یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

اکران خصوصی فیلم سینمایی «شاید عشق نبود» برگزار شد

شاید عشق نبود

سینماپرس: اکران خصوصی فیلم سینمایی «شاید عشق نبود» به کارگردانی سعید ابراهیمی فر در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از مشاور رسانه ای این اثر سینمایی، مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «شاید عشق نبود» به کارگردانی سعید ابراهیمی فر شامگاه شنبه ۱۸ آذرماه در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قربان نجفی بازیگر این اثر گفت: من  از این خوشحالم که یکی از لایق ترین کارگردانان سینمای ایران فرصت پیدا کرده است تا فیلمش اکران شود، باید بگویم که او یکی از سرمایه های ملی ما است و امیدوارم قدر او را بدانیم. هرچند بی مهری هایی در حق او شده است اما امیدوارم این اتفاق تولدی دوباره برای فعالیت های او باشد.

سپس سعید ابراهیمی فر کارگردان «شاید عشق نبود» پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوش آمدگویی به حضار بیان کرد: ساخت این فیلم از سال ۸۳ تا ۹۶ طول کشیده اما بیشتر صحنه های آن در سال ۸۳ و با دوربین های ضعیف فیلمبرداری شده و برخی از تصاویر آن سیاه است البته ما با استفاده از دستگاه های جدید کمی آن را به روز کردیم بنابراین امیدوارم از دیدن فیلم اذیت نشوید.

پس از سعید ابراهیمی فر، همایون پای ور فیلمبردار این اثر اظهار کرد: ما اهل سخن نیستیم چرا که ما پشت دوربین هستیم و چیزی برای گفتن نداریم. البته باید عنوان کنم که وقتی سناریو این اثر را خواندم گفتم این کار از عهده من بر می آید و به این ترتیب با این فیلم همکاری کردم، امیدوارم از تماشای این اثر لذت ببرید.

سمانه وفایی دیگر بازیگر این اثر هم عنوان کرد: «شاید عشق نبود» دومین همکاری من با سعید ابراهیمی فر است که باعث افتخار من است.

سپس شهرام مکری کارگردان «ماهی و گربه» که نقش کوتاهی هم در «شاید عشق نبود» دارد، روی صحنه آمد و اظهار کرد: سعید ابراهیمی فر در دوران دانشجویی ام، طیفی از هم نسلان من را به شکل های مختلف حمایت می کرد به طوری که ما وقتمان را در خانه او می گذراندیم و او به ما می آموخت که باید چگونه کار کنیم. برای مثال پوریا آذربایجانی و من در پروژه ابراهیمی فر بودیم، نکته جالب دیگر این است که آن موقع ها مثل الان قلب ما از دیدن آقای پای ور می لرزید.

وی افزود: ساخت این اثر سال ها طول کشید از همین رو به نظرم حق سینمای ایران نیست که یک اثر را سال ها نگه دارند تا عوامل آن بگویند دوربین ما کهنه بود و به همین دلیل تصاویرمان سیاه شد پس بگذاریم مخاطب تصمیم بگیرد که آیا یک اثر را دوست دارد یا نه.

مکری در ادامه خطاب به سعید ابراهیمی فر گفت: امیدوارم فاصله ساخت فیلم های شما کم شود و ما زود به زود از شما فیلم ببینیم.

پانته آ بهرام از بازیگران «شاید عشق نبود» نیز بیان کرد: از ساخت این اثر ۱۴ سال می گذرد به طوری که وقتی من کوچک بودم به ایفای نقش در آن پرداختم از همین رو امشب آمده ام تا ببینم در آن سال ها سعید ابراهیمی فر چگونه به منی که یک تئاتری تازه کار بودم اعتماد و من را انتخاب کرد، امیدوارم فیلم بچگی های من را دوست داشته باشید.

در پایان علی گلبهاران یکی از تهیه کنندگان این اثر اظهار کرد: ابراهیمی فر یکی از میراث های فرهنگی ما است که برای ما افتخارات زیادی به ارمغان آورده است.

امیر حاج رضایی، امیر احمد انصاری، مجید توکلی، شهرام مکری ... از افراد حاضر در این مراسم بودند.

سعید ابراهیمی‌فر، پانته آ بهرام، سعید پورصمیمی، نیکی کریمی، مهتاب کرامتی، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، مهدی احمدی، لاله اسکندری، سحر ذکریا، حمید رفیعی، سیروس همتی، سیامک انصاری، محسن شریفی، سیاوش درخشی، پوریا آذربایجانی، هوشنگ مرادی کرمانی، قربان نجفی و با معرفی سمانه وفایی و پدرام شریفی در «شاید عشق نبود» به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «عروسک فروشی در پارک، ماجراهایی را که بر سر دوست سینماگرش آمده‌ است برای دختر جوانی بازگو می‌کند. دختر جوان که از عوامل فیلمی است که در آن‌سوی پارک مشغول فیلمبرداری آن هستند در انتها به هویت مرد عروسک فروش پی می‌برد

تولید فیلم «شاید عشق نبود» در یک مقطع با بدعهدی تهیه‌کننده اولیه مواجه شد و به همین دلیل روند تولید و آماده نمایش شدن آن بازه زمانی ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵ بوده است. در واقع ابراهیمی‌فر پس از بدعهدی تهیه‌کننده‌ اولیه و تغییر آن، تصمیم گرفت سه طرح کوتاه را کنار هم گذاشته و در آن سه وضعیت ممکن برای یک فیلمساز را به تصویر بکشد.

ابراهیمی‌فر اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم «نار و نی» در سال ۱۳۶۷ رقم زد، سال ۱۳۷۹ «تک درخت‌ها» را مقابل دوربین برد و سال ۱۳۸۳ هم «مواجهه» را ساخت.

سایر عوامل «شاید عشق نبود» عبارتند از کارگردان و نویسنده فیلمنامه: سعید ابراهیمی فر، مدیر فیلمبرداری: همایون پایور، صدابرداران: مهران ملکوتی، محمد صالحی، تدوین: سعید یاسی پور، علیرضا رضایی، موسیقی انتخابی: کلاوس شولتز، جان شورمن، سینماتیک ارکسترا، طراحی پوستر: مهوش واحدی، مشاور کارگردان: شهرام مکری، مجری طرح: سعید حقانی و تهیه‌کنندگان: آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.