سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/۳

شاه حسینی: جشنواره کنونی با انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد/ سهل انگاری ها ما را در ورطه خطرناکی انداخته است

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در رابطه با نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی گفت: جشنواره فجر کنونی با ایده آل های سال های ابتدایی برگزاری اش فاصله زیادی دارد و مهمترین دلیل این اتفاق هم آن است که مسأله فرهنگ و هنر در کشور ما جزو دغدغه های مسئولان نیست و توجه به این حوزه همواره توسط مسئولان به فراموشی سپرده شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها است که بین ایده آل های ما و آنچه که در سینما و فرهنگ کشور رخ می دهد تفاوت های فاحشی وجود دارد؛ ما در واقع با ۲ مسأله در حوزه فرهنگ روبرو هستیم. یک آنچه که باید باشد و دومین مسأله هم آنچه که هست!

وی ادامه داد: آنچه که باید باشد آرزوی تمامی هنرمندان، فرهنگیان و سینماگرانی است که مایلند ایدئولوژی های انقلاب اسلامی را در سینما ترویج کنند اما هرچه تلاش می کنند به واسطه برخی شرایط موجود راه به جایی پیدا نمی کنند؛ اما آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم تفاوت های بسیار زیادی با ایدئولوژی های انقلاب شکوهمند اسلامی دارد.

شاه حسینی در ادامه این گفتگو با بیان یک مثال گفت: وقتی در یک برکه ای سنگی پرتاب می شود در آن حلقه های متعددی ایجاد می شود و آنقدر این حلقه ها گسترده می شود و ادامه پیدا می کند که تمامی سطح برکه را در بر می گیرد و از این رو به ناچار تمامی جاندارانی که در آن برکه زیست می کنند تحت الشعاع همان پرتاب سنگ قرار می گیرند و مشکل آن گریبانگیر همگان می شود.

وی افزود: وضعیت فرهنگ و سینمای فعلی در کشور ما نیز به همین گونه است؛ شخص یا اشخاصی در زمانی یک مشکل را به دلیل افکار و سیاست گذاری های غلط شان در سینما به وجود آورده اند که امروزه مصیبت آن دامان همه اهالی سینما را گرفته و باعث شده تا ما به سمت بیراهه ها و کجراهه ها هدایت شویم.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» سپس با تأکید بر اینکه سهل انگاری ها ما را در ورطه خطرناکی انداخته است اظهار داشت: متأسفانه مسأله فرهنگ و هنر به طور کلی در کشور ما مغفول واقع شده است؛ همه ما امروزه درگیر مشکلاتی هستیم که برخی از مسئولان و دست اندرکاران با توافق ها، رفتارها و دیدگاه های غلط شان به وجود آورده اند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: شاید در زمانی مشکلات سینمای ایران بسیار کم بود و ما تاحدودی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در هنر هفتم فاصله داشتیم اما به قدری دامنه بی توجهی ها توسط مسئولان سینمای کشور زیاد شده که اینک اکثریت سینما با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند و تبعات آن دامان جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور که جشن سینماگران برای پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود را نیز گرفته است.

وی در پایان این گفتگو گفت: امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم شاهد حل مشکلات و بحران های جدی که باعث دوری عقاید انقلابی در سینمای کشورمان شده است باشیم و بتوانیم در آینده ای نه چندان دور همانند سال های ابتدایی برگزاری جشنواره فیلم فجر، جشنواره ای برگزار کنیم که درخور کشور، انقلاب اسلامی و سینماگران مان باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.