چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

مدیر شبکه کودک: فیتیله ای‎ها ریتم‌شان کُند است!

فیتیله ای ها

مهر: محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان اعلام کرد نوجوانانی که می‌توانند خوب متن بنویسد، اجرا کند، استندآپ خوبی داشته باشند ایده‌هایشان را برای این شبکه بفرستند.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان شب گذشته ۳۱ فروردین ماه در برنامه «مردم چی میگن» با اجرای پیمان طالبی در شبکه سه حاضر شد و توضیحاتی را درباره برنامه های کودک و نوجوان و همچنین کانال های نهال و پویا ارایه کرد.


احتمال اچ دی شدن شبکه کودک و نوجوان بعد از شبکه سه

وی با اشاره به تولیدات این شبکه که به صورت اچ دی است، عنوان کرد: همه تولیدات ما به صورت اچ دی است و سال گذشته هم کیفیت پخش ما ۱۶ به ۹ شد. فکر می کنم بعد از شبکه سه پخش ما هم به صورت اچ دی شود.

سرشار با اشاره به اینکه تلاش می شود تعداد تولید برنامه‌های جدید در هر دوره زمانی بیشتر از قبل باشد، اظهار کرد: ما سعی می کنیم برنامه های ساخت ایران نیز نسبت به برنامه های خارجی افزایش پیدا کند و حتی در برنامه های خارجی سهم فیلم‌های آمریکایی را کم کنیم. در واقع فیلم‌های آمریکایی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد شبکه را به خود اختصاص داده بودند که ما سهم آنها را کم کردیم و به ۵۰ درصد رساندیم.

جذب مجریان نوجوان

وی با اشاره به حضور مجریان جدید نوجوان در این شبکه بیان کرد: به تازگی نیروهای جدیدی به این شبکه وارد شده اند و علاقمندان دیگر هم می توانند برای حضور ثبت نام کنند. بهترین فرصت اکنون برای نوجوانان است اگر کسی می تواند خوب متن بنویسد، اجرا کند، استندآپ خوبی داشته باشد و... ایده های خود را برای ما بفرستد.

مدیر شبکه کودک و نوجوان درباره ادامه و یا تعطیلی برنامه های مرتبط با کودکان و نوجوانان در دیگر شبکه ها توضیح داد: شبکه ها دارای ماموریت های تخصصی شده اند و برنامه های غیرمرتبط با موضوع خود را تعطیل می کنند. ممکن است شبکه پنج برنامه های اقتصادی در رده خردسال و کودک تولید کند چون در راستای ماموریتش است ولی برنامه های عمومی تعطیل یا به شبکه کودک و نوجوان منتقل می شود.

افزایش برنامه های خردسال به ۶ ساعت در روز

وی در توضیح کانال‌های نهال و پویا نیز که به تازگی روی آنتن این شبکه قرار گرفته است، گفت: اینها دو فرکانس هستند و قرار است فرکانس سوم هم برای نوجوانان باشد چون خوب نیست یک خردسال برنامه کودک و یا بزرگتر را ببیند. پیش از این در روز یک ساعت برنامه خردسال تولید می شد و ما این را به ۶ ساعت در روز رساندیم و از چهار ساعت به بالا می توان یک کانال مستقل داشت.

سرشار درباره استفاده از تولیدات انیمیشن و همکاری با انیماتورها در این شبکه یادآور شد: تولیدات مرکز صبا روزانه ۶ دقیقه از برنامه های ما را تولید می کند و باقی را باید با شیوه های دیگر تامین کنیم. گروه های انیمیشن اگر یک بدعادتی را کنار بگذارند، می توانیم با هم کار کنیم. آنها معمولا بیان می کنند که به طور مثال اثری را با ۱۰ میلیون تومان تولید کرده اند و ابتدا باید آن هزینه داده شود تا بتوان آن را پخش کرد. آنها به جای اینکه اثرشان را به چند شبکه تلویزیونی بفروشند تا تمام هزینه هایشان درآید، می خواهند فقط از یک جا هزینه خود را دریافت کنند.

فیتیله ای ها نمی توانستند برنامه ای با ریتم تند بسازند

وی ادامه داد: در دنیا شبکه ها حق پخش تلویزیونی را می خرند و انیماتورها برنامه ریزی می کنند که ابتدا با فروش به چند شبکه هزینه خود را درمی آورند و بعد با فروش بیشتر سود هم می کنند.

مدیر شبکه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه در این شبکه از خاله ها و عموها بهره گرفته نمی شود، عنوان کرد: قالب جُنگ در دنیا کمتر استفاده می شود. یکی از مشکلات ما با خاله ها و عموها ریتم برنامه هایشان بود، به طور مثال ما از گروه فیتیله ای ها خواستیم که با ریتم تند انیمیشن برنامه هایشان را در بسته های ۱۵ دقیقه ای بسازند ولی نمی توانستند چراکه آنها به یک دوربین روشن و ۹۰ دقیقه اجرا عادت کرده اند.

دلیل موفقیت برنامه هایی چون «خندوانه»

سرشار در پایان گفت: برنامه هایی مثل «مردم چی میگن» و «خندوانه» موفق هستند چراکه در ساختار طراحی آنها هر سه دقیقه یا چهار دقیقه هر بخش از برنامه به نوعی تغییر می یابد.

نکته جالب این برنامه این بود که پیمان طالبی در بخشی از برنامه به صراحت اعلام کرد که سریال خوب پول می خواهد و شبکه سه فعلا پول ندارد وگرنه باید همین سریال هایی را پخش کرد که در ایام نوروز روی آنتن رفت که هیچ کس هم آنها را به خاطر ندارد. امیدواریم اعتبار خوب برای سریال در شبکه سه به گونه ای مهیا شود که بتوان سریال های خوب ساخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.