دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

ادامه حجم گسترده تبلیغات آثار سینمایی در ماهواره‌

جم تی وی

فارس: تبلیغات گسترده فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند همچنان ادامه دارد و واکنشی از سوی صاحبان آثار و وزارت ارشاد در این خصوص دیده نمی‌شود.

تبلیغ در شبکه‌های ماهواره طبق ماده 15 قانون جرایم رایانه‌ای در قالب رسانه‌های ضد انقلاب و معاند فعالیت می‌کنند جرم به شمار می‌آید اما وزارت ارشاد بیش از پیش باید به وظایف  پیشگیرانه‌ خود عمل کند.  البته در این راستا سازمان صدا و سیما و شهرداری زمینه را برای تبلیغات فراهم کند تا فیلم‌سازان برای تبلیغ آثار خود سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نروند.

در شرایط فعلی بعد از اولین برخورد قوه قضاییه با فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» تهیه‌کنندگان از ارایه تبلیغات فیلم هایشان به ماهواره اعلام برائت کردند اما این روند از سوی تهیه کنندگان ادامه نیافت و هم اینک شبکه جم تبلیغات فیلم های اکران شده در سینماها را به مدت 10 دقیقه و هر روز پخش می کند .

این در شرایطی است که حجت الاسلام مازنی رئیس کمیته فرهنگ ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی  هم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: دادستان تهران با اعلام این که طبق ماده 15 قانون جرایم رایانه‌ای تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای که در قالب رسانه‌های ضد انقلاب و معاند فعالیت می‌کنند جرم است، به وظیفه پیشگیرانه‌ دستگاه‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در این راستا تأکید کرد و گفت: از وزارت ارشاد می‌خواهیم در مورد فیلم‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند تبلیغ می‌شود، ورود کند و هم‌چنین سازمان صدا و سیما و شهرداری زمینه را برای تبلیغات فراهم کند تا فیلم‌سازان برای تبلیغ آثار خود سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نروند.

تهیه کنندگان سینمای ایران نیز گویا از تبلیغات در شبکه ها ماهواره ای فیلم هایشان ناراضی نیستند و واکنشی نشان نمی دهند. اما نکته قابل توجه جمله ای است که ذیل پروانه نمایش فیلم‌ها نوشته شده و تبلیغ در شبکه ماهواره را ممنوع می‌کند و این بار حقوقی را برای دارنده مجوز (تهیه کننده) ایجاد می کند و همین امر باعث شده قوه قضاییه وارد عمل شود.

با توجه به حجم گسترده تبلیغات فیلم ها در شبکه های ماهواره ای به نظر می رسد تبلیغات در شبکه های ماهواره ای هم به قانون ممنوعیت ماهواره در کشور تبدیل شده و به یک عادت بدل شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.