چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) عنوان شد؛

نعمتی: متأسفم که بعد از ساخته شدن «ولایت عشق» هیچ فیلم و سریال دیگری راجع به زندگانی امام رضا (ع) ساخته نشد/ بزرگترین برکت زندگی ام بازی در این سریال بود

فرخ نعمتی

سینماپرس: فرخ نعمتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) گفت: متأسفم که بعد از ۲ دهه از ساخته شدن «ولایت عشق» هیچ فیلم و سریالی راجع به زندگانی امام رضا (ع) ساخته نشده است و شبکه های متعدد تلویزیونی مرتباً سریال ها و فیلم های تکراری و قدیمی را بازپخش می کنند و هیچ تدبیری برای تولیدات مجموعه های جدید تلویزیونی به ویژه در حوزه آثار تاریخی و مذهبی صورت نمی گیرد.

بازیگر نقش امام رضا (ع) در سریال «ولایت عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده خیلی مایلم یک بار از مسئولان سینما و تلویزیون سوأل شود که چرا در رابطه با زندگی ائمه معصومین (ع) کاری انجام نمی دهند؟؛ به چه منظوری شبکه های متعدد استانی و ملی تأسیس می شوند و همه آن ها برنامه های ده ها بار تکرار شده را به خورد مردم می دهند؟

وی ادامه داد: ما در کشوری زندگی می کنیم که متعلق به امام رضا (ع) است و اینکه تنها یک سریال در رابطه با زندگی این امام بزرگوار ساخته شده باشد اصلاً قابل قبول نیست؛ سریال هایی مانند «ولایت عشق» باید زمینه سازی برای تولید ده ها کار دیگر می شدند اما بی تدبیری مسئولان فرهنگی و هنری کشور باعث شد تا این زمینه سازی صورت نگیرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: مسئولان سینما و تلویزیون باید دست در دست هم بدهند و با ایجاد یک راهکار مناسب از تجربیات، دکورها، لوازم و وسایل و امکاناتی که برای ساخت پروژه های عظیم تاریخی و مذهبی استفاده می شود استفاده بهینه ببرند؛ مجموعه ای مانند «ولایت عشق» اولین پروژه بزرگی بود که تلویزیون بعد از انقلاب اسلامی تولید کرد این مجموعه ظرف ۲۶ ماه فیلمبرداری اش و با حضور هزاران سیاهی لشکر در نظم و انضباط کامل ساخته شد.

بازیگر فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» افزود: ما در طول ۲۶ ماه فیلمبرداری تنها روزهای دوشنبه «آف» بودیم و باقی روزها سر ساعت ۹ صبح همه عوامل آماده کار بودند تا اثری ماندگار را بسازند و آن را به خاک پای آقا امام رضا (ع) تقدیم کنند اما متأسفانه زحمات این گروه به شدت نادیده گرفته شد و مسئولان وقت و مسئولان بعدی سینما و تلویزیون فراموش کردند که از تجریات، خرد و دانش و مهارت های ویژه وی استفاده کنند تا آثاری بهتر و ماندگارتر در رابطه با زندگی ائمه معصومین (ع) خلق شود.

این بازیگر تصریح کرد: سینما و تلویزیون کشور ما به امثال زنده یاد علی حاتمی نیاز دارد که با دغدغه مندی برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر کشور تلاش کنند اما متأسفانه مسئولان فرهنگی و هنری در کشور ما حتی به این فکر نیفتاده اند تا برای فیلم ها و سریال های تاریخی و مذهبی مانند «ولایت عشق» و... یک آرشیو منظم وسایل بسازند و نگذارند که دکورها، لباس ها و وسایل مربوط به این فیلم ها و سریال ها از بین برود.

بازیگر سریال تلویزیونی «آسمان من» تأکید کرد: متأسفانه پویایی و نشاط در سینما و تلویزیون ما دیده نمی شود چرا که مسئولان این رسانه ها تنها به فکر مدیریت شان هستند و برای شان مهم نیست که برای هنر و آینده هنر چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد؛ ما نیاز به مدیرانی دغدغه مند داریم که با دعوت از بزرگان سینما و تلویزیون کاری کنند تا آثار ماندگار و درخشان همچنان در حوزه فرهنگ و هنر ما تولید شود اما دریغا که این اتفاق رقم نمی خورد و کسی به این فکر هم نیفتاده است.  

نعمتی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه  بزرگترین برکت زندگی ام بازی در نقش این امام همام بود اظهار داشت: بعضی اوقات به این مسأله فکر می کنم که بزرگترین برکت زندگی هنری من این بود که بتوانم در «ولایت عشق» بازی کنم تا حداقل اهالی رسانه مرا از یاد نبرند؛ همیشه در سالروز شهادت و ولادت حضرت امام رضا (ع) خبرنگاران با من تماس می گیرند و سوألاتی راجع به این سریال می پرسند و این برای یک بازیگر اتفاق بسیار خوب و جالبی است. البته من باید تأکید کنم که خوشبختانه جزو این دسته از بازیگران نیستم که بخواهم خبرسازی کنم اما لطف اهالی زحمتکش حوزه رسانه را نادیده نمی گیرم و به آن ها پاسخ می دهم.

بازیگر فیلم سینمایی «زائر خلف» در خاتمه این گفتگو افزود: بازی در این نقش بسیار حساس بود چرا که تا امروز کمتر این اندازه تازگی و نزدیک شدن به ساحت مقدس دین مان داشتیم؛ ارادت مردم ایران نسبت به امام رضا (ع) بر هیچ کس پوشیده نیست و خیلی از انسان ها تحت تاثیر قرار می گیرند. گاهی به این اشاره می شود که صدای من یادآور این حضرت است و من به خود می بالم که سعادت بازی در چنین اثری را داشته ام.

گفتنی است؛ «ولایت عشق» سریالی است که به کارگردانی مهدی فخیم زاده، در سال ۱۳۷۹ حول محور داستان زندگی علی بن موسی الرضا از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت. کارگردان و نویسنده این سریال مهدی فخیم زاده و بازیگران اصلی آن به شرح زیر بودند: فرخ نعمتی در نقش علی بن موسی (بدون نمایش چهره)،   محمد صادقی در نقش مأمون عباسی، مریلا زارعی در نقش دختر وزیر مأمون عباسی، دانیال حکیمی در نقش عمرو بن رجا،   اکبر زنجانپور در نقش فضل بن سهل، رامبد جوان در نقش امین عباسی، زند یاد داود رشیدی در نقش فضل بن ربیع، عنایت بخشی در نقش عیسی جلودی،   غلامرضا طباطبایی در نقش اباصلت، فریماه فرجامی در نقش زبیده و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.