سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

«فرید کشن فلاح» گریمور پیشکسوت تئاتر و سینما درگذشت

فرید کشن فلاح

سینماپرس: فرید کشن‌فلاح گریمور پیشکسوت تئاتر و سینما که سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس،فرید کشن‌فلاح متولد ۱۳۳۹ کرمانشاه بود. وی به تشویق مرحوم حسین قشقایی و برادرش سعید کشن فلاح به عرصه هنر وارد شد و فعالیت خود را با حضور در چند فیلم کوتاه آغاز کرد. او جزو معدود چهره پردازانی بود که به گریم پلاستیک آشنایی داشت و آن را تدریس می‌کرد. این هنرمند که سابقه بازیگری نیز در کارنامه خود دارد حضور در ۲۲ فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد و ۲ بار نیز کاندید دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

گفتنی است فیلم‌های “کولی” به کارگردانی علی شاه حاتمی، “شیدا” به کارگردانی کمال تبریزی، “معصوم” به کارگردانی داود توحید پرست، “مرد عوضی” به کارگردانی محمدرضا هنرمند، “سجده بر آب” به کارگردانی حمید خیرالدین، “مردی شبیه باران” به کارگردانی سعید سهیلی، “قله دنیا” به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، “دکل” به کارگردانی عبدالحسن برزیده، “حمله به اچ ۳” به کارگردانی شهریار بحرانی و ” به خاطر هانیه” به کارگردانی کیومرث پوراحمد از جمله آثاری است که مرحوم فرید کشن‌فلاح به‌عنوان چهره‌پرداز در آن‌ها حضور داشت.

نظرات

  • رضوانی ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۰۱:۲۳
    0 0
    روحشان شاد.انسان بزرگی بودند از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.