سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

روز پرتلاطم سازمان سینمایی؛

تغییر مدیران سازمان سینمایی در یک نیمروز/ حیدریان رئیس سازمان سینمایی می‌ماند

محمد مهدی حیدریان

سینماپرس: امروز سازمان سینمایی روز پرتلاطم را پشت سرگذاشت که این تلاطم حکایت از ابقای محمد مهدی حیدریان بر ریاست سازمان سینمایی دارد.

به گزارش سینماپرس،  امروز سازمان سینمایی شاهد روز پر تغییراتی بود؛ از خداحافظی سه معاون از سازمان سینمایی تا انتخاب چند مشاور جدید، مدیریت یزدانی برموسسه رسانه‌های تصویری، ابقای تابش و قائم مقامی ایل بیگی بر بنیاد سینمایی فارابی. اگر چه چند وقتی بود که زمزمه‌هایی از تغییرات اساسی در چارت سازمان سینمایی به گوش می‌رسید؛ اما چنین تغییراتی که به یکباره و در کمتر از یک نیمروز اتفاق افتاد، حکایت از داستان دیگر دارد؛ داستانی که تنه‌ای به جلسات محرمانه دولت دوازدهم دارد. جلساتی که گویا خروجی تصمیمات آن برای سینمای ایران ماندن محمدمهدی حیدریان در سمت ریاست سازمان سینمایی بوده است.

حیدریان که گویا ریاستش بر سازمان سینمایی در چهار سال آینده قطعی شده است، وقت را غنیمت شمرده است و تغییرات را از همین امروز در سازمان سینمایی استارت زده است. استارتی که حکایت از تغییرات اساسی در ساختار عملیاتی سازمان سینمایی دارد. سازمان سینمایی‌ای که اگر چه چندی ماهی است مسئولیت آن به حیدریان سپرده شده است؛ اما تا به امروز میراث دار حجت الله ایوبی رئیس سابق این سازمان بود و تغییرات عمده‌ای در آن روی نداد.

از شواهد این گونه بر می‌آید که حیدریان تصمیم دارد از تمام توانی که در اختیار دارد استفاده کند تا سینمای ایران را بار دیگر دچار تغییرات کند. حال شاید مهمترین دغدغه حیدریان جشنواره‌ای باشد که امسال سی‌وششمین سال برگزاری‌اش را جشن می‌گیریم. سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر هنوز دبیر ندارد؛ هنوز معلوم نیست آیا بهمن‌ماه شاهد جشنواره فیلم فجر خواهیم بود یا جشنواره بین المللی فیلم فجر.

تغییراتی که اتفاق افتاد

امروز محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی طی حکم‌های جداگانه‌ای  ابراهیم داروغه را به سمت معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمود اربابی را به سمت معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی منصوب کرد و بار دیگر علیرضا تابش را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب و حبیب ایل بیگی را نیز قائم مقام وی کرد.

* تسنیم

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۶:۰۱
    1 0
    ای کاش در این تغییرات مهر سکوت چند ساله سینمایی حداقل مورد تاکید قرار می گرفت که سازمان سینمایی دور از عدالت اجتماعی که مرسوم هر جامعه است صرفا برای تهران است وجامعه کشوری ما از بود ونبود آن هیچ گونه انتظاری مانند گذشته نباید داشته باشد گرچه مهمترین مشکل سازمان هم همین نکته بوده نه آمدن ورفتن جند مدیر که آیند وروندشان تکرار شد در کشور ما استانی وجود دارد که هیچ فعالیت وحتی سالن نمایش فیلم ندارد اما شهرستانهایی وجود دارد که دهها سالن نمایش فیلم دارند سازمان سینمایی واقعا اعلام کند در استانها نمی تواند فعالیت داشته باشد چند آموزشگاه بی خاصیت را هم تعطیل نماید و ادارات ارشاد را هم که فقط دنبال بیلان کار وگزارش دروغ هست از انجام ماموریت های سازمان بازدارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.