یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

«دایان» فیلمی بدون بازیگر ایرانی

مهر: بهروز نورانی پور از آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «دایان» از ۱۵ آبان ماه در مرز سوریه و ترکیه آنهم بدون بازیگر ایرانی خبر داد.

بهروز نورانی پور کارگردان فیلم سینمایی «دایان» درباره زمان فیلمبرداری این اثر گفت: ابتدا قرار بود تهیه کنندگی «دایان» را سید امیر سیدزاده بر عهده بگیرد اما از ۲ ماه پیش به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم با یکدیگر همکاری کنیم به همین دلیل سرمایه گذاری این اثر را حوزه هنری بر عهده گرفت.


وی افزود: پیش تولید «دایان» از تیر ماه در ترکیه و سوریه آغاز شده است و ما در حال انجام کارهای اجرایی آن هستیم. ما گروه فنی این اثر را از میان ایرانیان انتخاب خواهیم کرد اما بازیگران اصلی آن ترکیه ای خواهند بود البته سوری ها هم ایفاگر چند نقش فرعی خواهند بود اما به طور کلی هیچ بازیگر ایرانی در این اثر نخواهیم داشت.

نورانی پور ادامه داد: فیلمبرداری این اثر از ۱۵ آبان ماه در مرز سوریه و ترکیه آغاز خواهد شد و تمامی صحنه‌های آن در خارج از کشور در ۵۰ جلسه فیلمبرداری می شود.

این کارگردان عنوان کرد: ما در حال مذاکره با بازیگران سینمای ترکیه هستیم و با برخی از آنها هم پیش قرارداد بسته ایم اما هنوز با آنها به قطعیت نرسیده ایم. هرچند این افراد از بازیگران چهره ترکیه نیستند اما بسیار حرفه ای هستند و در حد آثار بین المللی عمل می کنند.

کارگردان « A۱۵۷ » با اشاره به اینکه سرمایه گذاری این فیلم تماما ایرانی است، گفت: قصد نداریم «دایان» را به صورت مشارکتی بسازیم و برای آن سرمایه خارجی جذب کنیم، زیرا ساخت آثار مشارکتی شاخصه هایی دارد که ما نمی خواهیم «دایان» درگیر این مباحث شود.

وی با اشاره به داستان «دایان» گفت: این فیلم مستند داستانی روایتگر فردای جنگ است؛ روایتگر افرادی که در یک روستا زندگی می کنند و برای فردای بهتر تلاش می کنند. «دایان» بخشی از دغدغه مستندسازی من بود که قصد دارم آن را در سینمای حرفه ای پیگیری کنم. من این دغدغه را ادای دینی به انسان هایی می بینم که شرافتمندانه برای زندگی بهتر تلاش می کنند و قربانی می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما تدوین این فیلم را به صورت همزمان با فیلمبرداری آن انجام خواهیم داد و ساخت حرفه ای و استاندارد آن برایم مهم است. اگر لطمه ای به فیلم وارد نشود آن را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می رسانم در غیر این صورت این کار را نمی کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.