دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

گرامیداشت یاد ناصر عبدالهی در «فرمول یک»

کودکان کاری که تئاتری شدند!/ شانس دریافت سیمرغ جشنواره فجر برای فیلم اولی ها

علی ضیاء در فرمول یک

سینماپرس: سیدعلی ضیاء در سی و دومین روز از اجرای «فرمول یک»، سالگرد درگذشت خواننده درجه یک کشورمان ناصر عبدالهی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، وی در ابتدای برنامه که  بیان کرد: اینکه جایشان خالی است، صدایشان تکرار شدنی نیست و آهنگهایشان داغ و جذاب است، بر هیچکس پوشیده نیست. اینکه ناصر عبدالهی عشق اهل بیت (ع) و امیرالمونین را در دل داشته بر کسی پوشیده نیست. او برای ما به هزار دلیل محترم است و عشق او به اهل بیت مهم ترین دلیل این موضوع است.

کودکان کاری که تئاتری شدند
بخش بعدی برنامه به گفتگو با سامان ویژه و آناهیتا زینی وند از اعضای گروه تئاتر کودکان کار اختصاص داشت.
زینی وند درباره این فعالیت توضیح داد: سال 89 این کودکان خواستند بازیگر شوند و من که در حوالی پاسگاه نعمت الله کار میکردم، گروهی از آنها را تشکیل دادم و تئاتر را به آنها آموختم. آنها که حالا بزرگ شده اند روی صحنه تئاتر می درخشند. البته اکنون در کارگاه ها هم کار می کنند و به هنر تئاتر و عکاسی هم می پردازند.


وی افزود: ما بچه ها را در حیطه ملیت و مذهب نگاه نمی کنیم. بچه ها جهانی هستند. کودکان کار ایرانی زیاد هستند و افغانستانی ها هم بینشان هستند.
زینی وند یادآور شد: برخی از درآمد حاصل از نمایش به کودکان آسیب دیده تعلق می گیرد.  بخشی از درآمد هم به سالنی که با آن قرارداد بسته ایم تعلق پیدا می کند.
وی در پایان گفت: امیدوارم شهرداری از این به بعد سالن در اختیار ما قرار بدهد. مخاطبان وقتی نمایش را می بینند نظرشان درباره کودکان کار عوض می شود.
سیدعلی ویژه دیگر عضو این گروه تئاتر نیز گفت: این نمایش هر شب در تماشاخانه سه نقطه در بلوار کشاورز، خیابان کبکانیان اجرا می شود. من افتخار همکاری در بخش موسیقی را دارم و هر شب سالن پر می شود.


امسال فیلمهای اول هم در جشنواره فیلم فجر شانس دریافت جایزه دارند
مسعود نجفی کارشناس سینمایی «فرمول یک» در پایان در سخنانی گفت: با تغییرات در آیین نامه جشنواره فیلم فجر امسال عوامل فیلمهای اول این شانس را دارند که دیده شوند و شانس دریافت جایزه دارند.
وی افزود: امسال در پوستر جشنواره فیلم فجر که دی ماه رونمایی خواهد شد اتفاق ویژه ای رخ خواهد داد.


در دوره های اول جشنواره فیلم فجر، لوح زرین می دادند و هنوز سیمرغ نیامده بود. پرویز پرستویی تعریف می کرد که به عنوان علاقمند به سینما آزادی  محل اختتامیه رفته بودم  و فکر نمی کردم بخواهم جایزه بگیرم. حتی راهم نمی دادند و یک نفر مرا شناخت و داخل سالن برد و جایزه لوح زرین گرفتم.
«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت 6:30 تا 8:10 با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.