دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

کارگردان «خماری» زمستان «تهران ایران» را کلید می‌زند

داریوش غذبانی-سینما روایت

آنا: داریوش غذبانی؛ کارگردان سینما از آغاز فیلمبرداری فیلم جدید خود با عنوان «تهران ایران» خبر داد و گفت که در زمستان امسال این فیلم را کلید می‌زند.

داریوش غذبانی؛ کارگردان سینما گفت: فیلمنامه «تهران ایران» را در مرحله نگارش دارم و طرح اولیه این فیلمنامه را ثبت کرده‌ام.

وی ادامه داد: به زودی فیلمنامه را برای دریافت مجوز ساخت به ارشاد می‌فرستم و سعی دارم تا اول آبان ماه کار پیش تولید را به صورت رسمی آغاز کنم. این فیلم به فصل زمستان و برف نیاز دارد و باید در این فصل کلید بخورد اما از همین الان درگیر تامین بودجه برای تولید این فیلم هستم.

«تهران ایران»؛ ماجرای دختری که در در جامعه‌ای پر از گرگ رها شده است

غذبانی با اشاره به تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «تهران ایران» عنوان کرد: برای تهیه‌کنندگی این فیلم با یکی دو نفر صحبت کرده‌ام اما هنوز قطعی نشده و چون این فیلم یک کار خاص است نمی‌خواهم آن را به هر تهیه‌کننده‌ای بسپارم. این فیلم تهیه‌کننده و آدم‌های خاص خود را می‌خواهد اما متاسفانه به دلیل اینکه همه این روزها می‌خواهند کمدی بسازنند، پیدا کردن تهیه کننده مورد نظرم سخت است.

این کارگردان با اشاره به داستان فیلم «تهران ایران» گفت: این فیلم ماجرای یک دختر است که شرایط زندگی خوبی ندارد و هیچ پشتوانه‌ای ندارد و حالا در یک جامعه‌ رها شده که در آن گرگ هم کم نیست اینکه این دختر داخل این جامعه چه واکنشی نشان می‌دهد موضوع فیلم است.

وی افزود: برای نقش اصلی «تهران ایران»، یکی دو نفر را مد نظر دارم اما هنوز قطعی نشده است.

«باران سرب» یک فیلم دفاع مقدسی است

غذبانی با اشاره به اینکه همزمان با «تهران ایران»، یک فیلمنامه دیگر به نام «باران سرب» را در دست دارد، گفت: تهیه‌کنندگی این فیلمنامه را روح الله برادری بر عهده دارد اما به دلیل هزینه بر بودن آن و اینکه یک پروژه دفاع مقدسی است، هنوز تصمیمی برای ساخت آن نگرفته‌ایم. به هر حال به زودی پیش‌تولید یکی از این دو فیلمنامه را آغاز خواهم کرد اما هیچ کدام را برای جشنواره فیلم فجر نمی‌فرستم چراکه از نظر من این جشنواره تنها یک دورهمی است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این روزها فیلمنامه‌های خوب برخی از فیلمسازان ما پروانه ساخت نمی‌گیرند، این نگرانی برای شما به وجود نمی‌آید که فیلمنامه ‌هایتان مجوز نگیرند؟، گفت: کسانی که در شورای پروانه ساخت هستند باید یکسری قوانین و مقررات را رعایت کنند. این قوانین هست و حالا احتمال دارد که خیلی از دوستان با این قوانین آشنایی نداشته باشند، فیلمنامه را می‌نویسند و آن چیزی که فکر می‌کنند را پیاده می‌کنند و به پروانه ساخت می فرستند اما بعضا فیلمنامه آن‌ها با قوانین شورا همخوانی ندارد و رد می‌شود.

یک عده، کارگردانان موفق را ویترین خود می‌کنند

غذبانی ادامه داد: درگیری سعید روستایی تنها به خاطر پیمان معادی نبود، پیمان معادی فیلمساز و بازیگر شناخته شده‌ای است. آدمی است که همه در سینمای جهان هم او را می‌شناسند و برای خودش اعتباری دارد و می‌تواند خیلی خوب راه را هدایت کند اما علاوه بر ماجرای پیمان معادی مساله فیلمنامه سعید روستایی هم بود یعنی من خبری که خودم شنیدم این بود که فیلنامه اصلاحات خورده است و باید درست شود و حالا از آن طرف حضور پیمان معادی هم به عنوان تهیه‌کننده بود که یک عده‌ای اعتراض کردند.

وی افزود: همین اتفاق برای فیلم محمدحسین مهدویان هم افتاد. فیلمنامه را با یک تهیه کننده دیگر درخواست داد که رد شد و شورا پروانه ساخت گفت که ما صلاح دانستیم این جوان از این مسیر نرود چون منحرف می‌شود و گفتند اگر آقای رضوی به عنوان تهیه‌کننده بیاید احتمال دارد پروانه ساخت صادر شود.

این کارگردان افزود: به دلیل اینکه فیلم این کارگردان‌ها پررنگ می‌شوند یک عده آن‌ها را در ویترین خودشان می‌گذارند و از آن‌ها استفاده ابزاری می‌کنند. این موضوع به ضرر فیلم تمام می‌شود و بعد از آن راجع به فیلمساز جبهه‌گیری می‌کنند.

سینمای ما را همان‌هایی خراب می‌کنند که ادعای روشنفکری دارند

داریوش غذبانی در پایان گفت: سینمای ما را همان‌هایی خراب می‌کنند که ادعای روشنفکری دارند. تهیه‌کننده سراغ دارم که وقتی با او صحبت می‌کنید، می‌گویید روشنفکرترین آدم روی زمین است اما از آن طرف دلالی می‌کند. متاسفانه هیچ کس هم نمی‌تواند این مساله را کنترل کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.