پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

در نشست خبری عنوان شد

«مهران مدیری» از جزییات فیلم سینمایی‌اش گفت/ در «ساعت ۵ عصر» تهران را در جایگاه تیمارستان بزرگ می‌بینم!

مهران مدیری

سینماپرس: فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری از نیمه مهر ماه و با موضوع نقد اجتماعی کلید می‌خورد.

به گزارش سینماپرس، اولین نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری عصر امروز (پنجشنبه 4 شهریور) در سالن صدف هتل هما برگزار شد.

مهران مدیری در ابتدای این نشست با بیان اینکه امیدوارم که فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» فیلم خوبی شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده اولین اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود.

وی افزود: علت نامگذاری فیلم به دلیل زمان شخصیت اصلی داستان است که تا ساعت 5 عصر وقت دارد تا کار خود را به سرانجام برساند و همچنین جمله زیبایی و در شعر لورکا که در ذهنم باقی مانده این اسم را نامگذاری کردم.

کارگردان پاورچین، درخصوص زمان فیلمبرداری این فیلم سینمایی تصریح کرد: تا دهه مهر ماه ضبط مجموعه «دورهمی» ادامه دارد و به مناسب فرا رسیدن ماه محرم و صفر برای مدتی پخش این برنامه متوقف می‌شود که سعی داریم از 15 مهر ماه کار در تهران کلید بخورد و تا پایان آبان ماه فیلمبرداری آن را به پایان برسانیم.

مدیری در خصوص ایده فیلم گفت: دو سال گذشته یک خط قصه‌ای به ذهن من رسید و داستان آن ماجرایی است که برای همه افراد که در تهران زندگی می‌کنند و با آن روبرو هستند اتفاق می‌افتد و داستان زندگی آدمی است که از 7 صبح تا 5 عصر قرار است از نقطه‌ای از تهران به نقطه دیگری برسد و کار خود را به سرانجام برساند که در این راه دچار سلسله داستانها و اتفاقاتی می‌شود که همه آنها طبیعی است که  این اتفاقات دست خود فرد نیست. در این فیلم تهران را مثل یک تیمارستان بزرگ می بینم

وی اضافه کرد: فیلمنامه ساعت 5 عصر در حال نگارش است و تا دو هفته آینده نگارش آن به پایان می‌رسد و پس از آن برای آغاز فیلمبرداری برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کارگردان «ساعت 5 عصر» خاطر نشان کرد: این اثر یک کار رئال‌، اجتماعی و به شدت کمدی است که ماهیت ذات سوژه تلخ است اما کمدی پررنگی دارد و پایان آن تلخ نیست و فرد به نقطه اول خود می‌رسد.

مدیری در خصوص بازیگران این فیلم سینمایی توضیح داد: سیامک انصاری باریگر اصلی فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» است و 4 بازیگر دیگر در آن ایفای نقش می‌کنند که یکی از آنها خودم هستم. صدها و هزاران نفر از مردم نیز در این فیلم به دلیل سکانسهای شلوغ در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» سراسر نقد اجتماعی است، گفت: این اثر کار بسیار سختی است و 90 درصد آن شامل سکانسهای خارجی می‌شود که در بخش خصوصی و با حمایت اول مارکت به تولید می‌رسد.

کارگردان «قهوه تلخ» افزود: این فیلم از لحاظ ساختار و نوع نگاه به کارهای قبلی من در تلویزیون و شبکه خانگی ارتباطی ندارد و سعی می‌کنم که کار سینمایی تعریف شود و امیدوارم که در چند جایزه فیلم فجر نیز برگزیده شود.

مدیری اضافه کرد: به دلیل سختیهای سریال‌سازی و اینکه توانی برای من باقی نمانده است از کار کردن در تلویزیون خداحافظی می‌کنم و تا زمانی که مطمئن نباشم کاری جذاب که مخاطب آن را دوست داشته باشد در تلویزیون نخواهم ساخت و به سمت تلویزیون نخواهم آمد و سریال نمی‌سازم.

نظرات

  • میلاد ۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۰۲:۴۰
    0 0
    سلام خواهشا پیگیری کنید از اقای رافعی یادوستان دیگر چرا فیلم فصل فراموشی فریبا هنوز درشبکه خانگی توزیع نشده این فیلم هم مثل سایر فیلمهای نظیر ماهی و گربه ۲ساله توزیع نشده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.