چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

فیلمی از محمد هادی کریمی

نگاهی مدرن به داستان کهن تاریخ بشر/ رونمایی از لوگوی «کمدی انسانی»

لوگوی کمدی انسانی

سینماپرس: «کمدی انسانی» یکی از آثار حاضر در فهرست اولیه بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر این روزها آخرین مراحل فنی فیلم جهت ارائه نسخه ی کامل به جشنواره را در حالی طی می کند که به تازگی نامواره(لوگو)ی «کمدی انسانی» نیز توسط صبا گلباز خطاط ، نقاش و طراح ناموار ه ی آثار هنری طراحی شده است.

به گزارش سینماپرس، گلباز درباره چگونگی ارتباط با فضای محتوایی فیلم جهت خلق لوگو گفت: «کمدی انسانی» تراژدی همیشه تکرار شونده ی بشری است با همان آرکئوتایپ یا کهن الگوهای داستان کهن؛ موتیف هایی که هر بار نامکرر می نماید از این رو نامواره ی این اثر می بایست یادآور چیزی باشد که پهلو به همان کهن الگو ها بزند. خط هم بی پیرایه ، زبان ارتباطی از غارها و سنگ نبشته ها تا رسم الخط های امروزین است که تنها یک وسیله ی ارتباطی و تعاملی نیست و به هنر ناب پهلو میزند.

این طراح ادامه داد: با خواندن فیلمنامه و حضور چند باره در سر صحنه ی «کمدی انسانی» با دغدغه های کارگردان و پیام فیلم آشنا شدم. این نامواره یا لوگو نیز در واقع نگاهی نو و مدرن به داستان کهن تاریخ بشری دارد.

گلباز با اشاره به ساختار لوگو خاطرنشان ساخت: خط شکسته نستعلیق در واقع نگاهی مدرن به تاریخ خط و هنر خوشنویسی دارد و استفاده ای که در طراحی این اثر شده است، تلاشی است بر همگونی و همراهی با نگاه و پیام عمیقی که در فیلم سینمایی "کمدی انسانی" به چشم می خورد.

«کمدی انسانی» نیمه مردادماه در تهران کلید خورد و فیلمبرداری آن تا اواخر مهرماه ادامه داشت. پس از آن نیز فیلم در مراحل فنی پس از تولید قرار گرفت.
چهار نسل بازیگری در «کمدی انسانی» حضور داشته‌اند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید بازیگران سینما مانند هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار و چهره هایی که در آغاز راه توانمندی خود را به اثبات رسانده اند مانند آرمان درویش و نسل چهارم نوآمده و نوجوان بازیگری نظیر ایلیا نصراللهی که سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر مورد توجه قرار گرفت از جمله باریگران «کمدی انسانی» هستند.

فهرست عوامل «کمدی انسانی» به شرح زیر است:
نویسنده، کارگردان، تدوینگر و تهیه کننده: محمدهادی کریمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، صداگذار: علیرضا علویان، طراح گریم: شهرام خلج، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، جلوه های ویژه: بهنام خاکسار، اتالوناژ، پردازش تصویر و تصحیح رنگ: سامان وفایی، طراح نامواره: صبا گلباز، مدیر تولید و مجری طرح: محمدباقر طسوجی، جانشین تولید، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمید غفاریان، عکس: حبیب مجیدی
بازیگران: علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فرد ، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی و بهاره کیان‌افشار با حضور نیکی کریمی/بازیگران نوجوان: ایلیا نصراللهی، سام غفوری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.