یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

لیلی رشیدی از بخش جدید در تئاتر فجر می گوید + فیلم

لیلی رشیدی

سینماپرس: دوره سی‌ و ششم جشنواره تئاتر فجر با هدف ایجاد ارتباط، تسهیل گفت‌وگوهای بینافرهنگی و ایجاد شبکه‌های بین‌المللی برای هنرمندان و متخصصین رشته‌های مختلف، اقدام به برگزاری رزیدنسی‌های مختلف از دهم تا بیستم دی ۱۳۹۶ کرده است.

به گزارش سینماپرس؛ لیلی رشیدی در یک پیام ویدئویی درباره اضافه شدن یک بخش جدید به جشنواره تئاتر فجر، بیان کرد:« امسال قرار است بخشی به نام "رزیدنسی" به جشنواره تئاتر فجر اضافه شود. همیشه یکی از دغدغه‌های هنرمندان این بود که یک ارتباط ماندگار و قوی با هنرمندان تئاتر خارج از ایران داشته باشند و امیدواریم این طرح به آنها کمک کند. دراین بخش هنرمندان تئاتر ایرانی با هنرمندان مهمانی که از تئاترهای خارج از ایران آمده‌اند می‌توانند یک کار مشترک راجع به بحران آب و یا هنرهای شهری انجام دهند. این طرح شاید بتواند ارتباط ما با هنرمندان تئاتر سرتاسر دنیا را قوی و دائمی بکند. »

در فراخوانی که سی وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر کرده است، آمده:« رزیدنسی فرصتی است که جشنواره‌ها و سازمان‌های فرهنگی معتبر دنیا با هدف ایجاد شبکه‌های ارتباط فرهنگی و هنری و آشنایی بیشتر هنرمندان با دانش روز برگزار می‌کنند. جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در هرکدام از این رزیدنسی‌ها با ایجاد بستری پروژه محور و پژوهشی، هنرمندان و متخصصین بنام بین‌المللی را حول محوری مشخص در کنار هنرمندان ایرانی قرار می‌دهد تا در طی مدت زمان مشخص به تبادل، گفتوگو و خلق بپردازند.

نتیجه این تبادل در جشنواره سی وششم در فرم‌هایی گوناگون همچون اجرا، گزارش و ...ارائه خواهد شد. این رزیدنسی‌ها در چهار حیطه تئاتر محیطی، بینارشته ای، طراحی صحنه و کار روی متن برگزار خواهند شد. سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بدینوسیله از هنرمندان و متخصصان ایرانی با شرایط زیر برای شرکت در این برنامه دعوت می‌کند. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.