وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:برگزاری جشنواره فیلم دارای ویژگی ها و استانداردهایی است که هر ۲ بخش تکه پاره شده جشنواره فیلم فجر فاقد آن است. برگزاری ناموفق و ناکام جشن پاره فیلم فجر و همچنین جشن پاره به اصطلاح جهانی فیلم فجر در دوره های پیش نشانگر اشتباه نامدیران سینمایی در جداسازی جشنواره بوده است.
آذین با تأکید بر اینکه اصرار و لجاجت برگزارکنندگان دورهمی جشن پاره به اصطلاح جهانی فیلم فجر که نه جشنواره است و نه جهانی حکایت دستگیری و حمایت از سینمای ایران و اهالی آن و باز شدن درهای سینمای جهان به روی سینمای ما نیست اظهار داشت: منافع شخصی و گروهی عامل این اصرار و لجاجت است؛ با روندی که هر ۲ جشن پاره در پیش گرفته اند جز تخریب سینمای ایران هیچ دستاوردی پیش روی آن ها نیست در واقع آنچه این دو جشنواره بی نتیجه و بودجه برباد ده را تداوم می بخشد بازی های سیاسی و جناحی است.
این منتقد سینما خاطرنشان کرد: سینمای ایران در تمام حوزه ها و به ویژه جشنواره فیلم فجر نیازمند اصلاحات اساسی است و تا زمانی که ملوک الطوایفی و اندیشه های غیر فرهنگی و غیر سینمایی در آن حاکم است و هدایت آن در دست های کارنابلدان و فرصت طلبان و منفعت جویان است هیچ کدام از این ۲ جشن پاره به ویژه دورهمی خارجی پسند آن نمی تواند در خدمت سینمای ایران و اعتلای استانداردهای آن باشد از همین رو وصل مجدد و سالم سازی و پاک سازی جشن پاره های فیلم فجر می تواند برای سازمان سینمایی و حیدریان دستور کار ضروری سینمای ایران باشد به شرط آنکه رئیس جدید سازمان مذکور با طرح ها و ابتکارها و نوع آوری ها و بدون تأثیرپذیری از متولیان سیاسی و دولتی برای سینما تصمیم بگیرد و اشتباه های سینمای کشور را همراه اضافه های آن دور بریزد.
آذین در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: جشن پاره دورهمی اشرافی به اصطلاح جهانی فیلم فجر هیچ دستاورد مثبت برای سینمای ما ندارد و صرفاً میز مجللی است برای دورهم جمع شدن عده ای داخلی و خارجی برای غارت و چپاول بیت المال...؛ امیدوارم با حضور مدیران متعهد، دغدغه مند و کاربلد سینمایی شاهد برچیده شدن بساط برگزارکنندگان این به اصطلاح جشنواره باشیم که تنها در حال هدر دادن بودجه های هنگفتی از بیت المال هستند و هیچ دغدغه ای برای رشد و تعالی سینمای ایران ندارند و تنها دغدغه شان آن است که بتوانند به منافع شخصی خود دست پیدا کنند.
ارسال نظر