دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

روزنامه‌هایی که یاد علی حاتمی را روشن نگه داشتند

هزار دستان-علی حاتمی

ایسنا: مرحوم علی حاتمی ۷۳ سال قبل در چنین روزی متولد شد؛ فیلمساز برجسته کشورمان که فیلم‌ها و سریال‌هایی که از او به ماندگار مانده به خوبی شناسنامه و معرف توانایی او خصوصا برای نسل جوان هستند. به همین مناسبت برخی روزنامه‌های امروز ـ ۲۳ مرداد ماه ـ در صفحات خود مطالبی را به علی حاتمی اختصاص داده‌اند.

«جام‌جم» از معدود روزنامه‌هایی است که برای مرحوم علی حاتمی مطلبی تولیدی را منتشر کرده است. این روزنامه در مطلبی با عنوان «روایت موسپیدهای سینما از علی حاتمی»، گفت‌وگوهایی از پرویز پورحسینی، جمشید مشایخی و محمد علی کشاورز را انتخاب کرده است. این روزنامه در ادامه این مطلب در صفحه سینمای خود تیتر «آیین چراغ خاموشی نیست» را برگزیده که این تیتر یادآور دیالوگ فیلم «حاجی واشنگتن» حاتمی است که بر روی سنگ مزارش نیز این جمله نوشته شده است.

روزنامه «شرق» در صفحه هنر خود، تیتر «راوی تکرارنشدنی دلشدگان» را انتخاب کرده و در یادداشتی از جواد طوسی، درباره سبک و شیوه کار علی حاتمی به مناسبت زادروزش پرداخته است.

روزنامه «ایران» پرتره نقاشی‌شده از چهره علی حاتمی را در صفحه آخر خود منتشر کرده و بالای آن نوشته است: «به انگیزه هفتادوسومین زادروز حاتمی.»

روزنامه «مردم‌سالاری» در ستون چهره‌های صفحه آخر خود مطلبی با تیتر «علی حاتمی؛ آقای کارگردان» منتشر کرده و به زندگی و آثار سینمایی علی حاتمی اشاره کرده است.

روزنامه «آفتاب یزد» در صفحه فرهنگی خود مطلبی را با تیتر «به مناسبت تولد علی حاتمی» منتشر کرده و به زندگی و فیلم‌های سینمایی این کارگردان فقید ایرانی پرداخته است.

روزنامه «شهروند» نیز در ستون «تقویم تاریخ» صفحه آخر خود به زادروز علی حاتمی اشاره کرده است.

روزنامه‌های سینمایی نیز در شماره امروز خود مطلب قابل توجهی را به علی حاتمی اختصاص نداده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.