ و شش اپیزود برای فصل ۸ که پایان‌بخش سرنوشت وستروس و نبرد تاج و تخت آهنین است.

بنیوف می‌گوید: «به گمانم بعد از این فصل (ششم)، داستان را با ۱۳ اپیزود دیگر جمع کنیم. از حالا به بعد، وارد فاز نهایی شده‌ایم.» او اضافه می‌کند: «این موضوع فعلا در حد بحث و گمانه‌زنی است و هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده اما چیزی که مد نظر ماست، همین است.»

هر چند به گفته منابع موثق، این اعداد و ارقام هنوز نهایی نشده‌اند چرا که خالقان سریال تازه طرح کلی برنامه خود را برای ساخت فصل‌های پایانی ارایه داده‌اند. با این حال، احتمال کوتاه‌تر شدن دو فصل بعدی را در مقایسه با فصل‌های پیشین رد نکرده‌اند.

مایکل لومباردو مدیر برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او نیز با تایید چنین تصمیمی از سوی خالقان سریال گفته: «فعلا تنها چیزی که من از آنها شنیده‌ام همین است و در طول مکالماتی که با یکدیگر داشته‌ایم در این‌باره بحث کرده‌ایم.» لومباردو یادآور شده: «چون مدلی که خط قصه دارد پیش می‌رود، باعث شده تصور آنها از ادامه سریال دو سال دیگر باشد. اما به عنوان تهیه‌کننده تلویزیون و به عنوان یکی از هواداران سریال، معلوم است که آرزو داشتم بگویند شش سال دیگر طول می‌کشد.»

مدیر برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او اضافه کرده: «من همیشه آدم خوش‌بینی بوده‌ام و معتقدم راهی برای حل این موضوع پیدا خواهیم کرد.»

از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» تا هشت فصل ادامه خواهد یافت و هواداران احتمالا انتظار داشتند طبق روال فصل‌های قبلی، دو فصل پایانی سریال محبوب‌شان را در قالب ۱۰ اپیزود تماشا کنند، اما با رویکرد جدیدی که خالقان سریال مد نظر قرار داده‌اند این موضوع منتفی به نظر می‌رسد و داستان خلاصه‌تر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان می‌رسد.

فیلمبرداری فصل هفتم از اوایل تابستان امسال آغاز می‌شود. وایس و بنیوف معتقد به حفظ استانداردها هستند و تاکید دارند در بازه زمانی ۱۲-۱۴ ماهه امکان تولید ۱۰ اپیزود برای‌شان وجود ندارد و ممکن است به افت کیفیت منجر شود.

به هر حال، لومباردو همچنان مشغول چانه‌زنی با بنیوف و وایس است و با این که خالقان سریال به قطعی شدن سناریوی اپیزودهای کوتاه‌تر امیدوارند، مدیران اچ‌بی‌او قصد ندارند به این راحتی و زودتر از موعد همیشگی بینندگان‌شان را از دست بدهند.


تیزر و تریلر تصویری فصل ۶ از سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones

زمان زیادی تا شروع فصل بعدی سریال معروف «بازی تاج و تخت» "Game of Thrones) باقی نمانده است؛ سازندگان این سریال هم برای اینکه مخاطبان شان را برای فصل ششم بازی تاج و تخت آماده کنند، تریلر جدیدی از آن منتشر کرده اند. این طور که از این تریلر بر می آید، شخصیت ها قرار است مثل همیشه با اتفاقات سفت و سختی دست و پنجه نرم کنند.

می توانیم در تریلر فصل ششم بازی و تاج و تخت، زندانی شدن «دنریس تارگرین» (Daenerys Targaryen) و هم چنین ممعرفی «سانسا استارک» (Sansa Stark) را ببینیم. ظاهرا «برن استارک» (Bran Stark) و «شاه شب» (the Night’s King) هم در فصل ششم قرار است با یکدیگر در بیافتند.
 

اوبامای شدیدا به دنبال تاج و تخت است


جان اسنو هم که در پایان فصل پنجم کشته شد، ممکن است در فصل جدید حضور داشته باشد. تریلر فصل ششم با صحنه ای از جان اسنو و عبارت «او مرده است» شروع می شود. اما اگر نگاهی به دنیای فانتزی بازی تاج و تخت بیاندازیم، زنده ماندن اسنو را هم نمی توانیم چندان دور از ذهن بدانیم.

فصل ششم سریال بازی تاج و تخت قرار است از روز ۲۴ام آوریل سال جاری میلادی (۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) شروع شود. البته ممکن است مثل فصل قبل، قسمت ها کمی زودتر هم به بیرون درز کنند. پس چند روز زودتر در اینترنت به دنبال فصل ششم سریال باشید.

ماجرای سرنوشت جان اسنو از پایان فصل پنجم در هاله ای از ابهام قرار گرفت و هنوز یکی از پرسش های بزرگ هواداران دو آتشه «بازی تاج و تخت» این است : «آیا جان اسنو به داستان بازمی گردد؟»

کیت هرینگتون بازیگر بریتانیایی نقش جان اسنو در گفت وگویی با تایم اوت لندن در پاسخ به این پرسش گفت که جان اسنو یقینا به سریال بازمی گردد، اما مرده بازمی گردد.

این بازیگر درباره حضور خود در فصل ششم سریال گفت که در برخی صحنه های فصل ششم به صورت مرده ظاهر شده است. او پیش از این نیز گفته بود که دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت.

پس با توجه به گفته های هرینگتون یک چیز کاملا مشخص است، هرینگتون در فصل جدید هم بازی کرده است اما در نقش یک مرده. البته او در مصاحبه های خود همواره اعلام کرده درباره این که پیکر بی جان جان اسنو در چه قسمتی از فصل جدید ظاهر می شود، چیز زیادی نمی داند.

این بار علاوه بر هواداران، منتقدان و خبرنگاران نیز باید تا زمان شروع پخس سریال در ۲۴ آوریل منتظر بمانند، تا از داستان «بازی تاج و تخت» آگاهی یابند. تا اینجای کار تنها می دانیم که چند فریم از جان اسنوی مرده را در فصل ششم خواهیم دید.
 

اوبامای شدیدا به دنبال تاج و تخت است


رکوردشکنی تازه «بازی تاج و تخت / Game of Thrones »

تریلر جدید سریال «بازی تاج و تخت» در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ میلیون بار دیده شد. شبکه اچ بی او به تازگی تریلر جدید سریال پربیننده «بازی تاج و تخت» را منتشر کرده است. این تریلر تازه منتشر شده در ۲۴ ساعت نخست انتشار رکورد قبلی بازدید تریلرهای این سریال را شکست، و رکورد جدید را با ۳۰ میلیون بازدید به نام خود ثبت کرد.

پیش از این رکورد بیشترین میزان بازدید یک تریلر سریال «بازی تاج و تخت» با ۲۷ میلیون بازدید در اختیار تریلر فصل چهارم این سریال بود.

از آنجا که برای نخستین بار در تاریخ پخش سریال «بازی تاج و تخت» فصل ششم سریال پیش از انتشار کتاب جرج آرآر مارتین به عنوان پایه و اساس این سریال به دست تماشاگران می رسد، این میزان استقبال از تریلر فصل ششم «بازی تاج و تخت» جای شگفتی ندارد.

پایان فصل پنجم «بازی تاج و تخت» با اتفاقات جالب و نفس گیری همراه بود، که در یکی از مهم ترین آن ها جان اسنو با بازی کیت هرینگتون با زخمی عمیق رها شده بود تا بمیرد. این شخصیب محبوب و سرنوشت او دست مایه اصلی کمپین تبلیغاتی اچ بی او برای فصل ششم سریال است.

البته پس از چند ماه حدس و گمان سرانجام کیت هرینگتون تائید کرد که در فیلمبرداری فصل ششم حضور داشته، اما نقش کاراکتری زنده را بازی نکرده است.

 

اوبامای شدیدا به دنبال تاج و تخت است


داستان ادامه دار علاقه اوباما

اوباما همواره طرفدار «بازی تاج و تخت» است؛امسال برخلاف سال‌های قبل، به دلیل حساسیت بالای موضوع سریال، اپیزودهای جدید حتی برای خبرنگاران نیز ارسال نشده است. دلیل آن هم این است که برای اولین بار خط داستانی سریال با چیزی که جرج آر آر مارتین در کتابش روایت کرده، تفاوت دارد...

در مراسم رونمایی از اولین قسمت فصل ششم سریال "بازی تاج و تخت"، تهیه‌کنندگان سریال تایید کردند که رییس جمهور آمریکا، باراک اوباما، زودتر از بقیه اپیزودهای جدید سریال را می‎بیند. دن ویس، یکی از سازندگان سریال شایعات اخیر در این باره را تایید کرد و گفت: "عجیب‌ترین اتفاقی که حین ساخت فصل ششم برای ما اتفاق اتفاد این بود که خبردار شدیم رییس جمهور خواستار دیدن قسمت‎های جدید سریال قبل از پخش رسمی‌شان هستند".

دیوید بینوف –یکی دیگر از سازندگان سریال- در جواب اینکه آیا به درخواست اوباما پاسخ مثبت داده‌اند یا خیر گفت: "البته. وقتی رییس بزرگ می‎گوید که دلش می‌خواهد سریال را زودتر ببیند چه کاری از دست‌تان ساخته است؟".

البته هنوز شبکه‎ی اچ بی او این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است اما اگر حقیقت داشته باشد، اوباما تنها کسی است که به غیر از عوامل سریال، اپیزودهای جدید را در اختیار دارد. امسال برخلاف سال‌های قبل، به دلیل حساسیت بالای موضوع سریال، اپیزودهای جدید حتی برای خبرنگاران نیز ارسال نشده است. دلیل آن هم این است که برای اولین بار خط داستانی سریال با چیزی که جرج آر آر مارتین در کتابش روایت کرده، تفاوت دارد.

در گزارش پارسینه آمده است،بر کسی پنهان نیست که باراک اوباما از طرفداران پر و پا قرص این سریال است. دیوید ناتر، یکی از کارگردان‎های سریال چندی پیش به خبرگزاری EW  گفت: "مدتی قبل، با آقای رییس جمهور ملاقاتی داشتم که ایشان دستش را روی شانه‎ی من گذاشت و پرسید: "تو که واقعا جان اسنو را نکشتی؟!" ناتر می‎گوید در جواب اوباما گفته که: "جان اسنو مُرده‌تر از مُرده است!"

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.