یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هنر هفتم/۱۰

معصومی: سینما از نداشتن مدیران کاربلد رنج می برد/ جایگاه تولید آثار ارزشی در سینمای امروز ایران کجاست؟

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با آغاز آخرین سال حیات دولت تدبیر و امید گفت: همیشه هر مشکلی در هر زمینه ای از سوی مدیران و بالادستی ها شروع می شود و معتقدم که مشکلات عدیده امروز سینمای کشور هم به دلیل عملکرد غلط مدیران است و در کل می توان این نکته را عنوان کرد که سینما از نداشتن مدیران کاربلد رنج می برد.

برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما نه تنها در میان اهالی و دست اندرکاران سینما بلکه در بخش های مدیریتی سینما نیز شاهد ورود و حضور افرادی هستیم که کمترین شناخت و آگاهی نسبت به سینما ندارند و مسئولیت اداره و مدیریت پست های مهم و حساس به آن ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: کسی که در سینما می خواهد پست و سمتی داشته باشد باید از دل همین سینما بیرون آمده و دغدغه رشد و ارتقای سینمای کشور و تأمین زندگی و معیشت و کار هنرمندان و تولید آثار ارزشمند ملی را داشته باشد تا از این طریق بتوانیم مشکلات موجود در سینمای کشور را حل کنیم.

معصومی سپس با بیان اینکه این روزها سینمای کشور به دلیل فقدان مدیریت آگاه سرشار از فیلم های نازل و سطح پایین شده است اظهار داشت: سوألی که من از مدیران سینمای کشور دارم این است که جایگاه تولید آثار ارزشی در سینمای امروز ایران کجاست؟ چرا فیلم های ارزشی در سینمای ملی ما تولید نمی شود و مرتباً بهانه واهی کمبود بودجه برای تولید این آثار مطرح می شود؟ مگر فیلم های سخیف و نازلی که در سینما شاهد تولید آن ها هستیم از بودجه همین سینما تولید نشده اند؟

بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» خاطرنشان کرد: ما در سینمای کشورمان نیاز به حضور مدیری داریم که دغدغه اش تولید فیلم های شاخص و ناب با استانداردهای روز سینمای جهان در رابطه با هشت سال دفاع مقدس، شهدای غواص، شهدای مدافع حرم و امثالهم باشد؛ نیاز امروز کشور ما تولید این گونه آثار سینمایی است و ما با این نوع فیلم ها است که می توانیم حقانیت و مظلومیت خود را به تمامی مردم جهان نشان داده و دست تروریست ها و دشمنان مردم را برای همگان رو کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون یکی دیگر از مشکلات سینمای ایران را دنباله روی از سینمای غرب توصیف کرد و گفت: اینکه ما سعی داریم بر اساس قانونی نانوشته تمامی آثار سینمایی خود را با الگو برداری از سینمای غرب تولید کنیم کاری بسیار غلط است و نیاز به رسیدگی جدی از سوی مدیران سینمایی دارد؛ من نمی دانم به چه دلیلی فیلمنامه هایی که امروزه در سینمای ایران نوشته می شوند تا این حد دچار غرب زدگی هستند و اینقدر در بیان داستان های خود پیچیده عمل می کنند؟

وی افزود: انجام این عمل در حالی است که تجربه ثابت کرده مخاطبان سینمای ایران دوست دارند آثاری با روایت ساده و روان را تماشا کنند و از دیدن فیلم های این چنینی بسیار بیزار هستند و همین امر هم می تواند یکی از علت های قهر مردم با سینما باشد.

بازیگر سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» در بخش دیگری از این گفتگو به سایر مشکلات سینمای کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما همواره شعارهای بسیار زیبایی را از زبان مدیران سینمایی می شنویم در حالی که رسماً به هیچ یک از این شعارهای زیبا عمل نمی شود.  

وی ادامه داد: به عنوان مثال طی سال های گذشته شعار جوان گرایی در سینما بسیار داده شده اما ما شاهد حضور، رشد و تربیت جوانانی که بخواهند بر اساس فرهنگ ملی ما مبادرت به ساخت فیلم کنند نبوده ایم و من علاقمندان زیادی را می شناسم که فیلمنامه های ارزشمندی دارند و به هیچ طریقی نمی توانند به درهای بسته سازمان سینمایی راه پیدا کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «جهیزیه ای برای رباب» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم به زودی شاهد حل مشکلات عدیده ای که در سینمای کشور وجود دارد باشیم و بتوانیم به سینمای ملی مان که آثاری مبتنی بر ارزش ها و فرهنگ ایرانی-اسلامی ما تولید می کند ببالیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.