دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

آیا «هفت» روی آنتن می‌رود؟

آقای پورمحمدی! دو هفته از اظهارنظرتان گذشت ولی خبری از «هفت» نشد

برنامه هفت

سینماپرس: حدود سه هفته از گفته رئیس شبکه سه سیما درباره شروع سری جدید برنامه«هفت» می‌گذرد؛ اما پخش این برنامه تلویزیونی هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بیش از سه ماه است که برنامه تلویزیونی«هفت» به روی شبکه سه سیما نمی‌رود. برنامه‌ای که سری قبلی آن را بهروز افخمی به روی آنتن می‌برد این روزها در موقعیت موهومی قرار دارد. بیش از دو هفته از آخرین گفت‌وگوی علی اصغرپور محمدی می‌گذرد، گفت‌وگویی که در آن وعده شروع سری جدید برنامه «هفت» را در 11 تیر سالجاری در نشست معاون سیما و مدیران شبکه‌ها داد اما هنوز هیچ خبری از این برنامه در کنداکتور برنامه‌های شبکه سه سیما نیست و این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

اینکه رئیس شبکه سه برای بار چندم قول پخش سری جدید برنامه هفت را می دهد و خیلی زود هم وعده هایش را به فراموشی می سپارد جای بسی تامل در رویکرد کلی رسانه ملی دارد.

همچنین اینکه مدیران شبکه چرا نمی توانند به صراحت در خصوص پخش یا عدم پخش یک برنامه تلویزیونی که به موضوعات روز سینمای ایران می پردازد اظهارنظر کنند هم جای بررسی و سوال دارد.

این احتمال نیز می رود که مدیران تلویزیون و شبکه هنوز نتوانسته اند در بین گزینه های مطرح شده به جمع بندی برسند و همچنان رایزنی ها برای اجرای این برنامه در اتاق های مدیریتی رسانه ملی ادامه دارد.

این خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت برنامه سینمایی «هفت» در حالی مدت هاست منتشر می شود که گروه های مختلف سینمایی با نگاه و تفکرات مختلف در پی این هستند که مجری و منتقد ثابت «هفت» افرادی نزدیک به دیدگاه خودشان باشد و حال باید دید در بین این فشارها و مشورت ها درنهایت مدیران شبکه سه سکان این برنامه را به دست چه کسانی می سپارند.

برنامه «هفت» که پیش از این مجریانی چون فریدون جیرانی، محمود گبرلو و بهروز افخمی را به خود دیده است در دوره افخمی به دلیل رویکرد این فیلمساز و منتقد پای ثابت برنامه یعنی مسعود فراستی بیشتر مورد نقد و چالش بود.

بهروز افخمی اواخر این برنامه همچنان که در ابتدای آن گفته بود که دوست دارد برنامه ای جذاب بسازد، تلاش می کرد تا با حاشیه های مختلف علاقمندانش را پای این رسانه نگه دارد.

حال باید دید تیم جدید برنامه «هفت» چه تغییراتی خواهد داشت و آیا فقط قرار است منتقد و مجری برنامه عوض شوند و یا تهیه کننده این برنامه نیز تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر شبکه چهار با برنامه سینمایی اکبر نبوی در «چشم شب روشن»، برنامه «شهر فرنگ» در شبکه خبر با اجرای حمیدرضا مدقق و شبکه یک با «سینما ۱» با اجرای غلامعباس فاضلی به سینما می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.