سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

بازگشت امید با بیکار شدن هنرمندان؟

حجت اله ایوبی-بازخوانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

سینماپرس: رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی بدون اشاره به بیکار شدن بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در دولت یازدهم مدعی شد که برگرداندن امید به فرهنگ و هنر مهم‌ترین دستاورد این دولت بود!

به گزارش سینماپرس، حجت الله ایوبی، رئیس سابق سازمان سینمایی که به عنوان مسئول ستاد هنرمندان روحانی در انتخابات منصوب شده است، روز گذشته نشستی خبری را برگزار کرد. وی بدون اشاره به عدم همراهی هنرمندان با این ستاد گفت: ما همیشه در کنار اهالی فرهنگ و هنر بوده‌ایم نه در مقابل آن‌ها.  

رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی در عین حال توضیح نداد که چرا دولت یازدهم طی یک ماه گذشته مانع اکران برخی از فیلم های مستند در دانشگاه ها شده، چرا جلوی پخش برخی از برنامه های تلویزیون در این دولت گرفته شد و ...
ایوبی همچنین بدون ارائه هیچ برنامه یا دلیلی مدعی شد که شکوفایی فرهنگ و هنر در گروی ادامه یافتن دولت تدبیر و امید است!
وی همچنین درحالی مدعی شد که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم بیشترین توجه را به اقتصاد هنر داشتند که تعداد قابل توجهی از هنرمندان و به ویژه در زمینه سینما در دولت حسن روحانی بیکار شدند.
ایوبی همچنین بدون ذکر هیچ مصداق و سندی اظهار نظر عجیبی کرد و گفت: متاسفانه این اندیشه در دولت های نهم و دهم داشت رواج می یافت که هنر برانداز است و نسبتی با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد!
خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده که در این نشست انتقادات متعددی نسبت به عملکرد دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر مطرح شد. یک سال پیش بود که گروهی از هنرمندان در زمینه‌های مختلف در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به وضعیت حرفه‌ای و فرهنگی کشور اعتراض کردند.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.