شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹

گپ بازیگر سینما و تلویزیون با ما؛

کاهش آمار تولید فیلم، سینما را با چالشی جدی مواجه کرده و معیشت سینماگران را با خطر روبرو ساخته است/ امیدوارم رئیس سازمان سینمایی به فکر سفره اهالی سینما باشد

انتظارات سینماگران از دور جدید عملکرد رئیس سازمان سینمایی/۴

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کاهش آمار تولید فیلم سینمای کشور را با چالشی جدی مواجه کرده و معیشت سینماگران را با خطر روبرو ساخته است؛ نکته قابل توجه آنجاست که جناب آقای صالحی به عنوان وزیر ارشاد دولت دوازدهم در معرفی برنامه های شان خود به این رکود و کاهش تولیدات توجه کرده بودند و از این رو امیدوارم که تدبیر جدی برای رفع این معضل داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رکود سینمای کشور مسأله ای نیست که فقط بنده نسبت به آن آگاه باشم و قطعاً تمامی اهالی سینمای کشور نسبت به این قضیه آگاه هستند؛ نیم نگاهی به وضعیت کار و زندگی هنرمندان در رشته ها و صنف های مختلف نشان از آن دارد که بسیاری از پیشکسوتان و هنرمندان مطرح و بنام سینمای کشور مدت ها است در خانه نشینی و بیکاری مطلق به سر می برند و هیچ کس هم نیست تا صدای آن ها را بشنود و تدبیری برای رفع معضلات شان داشته باشد.

این سینماگر ادامه داد: در تمامی کشورهای دنیا هنرمندان اطمینان دارند که در زمان پیری و بازنشسته شدن شان دولت ها به آن ها مستمری می دهند و از آن ها حمایت های ویژه ای صورت می گیرد اما در سینمای کشور ما هنوز مسائل پیش پا افتاده و دم دستی همچون بیمه و تأمین امنیت شغلی و... بعد از سال ها شنیدن وعده های زیبا به سرانجام نرسیده و معلوم نیست که چرا مدیران یک بار به صورت جدی این معضلات را حل نمی کنند؟

امینی خواه در همین راستا تصریح کرد: امیدوارم رئیس سازمان سینمایی به فکر سفره اهالی سینما باشد!؛ کسانی که یک عمر زندگی شان را برای رشد و بهبود وضعیت فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند و اینک به سنین میانسالی و یا پیری رسیده اند دیگری نمی توانند و یا در شأن آن ها نیست که کاری دیگری را انجام دهند تا معیشت روزانه شان را تأمین کنند. این وظیفه ابتدایی مسئولان فرهنگی دولت است که به فکر سفره و تأمین معیشت اهالی سینمای کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم از اینکه برخی از هنرمندان خوب و بنام ما به ناچار مجبور به انجام کارهایی می شوند که در شأن و منزلت شان نیست؛ مدیران سینمایی باید تدبیری کنند تا یک هنرمند برای امرار معاش روزانه خود و اعضای خانواده اش مجبور نباشد تن به هر کاری بدهد. من نمی دانم چرا در این سینما برخی افراد مرتباً مشغول کار و فعالیت هستند و در همه جا دست دارند و پول ها و بودجه ها را می بلعند اما بسیاری دیگر باید از فرط بیکاری و نداشتن لقمه ای نان عذاب بکشند.

بازیگر فیلم سینمایی «زن زیادی» تأکید کرد: امیدوارم رئیس جدید سازمان سینمایی با سیاست گذاری های جدید و اصولی روند ناپسند فعلی را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستند و کاری کنند تا عدالت در سینمای کشور جاری شود و به جای آنکه زد و بندها در سینما بتواند باعث کارکردن و یا بیکاری هنرمندان شود توانایی آن ها حرف اول را در این امر بزند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مقوله فرهنگ و هنر یکی از شاهرگ های حیاتی و اصلی هر جامعه ای است و اگر نسبت به آن بی توجهی شود کلیت کشور و آحاد افراد جامعه در درازمدت با آسیب های شدیدی روبرو می شوند. من امیدوارم علاوه بر رئیس سازمان سینمایی، شخص وزیر ارشاد و سایر مدیران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این مسأله مهم توجه ویژه نشان دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.