یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

بررسی کیفی تولیدات شبکه نمایش خانگی

آذین: شبکه نمایش خانگی به سینمای نحیف و بیمار کشور ضربه زده است

جبار آذین

جبار آذین، مدرس و منتقد سینما معتقد است شبکه ویدیویی خانگی باعث تنزل سطح سلیقه مخاطب می شود و به بدنه سینمای ایران ضربه وارد می کند.

آذین در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران پیرامون شبکه نمایش خانگی و تولیدات آن بیان داشت: طبعا شبکه ویدیویی خانگی باید در امتداد سینما و در راستای خدمت به فرهنگ جامعه حرکت کند، ولی از آنجا که بر عرصه های فرهنگ و هنر ما ملوک الطوایفی حاکم است و هر کس کار خودش را انجام می دهد، ساز خودش را می زند و راه خودش را می رود این رسانه خانگی هم عملکرد خودش را داراست و سودای سردمداری دنیای تصویر کشور را در سر می پروراند.
وی افزود: تولیدات شبکه نمایش خانگی به شدت نازل است و این شبکه با عرضه محصولاتی به اصطلاح فرهنگی و فیلمپاره هایی به ظاهر کمدی، سطح سلیقه مخاطب را به شدت تنزل داده است و وظایف ضد فرهنگی فیلمفارسی های عرصه سینما و تله فیلمهای سطحی سیما را در شبکه ویدیویی خانگی به خوبی انجام می دهد!
جبار آذین ادامه داد: البته فیلمهای نسبتا خوب هم در شبکه نمایش خانگی تولید و عرضه می شوند اما قاعده کلی همان کیفیت سطحی و بازاری پسند است که علاوه بر زیر سوال بردن شعور مخاطب و تنزل سطح سلیقه او، با ارزان فروشی آثار خود به سینمای نحیف و بیمار کشور ضربه زده و فرهنگ جامعه را به قهقرا می برد.
این مدرس و منتقد سینما در پایان خاطر نشان ساخت: تا زمانی که متولی واحدی، اداره و نظارت امور هنری کشور را با مشورت اهالی هنر و سینما، منتقدان و سینماگران نخبه به عهده نگیرد وفرهنگ  وهنر کشور را از جنگ های قبیله ای نرهاند، آش همان آش است و کاسه همان...زمان بیداری مسئولان از خواب خوش فرهنگی وهنری سر آمده، آیا نمی خواهند برخیزند؟
انتهای پیام/اط/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.