یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خانه دیگری» عنوان شد؛

انتقاد پژمان بازغی از عدم حضور منتقدان/ دوران بی‌اعتمادی به فیلم اولی‌ها تمام شد

نشست خبری فیلم سینمایی«خانه دیگری»

سینماپرس: پژمان بازغی گفت: من در میان چهره‌هایی که در سالن حضور دارند منتقدی را نمی‌بینم و فکر می‌کنم دوران بی‌اعتمادی به فیلمسازان اول تمام شده است.

به گزارش سینماپرس،  نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی و عباس اکبری عصر امروز در محل برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهنوش صادقی گفت: از حاضرین عذرخواهی می‌کنم چرا که فیلم ما در زمان پخش با مشکل صدا و پرش تصویر به نمایش در آمد البته این ایراد به فیلم مربوط نبود اما خوشحالم که حاضرین، اصحاب رسانه‌ها و منتقدان جزو افراد حرفه‌ای سینما هستند. 

وی در ادامه افزود: در ارتباط با نقدها و پرسش‌هایی که ممکن است در این اثر سینمایی وجود داشته باشد باید بگویم دوستان در هیأت انتخاب کارشناسانه فیلم را انتخاب کردند در بخش قصه باید بگویم ما سعی کردیم که به لایه‌های زیرین به یک زندگی اجتماعی بپردازیم و تلاش کردیم آنچه که در درون یک زندگی وجود دارد را به روی تصویر بیاوریم و روایت کنیم.

او همچنین گفت: در این قصه بسیاری از مسائل مربوط به خانواده مطرح می‌شود و روابط‌ افراد نیز به نمایش در می‌آید. آن هم به صورت بسیار ساده. افرادی را که در فیلم می‌بینید به راحتی می‌توانیم در کنار خودمان در زندگی روزمره‌ ببینیم. 

در ادامه این نشست، پژمان بازغی با  انتقاد از عدم حضور منتقدان در برج میلاد،گفت: من در بین چهره‌هایی که در سالن حاضر هستند افراد جوانی را می‌بینم اما منتقدان را نمی‌بینم. فکر می‌کنم دوره بی‌اعتمادی به فیلمسازان اول تمام شده است به نظرم آنها باید به اینجا می‌آمدند و فیلم را می‌دیدند و نظر می‌دادند. زمانی که خود ما این موارد را رعایت نمی‌کنیم و فیلم را نمی‌بینیم این سینما رشد نخواهد کرد. 

بازغی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: اگر گلایه کردم دلیلش این است که در سال گذشته آثار خوبی دیدم که حاصل تلاش فیلم اولی‌ها بود و باعث شد مردم موافق جریان سینما شوند و آن را بپذیرند.فیلم خوب الزاماً یک فیلم بفروش نیست. همین جا اعلام می‌کنم هر فیلمنامه خوبی حتی اگر کوتاه باشد و از شاخصه‌های یک اثر خوب برخوردار باشد برای بازی انتخاب می‌کنم.

در پایان این نشست، مستانه مهاجر به عنوان تدوین‌گر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به روایت روزمره زندگی در تدوین این فیلم برای جلوگیری از یک شکل بودن آن چه کردید و چه نوع تدوین را به کار گرفتید، گفت: مونتاژ هر سکانس فکر شده بود و به زمان و حال جریانی بستگی داشت که در پلان اتفاق می‌افتاد. حال پرسوناژها در روزمرگی می‌گذشت در واقع باید بگویم روند تدوین بسیار حسی انجام شد حسی که از درون خود کاراکترها بیرون می‌آمد و نیاز به تمرکز و آگاهی داشت.

همچنین عباس اکبری در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چقدر به فکر بازگشت سرمایه‌تان هستید با توجه به اینکه دست کارگردان را در انتخاب بازیگران با توجه به کار اولشان باز گذاشته‌اید، گفت: بازیگرانی مثل پژمان بازغی را مردم می‌شناسند البته به این معتقدم که اگر بازیگران کار خود را به درستی انجام دهند و خوب بازی کنند تأثیر خود را خواهند گذاشت و فیلم توسط خود مردم معرفی خواهد شد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: درست است که کارگردان اول فیلم خود را ساخته است اما تمام تجربه‌های گذشته‌اش را در این فیلم به کار برده تا یک اثر قابل قبول بسازد. آنچه به قول معروف از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

نظرات

  • خبرنگار ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۳:۱۲
    1 0
    منتقدان تحریم کردند جشنواره را آقای بازغی اما کارشان را می کنند. خوب است که هنرمندان به شرایط غلط حذف یک جریان اشاره و اعتراض کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.