چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴

در نشست رسانه‌ای «دریاچه ماهی» مطرح شد

دوستی: «دریاچه ماهی» از برخی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ بهتر است/ سعدی: اعتراض کردیم به جایی نرسید

نشست خبری فیلم سینمایی«دریاچه ماهی»

سینماپرس: کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» گفت: فیلمم در بخش چشم‌انداز جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است اما با دیدن آثار در جشنواره متوجه شدم که فیلم‌های بدتر از فیلم من نیز در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، امشب نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد واقع شد.

در ابتدای این نشست مریم دوستی طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که این فیلم سینمایی را با یک تیم جوان و حرفه‌ای کار کردم در واقع گروه بسیار محترمی داشتم. پیش از این فیلم‌های کوتاهی ساخته بودم اما به نظرم هر فیلم‌ساز کوتاه در یک دوره که سپری می‌کند بالاخره یک روز باید فیلم بلند خود را بسازد اما من برای این موضوع عجله نکردم شاید باید 7 الی 8 سال پیش اولین فیلم بلند خود را می‌ساختم.

وی در ادامه افزود: خودم خواستم اولین قدم خود را محکم بردارم که 3 سال طول کشید تا این فیلم را بسازم. خوشحالم که این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته شد اما باید بگویم متأسفانه مدیران به فیلم‌سازان زن نگاه امیدوارانه ندارند آنهایی که فیلم‌نامه من را می‌خواندند می‌گفتند آیا شما می‌توانید این فیلم را بسازید این به نظرم در شرایطی است که باید تفکر فیلم‌ساز مهم باشد نه جنسیت آن.

کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» در ارتباط با پذیرفته نشده فیلمش در بخش سودای سیمرغ گفت: در واقع اعتراض کردیم اما به جایی نرسید اما واقعاً طی این 3 روز فیلم‌هایی دیدم که بدتر از ما بودند اما در بخش مسابقه قرار گرفتند اما من سکوت کردم.

این کارگردان در ادامه گفت: با فیلمم قرار نیست اتفاق خاصی را راه بیندازم خواستم در قدم اول سبک فیلم‌سازی خود را تثبیت کنم همه فیلم‌سازان در اولین فیلم‌شان این تلاش را انجام می‌دهند ممکن است برخی نوع نگاه آنها را بپسندند و برخی دیگر هم نه. من علاقه به ژانر دفاع مقدس و شاعرانه دارم که ممکن است مورد پسند مخاطب نباشد.

دوستی در خاتمه صحبت‌هایش در ارتباط با سینمای ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: من به آثار این کارگردان سینمایی‌مان علاقه دارم اما امیدوارم قدم‌های بعدی خود را در همین ژانر محکم‌تر بردارم.

مصطفی رستگاری فیلم‌نامه‌نویس «دریاچه ماهی» در ارتباط با اینکه این فیلم‌نامه در بخش‌هایی به آثار حاتمی‌کیا شباهت دارد، گفت: این فیلم‌نامه متأثر از هیچ کس نیست برخی آثار این کارگردان را دوست دارم و برخی را نه، تلاش کردم طی نگارش این فیلم‌نامه اثر با تصویر جلو رود گرچه امروز که فیلم را دیدم قسمت‌های از دیالوگ‌ها بنابه اقتضای تغییر کرده بود اما از ابتدا قرارمان این بود که روایت این فیلم به صورت سورئالیسم نیست.

آرش‌ معیریان که تدوین‌گر این فیلم سینمایی است، بیان داشت: پیش از این کار قرار بود کار دیگری در حوزه سینما انجام دهم که به دلیلی از آن انصراف دادم چرا که پایم شکسته بود و باید استراحت می‌کردم اما در همین حین تهیه کننده فیلم دستور داد که تدوین این کار را برعهده بگیرم.

سعید سعدی درباره پذیرفته نشدن فیلم در بخش سودای سیمرغ گفت: افرادی که فرم حضور در جشنواره را پر می‌کنند یعنی در واقع قوانین جشنواره را پذیرفته‌اند و برگزارکنندگان می‌توانند فیلم را در هر بخشی که خواستند شرکت دهند ما هم به قوانین جشنواره احترام گذاشتیم اما به شکل دیگری اعتراض خودمان را انجام دادیم که به جایی نرسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.