سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

سریالی که براساس واقعیت ساخته شد +تصاویر

مهر: سجاد امیریزدانی کارگردان «در میان خاکستر» درباره این سریال و داستان آن که براساس یک داستان واقعی ساخته شده جزییاتی را بیان کرد.

سجاد امیریزدانی کارگردان درباره سریال خود با نام «در میان خاکستر» و جزییات این اثر بیان کرد: این سریال که تصویربرداری آن سال گذشته در حدود سه ماه انجام شد اکنون در مرحله اصلاح رنگ و صداگذاری قرار دارد.


وی با اشاره به ویژگی های این سریال، آن را اثر متفاوتی درمیان درام های دفاع مقدسی دانست و اظهار کرد: شخصیت محوری این سریال شهید مهدی آلبوغبیش از مبارزان عرب زبان خرمشهر است که با شهید جهان آرا نیز دوستی داشته است.   
 در میان خاکستر

متن براساس داستانی واقعی است

وی که نویسندگی فیلمنامه سریال را هم بر عهده داشته است در توضیح بیشتر گفت: متن فیلمنامه بر اساس داستانی واقعی است و براین اساس از بازیگران چهره استفاده نکردیم بلکه سراغ بازیگران تئاتری و کسانیکه بتوانیم چهره شان را نزدیک به شخصیت های واقعی انتخاب کنیم، رفتیم. از طرف دیگر وقتی به سریال های مطرح دنیا که آمار مخاطب بالایی دارند نگاه می کنیم می بینیم اکثرا از بازیگرهایی استفاده می کنند که چهره نیستند اما تئاتری هستند و بیشتر روی داستان و متن اثر سرمایه گذاری می کنند.

امیر یزدانی اضافه کرد: من حدود یک سال برای نگارش فیلمنامه این سریال تحقیق کردم و طی این مدت مصاحبه هایی هم با همسر شهید آلبوغبیش، دوستانش و نزدیکان وی داشتم. از شهریور سال ۹۵ نیز وارد نگارش فیلمنامه شدم و به دلیل فشارهایی که باید زودتر کار را کلید می زدیم روزی یک قسمت سریال را نوشتم.

کارگردان «در میان خاکستر» توضیح داد: فکر می کنم مراحل پس از تولید سریال تا یک ماه دیگر تمام می شود، در حال حاضر هم سازمان اوج در حال مذاکره با شبکه های سیماست تا ببینیم اثر در کدام شبکه پخش می شود.

وی در ادامه با اشاره به فضای کار تشریح کرد: فضای این سریال کاملا داستانی است و ما سه لوکیشن در تهران در شهرک دفاع مقدس، بوستان ولایت و روستای دهشاد داشتیم. باقی داستان را هم در خرمشهر و آبادان گرفتیم. داستان از انقلاب و وقایع بعد از انقلاب شروع می شود و بعد به جنگ ایران و عراق می رسد که بخش جنگ ۹ قسمت را به خود اختصاص می دهد.

پرداختن به مقاومت مردم خرمشهر در مقابل جریان های انحرافی، برای اولین بار

امیر یزدانی ادامه داد: جریان هایی انحرافی پس از انقلاب در خرمشهر شکل گرفتند و مقاومت مردم عرب زبان خرمشهر در مقابل این جریان ها را ما هیچ گاه در فیلم و سریال ها ندیدیم. معمولا در فیلم و سریال ها از خرمشهر به عنوان یک بستر دراماتیک استفاده شده و کمتر به خود مردم این منطقه و مسایل و رویدادها پرداخته شده است.

وی عنوان کرد: در کنار زحمت هایی که برای این سریال کشیدیم اما کار ما با یک بی اعتنایی مواجه شده است و هنوز تکلیف سریال را مشخص نکرده اند و ما دائم باید پیگیری کنیم. 
 در میان خاکستر


امیریزدانی در پایان یادآور شد: ما در طول ساخت سریال نیز به شدت با کمبودها مواجه بودیم؛ کمبودهایی که در شان سینمای دفاع مقدس نبود. این سریال ابتدا زیر نظر بنیاد روایت فتح بود و روی ما فشار وجود داشت که فیلمنامه را زودتر به پایان برسانیم و کار را تولید کنیم. در حین تولید نیز بازیگران بدون وقفه تلاش کردند ساخت را تمام کنیم به طور مثال برای پای حمیدرضا محمدی مشکلی پیش آمد اما آتل می بست و سر صحنه می آمد و یا ارسطو خوش رزم دچار عارضه ای مغزی شده بود اما تا پایان تولید به تهران نرفت و با درد سر صحنه حاضر شد.

ارسطو خوش رزم، حمیدرضا محمدی، سوده ازغندی، ژاله کاظمی، ایمان سلگی، مرتضی حسنلو، فاطمه عریضی، مسعود کشاورز،  مسعود رحیم پور، امیرعلی مجلسی،  منصور نواصری، محمدامیر زارع، بدرالسادات برنجانی، مرتضی موفق، سپیده علی محمدی، حسین پوریده، رامین قربانی، مجتبی کاتوزیان، مجتبی فلاحی بازیگران سریال هستند.

سریال «در میان خاکستر» به تهیه کنندگی مهدی همایونفر و نویسندگی و کارگردانی سجاد امیریزدانی در ۲۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید و آماده پخش شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.