سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

تحلیلی سینمایی از شعار سال/ ۳

سیدزاده: عرصه فرهنگ و هنر باید با فرمایشات مقام معظم رهبری همسویی داشته باشد/ به جای تولید برای خوش آمد غربی ها، در رابطه با اقتصاد مقاومتی فیلم بسازیم

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۹۶ به عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری گفت: عرصه فرهنگ و هنر باید با فرمایشات مقام معظم رهبری همسویی داشته باشد و مشکل عمده ما این است که در ادوار مختلف از ولایت پیروی نداشته ایم که اگر پیروی می کردیم امروزه هیچ مشکلی در کشور وجود نداشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال گذشته زمانی که مقام معظم رهبری شعار سال را «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» انتخاب کردند ما باید آن را جدی می گرفتیم و با انجام کارهای فرهنگی در تمامی حوزه ها اعم از تئاتر، سینما، تلویزیون و... کاری می کردیم که مردم به خوبی با مفهوم اقتصاد مقاومتی آشنا شوند اما به دلیل اهمال کاری مدیران فرهنگی کار به جایی رسید که مقام عظمای ولایت بار دیگر سال جاری را با عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» نامگذاری کردند و این بار نیاز است همه ما کمر به همت بسته و در عرصه فرهنگ و هنر کاری کنیم که مفهوم اقتصاد مقاومتی برای همه مردم به خوبی جا بیفتد و بتوانیم به یک خودباوری برسیم.

وی ادامه داد: ما باید باور کنیم که همواره مورد هجمه دشمنانی هستیم که نمی خواهند نامی از ایران و اسلام باقی بماند و از این رو باید مسیر درست را انتخاب کنیم و در آن مسیر دوشادوش یکدیگر گام برداریم؛ ما اگر می خواهیم کشورمان روی پاهای خودش بایستد باید اقتصاد مقاومتی را باور کنیم.

سیدزاده سپس با انتقاد از برخی آثار تولید شده در سینما اظهار داشت: به جای تولید آثار برای خوش آمد غربی ها و صهیونیست ها باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی فیلم بسازیم؛ عرصه فرهنگ موظف است در راستای فرمایشات و منویات و دغدغه مندی های مقام معظم رهبری گام بردارد. هنر هفتم می تواند به صورت دغدغه مند وارد این حوزه شود و به جای آنکه از برخی فیلمسازان غرب زده حمایت کند که تنها در راه اضمحلال فرهنگ اصیل و غنی ایرانی-اسلامی گام برمی دارند از هنرمندان ولایتمدار، متعهد و انقلابی حمایت نماید و آن ها را کمک کند تا در راستای اهداف استراتژیک نظام و انقلاب اسلامی مبادرت به ساخت و تولید آثار فرهنگی کنند.

این تهیه کننده سینما با تأکید بر اینکه متأسفانه هیچ یک از آثار تولید شده در سینما و تلویزیون رنگ و بویی از اقتصاد مقاومتی ندارد و برخی از آن ها حتی بر ضد شعار اقتصاد مقاومتی نیز عمل می کنند اظهار داشت: ما در آثار سینمایی و تلویزیونی مان نیاز به قهرمانانی داریم که خودساخته باشند و هیچ کدام برگرفته از قهرمانان پوچ و کاذب غربی نباشند. ما نیاز به کپی برداری از آثار سینمایی غربی و حمایت جشنواره های معلوم الحال غربی از آثار سینمایی مان نداریم. ما نباید خود را بازیچه غربی ها و فرهنگ آن ها بکنیم و باید با اعتقاد به نظام اسلامی و اتحاد و همدلی برخلاف اهداف آن ها عمل کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم تمامی مدیران فرهنگی کشور و تمامی دستگاه ها و نهادهایی که در زیرمجموعه های خود کارهای فرهنگی را دنبال می کنند از هنرمندان متعهد و دغدغه مند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی دعوت کنند و برای آن ها شرایط سهل و ساده ای در نظر بگیرند تا این هنرمندان بتوانند به راحتی و با آرامش خاطر در راستای دغدغه مندی های مقام معظم رهبری گام برداشته و آثار ارزشمندی را در تمامی حوزه ها و زمینه ها و به خصوص مبحث بسیار مهم اقتصاد مقاومتی تولید کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.