شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعتراف دیرهنگام ظریف چه بود؟ +عکس

مشرق: فعالان فضای مجازی با هشتگ #اشتباه_کردم به سخنان ظریف واکنش نشان دادند؛ هم‌زمانی روایت ظریف از برجام و آزادسازی حلب از سوی نیروهای مقاومت، تجربهٔ دیگر برای تعیین استراتژی معطوف به پیروزی است.

فرجام برجام با روایت محمدجواد ظریف ختم به اعتراف رویکرد اشتباه شد؛ روز چهارشنبه یکم دی‌ماه، در حاشیه صحن علنی مجلس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به جمع خبرنگاران رفت و برگه‌ای در اختیار آن‌ها قرار داد، برگهٔ که جنجال‌آفرینی کرد؛ محتوای برگه اما سخنان و اعتراف‌های آقای ظریف درباره برجام بود.

وی با اشاره به اظهارات محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز 28 آذرماه درباره برجام گفت: ظریف طی این جلسه مطرح کرد: «من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کرده‌ام.»

به روایت این عضو کمیسیون امنیت ملی، وزیر امور خارجه کشورمان اذعان داشته است: «اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم و می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را هم می‌پذیرم.»

اما برخی از فعالان جریان اصلاحات این سخنان را خلاف واقع دانستند و خواهان برخورد با کریم قدوسی شدند اما این اعتراف مهم را حتی نعمتی از حامیان برجام نیز قبول کرد و در همین راستا اکبر رنجبر زاده، نماینده مردم اسدآباد اظهار داشت: «عصر چهارشنبه در پایان جلسه هیئت‌رئیسه، به همراه دکتر لاریجانی در حال خروج بودیم که آقایان کریمی قدوسی، نعمتی و محبی‌نیا آمدند و آقای کریمی گفت «نوار کمیسیون امنیت ملی درباره اظهارات ظریف مورد بازبینی قرار گرفت و دقیقاً حرف‌هایی که بنده منتشر کردم، گفته شده بود. آقای نعمتی و محبی‌نیا نیز تأیید کردند».

از سوی دیگر، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأیید تلویحی اظهارات ظریف اظهار داشت: «باوجوداینکه آقای ظریف 3 بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده بودند «مطالبی را عنوان می‌کنم و تأکیددارم حتماً این موارد از قول من عنوان نشود و اگر عنوان شود به روال کار جاری وزارت امور خارجه به‌ویژه در عرصه هسته‌ای ضربه می‌زند» اما این اتفاق رخ داد و موجب شد ما عملاً یک بار دیگر در شرایط قبلی قرار بگیریم.»

فعالان فضای مجازی با تگ #اشتباه_کردم به سخنان ظریف واکنش نشان دادند؛ هم‌زمانی روایت ظریف از برجام و آزادسازی حلب از سوی نیروهای مقاومت، تجربهٔ دیگر برای تعیین استراتژی معطوف به پیروزی است. در همین راستا فعالان فضای مجازی نوشتند:

* مهدی محمدی نوشت:

#اشتباه_کردم یعنی پای درس #بی_سوادها هم چیزهایی برای یادگرفتن هست

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* محسن صمیمی:

الآن تو این وضعیت ظریف تو آمپاس شدید گیر کرده. نه میتونه بیاد جلو مردم بگه اشتباه نکردم! نه رک و روراست میتونه و میذارن رسماً بگه #اشتباه_کردم

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* سید کمیل باقر زاده نوشت:

#اعتراف به #اشتباه نشانه شجاعت، صداقت و دیانت است. ظاهراً آقای #ظریف در مجلس گفته: "اشتباه کردم که به جان کری #اعتماد کردم."

* سید محسن میرشمسی نوشت:

3 سال ملتو معطل #برجام کردن، آخرش میگه اشتباه کردم! من جای روحانی باشم 4 گوشه ساختمون قرمزو می‌بوسم وخداحافظی می‌کنم! نه اینکه فکر 25 میلیون رأی باشم!

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* آدم ابن حوا نوشت:

فردا میاد میگه درسته که #اشتباه_کردم اما این اصلاً اثر اجرایی نداره چون همه رو گِل گرفتیم رفت

* حسین کازرونی نوشت:

سانتریفیوژ نمیچرخه #اشتباه_کردم 

چرخ اقتصاد نمیچرخه #اشتباه_کردم

با تسبیح دیجیتال ادامه بده

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* عبدالمطهر محمدخانی نوشت:

#ظریف صادقانه گفته #اشتباه_کردم اخلاق اسلامی میگه با اعتراف صادقانه فرزند انقلاب خوب برخورد کنیم. تازه آغاز اعترافات دولتمردان و دیپلماتهاست

* محسن صمیمی

کاش فیلم کمیسیون امنیت ملی بیاد بیرون ببینیم ظریف وقتی میگفت #اشتباه_کردم مثل زمان دفاعش از #برجام داد میزد یا مثل قدم زدنش با کری خندون بود

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* مسیرروشن نوشت:

با رزومه‌ای که ظریف داره، دقیقا باید ازش پرسید: عزیزم کجا اشتباه نکردی؟

در ۵۹۸؟ سعدآباد؟ #برجام؟

اشتباه کردم به چه قیمت؟

نمیفهممت #ظریف!

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* آسید نوشت:

یکی از تاکتیک‌های عملیات روانی «یارگیری از رقیب از طریق ایجاد خطای محاسباتی» است..

در فقره #اشتباه_کردم مراقب باشید در دام این تاکتیک نیفتیم

* مصطفی اسماعیلی نوشت:

پسر اون بیل و کلنگ و پیکور رو بردار بریم #اراک … من #اشتباه_کردم

* لیلی نوشت:

آقا ما یه کار اشتباهی میکنیم تا از دماغمون درش نیارن ول نمیکنن

طرف با وزراش مملکتو به فنا دادن فقط میگه #اشتباه_کردم o_O!!

خو بعدش؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.