یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

کتاب «مردم چرا به سینما می‌روند؟» رونمایی می‌شود

 کتاب «مردم چرا به سینما می‌روند؟

سوره سینما: نخستین نشست گفت‌وگویی درباره یک کتاب و مراسم رونمایی از «مردم چرا به سینما می‌روند؟» اثر دکتر داود ضامنی سه شنبه ۲۱ آذر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

 این نشست و آیین رونمایی از کتاب «مردم چرا به سینما می‌روند؟» با حضور مهندس سید محمد بهشتی، دکتر ابراهیم حاجیانی، دکتر عزیزاله تاجیک اسماعیلی، احمدرضا درویش و امیرحسین علم‌الهدی برگزار می‌شود.

کتاب «مردم چرا به سینما می‌روند؟ » نوشته داود ضامنی، درباره ضرورت بازخوانی انتقادی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی در عرصه‌ سینمای ایران است که شامل هشت فصل: «روش شناسی فهم واقعیت‌های اجتماعی در سینما؛ ادراک، انتقال و اصلاح واقیت‌های اجتماعی»، «ضرورت گامی به عقب در توسعه سینمایی ایران (بررسی چالش‌های سینما در سه حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی سینما) »، «ضرورت تحول و نوگرایی فرهنگی در سینما (جای خالی سرمایه اجتماعی در تجهیز میدانی به نام سینما) »، «ضرورت بهبود کیفیت «مدیریت خدمات» در سینمای ایران (تغییر گرانیگاه سیاست‎های سینمایی از کنش «فیلم دیدن» به کنش «سینما رفتن»)»، «چالش‌های الهیات سینما در ایران جهان فردیت‌ها، عرصه گشوده انتخاب‌ها»، «سینما و سبک زندگی؛ تغییر یک پرسش برای نجات سینما؛ چالش سینما با رقیب قدرتمندی به نام سبک زندگی سنتی در ایران»، «نسبت سینما با رشد مدنیت در جامعه» و «سینما، معماری، جامعه شناسی؛ پیوند هنر، تکنیک، رویکرد (از اتحاد مثلث تا اتفاق مقدس) » است.

ناشر این کتاب، انتشارات سوره مهر است که با حمایت و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی نشست یاد شده را ترتیب داده است.

نشست «گفت‌وگویی درباره یک کتاب» ساعت ۱۷ روز یاد شده در تالار زنده یاد عباس کیارستمی به نشانی: خیابان سی تیر، نرسیده به تقاطع جمهوری، پلاک ۵۹، موزه آبگینه، بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.