شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

بهمنی درباره ضرورت تقویت جایگاه هنر انقلاب گفت:

فرهنگ و هنر ایران امروزه نیازمند ظهور امثال «شهید آوینی» ها است/ هنرمند باید به حقیقت برسد

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در ارتباط با هفته هنر انقلاب اسلامی و ضرورت تقویت جایگاه این هنر ارزنده گفت: فرهنگ و هنر ایران امروزه نیازمند ظهور امثال «شهید آوینی» ها است و قطعاً اگر امثال این هنرمندان ظهور پیدا نکنند ما نمی توانیم امیدی به احیای این هنر متعالی و ارزنده داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنر انقلاب زمانی متبلور می شود که نیروهایی مانند شهید آوینی با همان ایدئولوژی و تفکرات مورد حمایت مدیران فرهنگی قرار بگیرند و از آن ها برای ساخت و تولید پروژه های متعدد استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر راه برای حضور این قبیل هنرمندان که دغدغه اسلام و انقلاب اسلامی را دارند هموار شود آن ها راه خود را به درستی پیدا خواهند کرد و به بهترین شکل ممکن هنر ارزنده انقلابی را احیاء کرده و آن را به تمامی جهانیان معرفی می کنند و از این طریق تفکرات اسلامی و انقلابی در سراسر جهان اشاعه پیدا می کند.

بهمنی سپس با تأکید بر اینکه این قبیل هنرمندان نیازی به تربیت و آموزش های خاص ندارد اظهار داشت: این قبیل هنرمندان دارای یک سری ویژگی های ذاتی در شخصیت شان هستند؛ آن ها در فضایی خاص رشد پیدا می کنند و قطعاً نمی توان توفیق آن ها برای ترویج هنر ارزنده انقلابی را به حساب تربیت و آموزش خاص آن ها دانست. در واقع این هنرمندان به یک نوع خودآگاهی می رسند و مسیرشان را به روشنی و درستی انتخاب می کنند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: هنرمند خودش باید به حقیقت برسد و هنرمندانی که در رشد و توسعه و ترویج انقلاب اسلامی فعالیت می کنند حقیقت را به درستی درک کرده اند و به همین علت است که با جان و دل شان در این عرصه فعالیت می کنند؛ بنده معتقدم یک هنرمند باید به توفیق الهی برسد تا بتواند موقعیتی مانند موقعیت و جایگاه شهید آوینی پیدا کند و به این نتیجه برسد که کدام راه و مسیر برایش درست است.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم بتوانیم با حضور و ظهور این قبیل هنرمندان مجدداً شاهد احیای هنر ارزنده انقلابی باشیم؛ همه ما باید آگاه باشیم که هنر انقلاب امروزه نیاز اساسی برای حیات جامعه اسلامی مان است و باید گام های محکم و اساسی در این زمینه برداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.