یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

پوستر فیلم سینمایی «کوپال» در دوسالانه ی پوستر بولیوی منتخب شد

کوپال

سینماپرس: پوستر فیلم سینمایی «کوپال» با طراحی "طاها ذاکر" موفق شد در جمع منتخبین دوسالانه پوستر بولیوی (۲۰۱۷) قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس دوسالانه­ی پوستر بولیوی مهم‌ترین رویداد بین‌المللی در بولیوی و منطقه آمریکای جنوبی در زمینه طراحی و ارتباطات بصری است. این رویداد که توسط Grupo Catalografica ” نخستین تشکل سازمان یافته طراحان گرافیک بولیویایی”  سازماندهی می‌شود، هر دوسال یک‌بار در کشور بولیوی برگزار شده و هدفش  آموزش و محک زدن جایگاه پوستر در طول تاریخ و ایجاد یک بستر فراگیر برای پرداختن به جایگاه پوستر در طراحی گرافیک امروز جهان است.

امسال بنا بر اعلام هیات داوران این رویداد، از بین ۶۴۴۴ پوستر دریافتی از ۷۱ کشور جهان، پوستر فیلم سینمایی کوپال با طراحی طاها ذاکر نیز در بین منتخبین این دوره قرار گرفته است.

طاها ذاکر به عنوان طراح گرافیک فیلم کوپال تاکنون برای آثار آشنایی همچون «پرویز»، «خواب تلخ»، «تابور»، «عصبانی نیستم»، «ممیرو»، «شهروند کاملا معمولی»، «گشر» و … پوستر طراحی کرده است. او سال گذشته موفق شد برای فیلم «فصل باران‌های موسمی» سیمرغ بلورین بهترین طراحی پوستر را از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

کوپال نخستین اثر سینمایی "کاظم ملایی" است که سال گذشته توانست در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و هفته گذشته نیز در بخش ویژه بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای پخش کنندگان و مهمانان خارجی، خریداران و نمایندگان جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.