شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

بعد از سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و مهدی پاکدل

«صابر ابر» هم به جمع بازیگران پروژه‌ همایون شجریان پیوست

صابر ابر در نشست خبری فیلم سینمایی«ویلایی ها»

سینماپرس: صابر ابر بازیگر سینما و تئاتر به جمع بازیگران پروژه‌ «سی»، کارِ همایون شجریان و سهراب پورناظری پیوست.

به گزارش سینماپرس، همایون شجریان خواننده پروژه‌ «سی» درباره جدیدترین خبرها از این پروژه گفت: تمرین‌های پروژه‌ مولتی مدیای «سی» از اول تیرماه آغاز شده است و در همین راستا علاوه بر بازیگرانی که پیش از این برای حضور در این پروژه معرفی شدند، چند بازیگر جدید نیز به آن اضافه شده که در بخشِ اجرای زنده حضور دارند. این روزها صابر ابر به جمع بازیگران ما اضافه شده است و احتمال حضور چند بازیگر دیگر نیز وجود دارد که به تدریج توسط روابط عمومی پروژه معرفی خواهند شد.

همایون شجریان که قرار است جدیدترین تجربه‌ موسیقایی خود را با استفاده از داستان‌های شاهنامه روی صحنه ‌برد، اضافه کرد: تمام کسانی که در این پروژه حضور دارند، نه تنها در نقش و جایگاهی که قرار دارند ایفای نقش می‌کنند که در یک کلِ‌ واحد، رویایی را تحقق می‌بخشند که امیدواریم به صورت یک پروژه‌ ملی در ایرانِ امروزِ ما تاثیر داشته باشد و بارِ دیگر همه‌ ما را متوجه‌ فردوسی و جایگاه رفیعِ‌ او در تاریخ و ادبیات کند. در همین راستا پیش از این سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و مهدی پاکدل از جمله هنرمندانی بودند که افتخار حضور در کنار آنها را پیدا کردیم و حالا نیز در خدمت صابر ابر خواهیم بود.

این پروژه‌ چندرسانه‌ای با هدفِ هویت بخشی ملی با تکیه بر موضوع فرهنگ، هنر و اندیشه ایرانی با حضور تعدادی از چهره‌های موسیقی، تئاتر و همچنین انیمیشن در حالی روی صحنه می‌رود که روایتی معاصر و متفاوت از دو داستان فردوسی را بیان کرده و تلاش می‌کند تا مخاطبانی از نسل های متفاوت با استفاده از هنرهای نمایشی، موسیقی و انیمیشن به درکی امروزی از شاهنامه‌ برسند. خالقان این پروژه در نظر دارند گامی در جهت بازسازیِ هویت ملی بردارند.

پروژه‌ «سی» کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری از پانزدهم مرداد ماه در مجموعه‌ فرهنگی- تاریخی سعدآباد با نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی علی‌اصغر دشتی روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.