جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱

بلاتکلیفی سینمای کودک و نظر اهالی سینما/۱

هنرمند: برای وضعیت امروز سینمای کودک بسیار متأسفم/ با تصمیمات لحظه ای، نابخردانه و غیراصولی کاری نکنیم تا سینمای کودک بیشتر به سمت نابودی برود

محمدرضا هنرمند در پنجمین شب کانون كارگردانان

سینماپرس: محمدرضا هنرمند کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با بلاتکلیفی سینمای کودک و عدم برگزاری جشنواره فیلم کودک در سال جاری گفت: برای وضعیت امروز سینمای کودک بسیار متأسفم چرا که سینمای کودک در کشور ما کاملاً مضمحل شده و اصلاً نمی توان آن را با سینمای کودک در سایر کشورهای دنیا قیاس کرد و ما همه جانبه دچار رکود و نزول شده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «دزد عروسک ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم کودک و سینمای کودک در همه کشورهای صاحب صنعت سینما بسیار مهم و مورد توجه است چرا که دولت ها و حکومت ها توجه به سینمای کودک را نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان شان می دانند اما متأسفانه ما در این زمینه بسیار مهم همواره غافلیم و توجهی به سینمای کودک نداریم.

وی ادامه داد: اگر مسئولان سینمای کشور آینده نگر و دغدغه مند باشند باید بخش مهمی از توجه شان را در تولیدات سالانه معطوف به سینمای کودک کنند و فیلم های شاخصی در این زمینه تولید کرده و آن را به صورت گسترده به اکران برسانند؛ بنده به عنوان یک فیلمساز آثار مهمی را در این حوزه تولید کرده ام چرا که وظیفه خود می دانم که در سینما باید به کودکان که بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می دهند توجه جدی داشت.

هنرمند در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه چرخش دائمی جشنواره فیلم کودک در شهرستان ها اعتبار آن را به شدت زیر سوأل برده است اظهار داشت: بنده معتقدم بهترین مکان برگزاری برای جشنواره فیلم کودک در شهر تهران است و نمی دانم چرا مسئولان سینمای کشور آنقدر دغدغه دارند تا همه ساله این جشنواره را در شهرستان های مختلف برگزار کنند و درصدد باشند تا نظرات مسئولان شهرهای مذکور برآورده شود.

کارگردان سریال های محبوب «زیر تیغ» و «آشپز باشی» خاطرنشان کرد: در همه کشورهای دنیا که جشنواره کودک را برگزار می کنند جشنواره ها با نام شهرها شناخته می شود اما ما همچنان در کشورمان معطل مانده ایم که جشنواره فیلم کودک متعلق به کدام شهر است؟ باید آن را جشنواره اصفهان بنامیم یا همدان و یا تهران؟؛ مسئولان سینمای کشور با توجه به تغییرات گسترده و دائمی مسئولان شهرهای کشور بهتر است تصمیم بگیرند جشنواره فیلم کودک را تنها در پایتخت و بدون دخالت و نظر سایر مسئولان شهرهای دیگر برگزار کنند.

این فیلمساز تأکید کرد: برگزاری جشنواره فیلم کودک در شهر تهران می تواند منجر به کاهش شدید هزینه های سینمای کودک شود؛ سالانه بودجه هنگفتی برای هتل و اقامت، خوراک و رفت و آمد هنرمندان و اهالی رسانه و مسئولان به شهرهای مختلف هزینه می شود که اگر جشنواره در تهران برگزار شود این هزینه های چشمگیر می تواند برای تولید آثار سینمایی کودک مصرف شود. 

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم بعد از سال ها شنیدن وعده های مختلف از سوی مسئولان سینمایی با بهره گیری از نیروهای دغدغه مند و متعهد به سینمای کودک شاهد برنامه ریزی و سیاستگذاری های اصولی و درست برای احیای مجدد سینمای کودک باشیم و با تصمیمات لحظه ای، نابخردانه و غیر اصولی کاری نکنیم تا روز به روز سینمای کودک بیشتر به سمت نابودی و اضمحلال برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.