یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

هنرمندان، رییس‌جمهور آمریکا را هو کردند

همه چیز تقصیر ماست!

حمید فرخ نژاد در فیلم سینمایی گشت 2

سینماپرس: پس از چند ماه تهدید و شاخ و شانه کشیدن دونالد ترامپ، رییس جمهورایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، دو شب پیش بالاخره سخنرانی اختصاصی وی درباره ایران ایراد شد.

جمعه شب به وقت ایران، رییس جمهور آمریکا که ظاهراً عصبانی به نظر می‌رسید پس از ماه‌ها تهدید کشورمان درباره مسائل مختلف، سخنرانی خود را در کاخ سفید آغاز کرد. سخنرانی که یکی از بهانه‌های آن مسائل هسته‌ای و برجام بود. البته این تنها موضوع مباحث این تاجرآمریکایی نبود و او نفوذ منطقه‌ای ایران و فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های منطقه را نیز مورد اشاره قرار داد.رییس جمهور مغرور، گستاخ و بی‌سواد آمریکا در جملات خود توهین و جسارت‌های زیادی را نسبت به ایرانیان روا داشت. او ایرانیان را ملتی تروریست نامید و در بخش دیگری از صحبت‌هایش، سپاه را نهادی فاسد خواند؛ اما شاید نقطه اوج حماقت او استفاده از عبارت جعلی خلیج عربی بود که تیرخلاصی به اندک اعتماد باقی مانده نسبت به دولتمردان کاخ سفید بود. لحن، ادبیات و منطق سخنرانی ترامپ به قدری زشت، توهین‌آمیز و بی‌اساس بود که باعث عصبانیت و اعتراض گسترده ایرانیان شد. ترامپ علاوه بر نمایش چهره واقعی آمریکا نشان داد که در حماقت دست کمی از جورج بوش معروف ندارد و حتی در این امر از او هم پیشی خواهد گرفت! هنرمندان هم مانند دیگر اقشار ملت، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

خلیج‌تاابدفارس
 بابک جهانبخش خواننده جوان پاپ کشورمان در صفحه اینستاگرامش با ثبت هشتگ خلیج فارس نوشت: با هرنگاه برآسمان این خاک هزار بوسه می‌زنم، نفسم را از رود سپید و آسمان خزر و خلیج همیشگی فارس می‌گیرم.
 نسرین مقانلو بازیگر مجموعه مختارنامه با ثبت هشتگ‌های خلیج همیشه فارس، ایران و همیشه باهمیم را درمقابل سخنان ترامپ با واکنش نشان داد.
داریوش فرضیایی، معروف به عمو پورنگ پستی در اینستاگرام گذاشت و با کپشن بدون شرح، خلیج فارس را گرامی داشت.
 ماهایا پطروسیان از بازیگران قدیمی سینما هم نسبت به این اتفاق بی‌اهمیت نبود و با عکس خلیج فارس، هشتگ‌های خلیج فارس برای همیشه در تاریخ را ثبت کرد.
 ماه‌چهره خلیلی از بازیگران سینما و تلویزیون به انتشار عکس مدال سربازان مجروح آمریکایی بیان داشت: این مدال برای سربازان زخمی آمریکایی در جنگ خلیج فارس تهیه شده است. دراین مدال عبارت خلیج فارس حک شده و جالب است که قدمت این نام بسیار بیشتر از تاریخ کشف قاره آمریکاست.
 سامان مقدم، کارگردان فیلم نهنگ عنبر عکسی را منتشر کرد که درآن عبارت خلیج همیشگی فارس وجود داشت و پرچم جمهوری اسلامی ایران هم زیبنده آن بود.
 مریم کاویانی، بازیگر آثاری چون او یک فرشته بود هم مدال معروف سربازان آمریکایی در جنگ خلیج فارس را منتشر کرد و ادامه داد: در کتاب‌های درسی هرکشوری و به هرزبانی عبارت خلیج فارس نوشته شده است.
 اکبر عبدی، سلطان کمدی سینمای ایران عکس سنگ قبر یکی از سربازان کشته شده آمریکایی درخلیج فارس را منتشر و ابراز کرد، روی سنگ قبر سربازان خودشان نوشته خلیج فارس.
 فریبا نادری، بازیگر مجموعه پرستاران با انتشار عکسی کنایه‌آمیز درباره ترامپ که کتاب جغرافیای ابتدایی در دست دارد، افزود: چو ایران نباشد تن من مباد.
 امیرحسین رستمی با انتشارعکس معروف خلیج فارس که درآن محل طلاقی موج و ساحل به شکل پرچم ایران درآمده است گفت: خود امواج پرچم صاحبشون رو نشون می‌دن.
 اما حمید فرخ‌نژاد، بازیگر مشهور سینما با نگاهی طنز نسبت به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داد. او با انتشار عکس از بازی‌اش در فیلم گشت2، نوشت: حملات 11سپتامبر هم کار ما بوده، طوفان کاترینا هم کار ما بوده، آمریکا به جام جهانی صعود نکرد هم کار ما بود!
 رضا رشیدپور، مجری مشهور تلویزیون با انتشار عکسی از حضورش درخلیج فارس نوشت: اینجا خلیج فارس است، تا کور شود هرآن که نتواند دید.
 زینب تقوایی، تهیه‌کننده مطرح سینما و تلویزیون هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و تصویر سنگ قبر سرباز آمریکایی را منتشر کرد.
 سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده آثاری چون سیانور، با اشاره به تروریست خواندن ملت ایران توسط ترامپ، این اقدام او را توهین به مردم ایران دانسته و گفته ملتی را تروریست خوانده که خود قربانی تروریسم ساخته شده توسط آمریکا هستند. نباید درباره یاوه گویی او سکوت کرد.
 محمدعلیزاده، خواننده مشهور پاپ کشور عکس خلیج فارس را منتشر و بیان کرد: ترامپ غلط زیادی کرد. او در ادامه هشتگ خلیج همیشگی فارس را ثبت کرد.
 نیوشا ضیغمی بازیگر سینما در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: شرم به رییس جمهوری که حتی سواد و شعور جغرافیا ندارد. تا کجا خودت را به عربستان فروختی؟
 شیلا خداداد دیگر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون عکس‌های نقشه‌های مختلف تاریخی را منتشر کرد که در آن‌ها عبارت خلیج فارس وجود داشت و بدین ترتیب حرف‌های رییس جمهور آمریکا را نقد کرد.
 محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم ایستاده درغبار با انتشار نقشه‌ای مربوط به سده13 میلادی، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
 رامبدجوان، بازیگر، مجری و کارگردان مشهور ایرانی هم مانند بسیاری از هنرمندان، در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ایالات متحده نوشت: قدمت خلیج فارس بسیار بیشتر از تاریخ کشف آمریکاست. مورخان یونانی قبل از میلاد مسیح درباره این آب‌راهه نوشته‌اند.
 راحله امینیان، مجری تلویزیون نوشت: آقای ترامپ کاش یکم شعور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی‌تون رو ارتقا بدید. او در ادامه هشتگ‌های خلیج فارس، باهمیم و آمریکاهمچنان شیطان بزرگ است را ثبت کرد.
 شهاب حسینی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون هم همگام با دیگر مردم ایران عکس نقشه‌ای بسیار قدیمی که در آن عبارت خلیج فارس ثبت شده را منتشر کرد.
  البته هنرمندان دیگری چون، خانم‌ها و آقایان امیرجعفری، هادی حجازی‌فر، الهام پاوه‌نژاد، علیرام نورایی، نعیمه نظام دوست، احسان کرمی، شهرداد روحانی، فاطمه گودرزی، احسان خواجه‌امیری، برزو ارجمند، شهره سلطانی، الهه حصاری، منوچهرهادی، مهتاب کرامتی و... هم نسبت به سخنان توهین آمیز رییس جمهور ایالات متحده واکنش نشان دادند..

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.