دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

حمید نعمت‌اله:

فیلم‌سازان در به تصویر کشیدن مشکلات ایران اغراق می‌کنند

حمید نعمت اله کارگردان در نشست مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید

سینماپرس: حمید نعمت‌اله که به مناسبت هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به ملبورن سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه سیدنی‌مورنینگ در رابطه با مسائل مختلف سینمای صحبت‌های جالبی کرده است. او می‌گوید به ایران علاقه دارد و حاضر به ترک آن نیست، چرا که معتقد است آثار او به پیشرفت ایران کمک می‌کند: «من خواهان پیشرفت ایران هستم».

به گزارش سینماپرس؛ نعمت‌اله در رابطه با تعداد بالای درام‌های اجتماعی در سینمای ایران و این سوال که آیا این نشان‌دهنده افزایش مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم ایران است، با نیم نگاهی به جنگ ایران و عراق و تحریم‌های آمریکا که سال‌هاست اعمال می‌شود می‌گوید: «بدون تردید فیلمسازان، اغلب در به تصویر کشیدن مشکلات ایران اغراق می‌کنند».

در بخش دیگری از گفتگو نعمت‌اله درباره موضوع جنجالی سانسور در سینمای ایران می‌گوید :«شما به عنوان یک روزنامه نگار، مشتاق آگاهی از وضعیت سانسور هستید. سانسور در ایران وجود دارد. انتقاداتی وجود دارد و بسیار جدی است؛ اما مشکل اصلی ما در ایران سانسور نیست! ».

نعمت‌اله اما در ادامه به نکته مهمی در سینمای ایران اشاره می‌کند، اینکه در برخی موارد فیلم‌سازان تمایل دارند دولت هیچ دخالتی در روند فیلمسازی آنها نداشته باشند و در نهایت توقیف شوند تا سراغ پول و فروش خارجی بروند. ساختن فیلم به صورتی که برای جشنواره‌های خارجی جذاب به نظر بیاید نابود کردن واقعی خلاقیت است. «از نظر من، سانسور واقعی یعنی همین...». او همچنین می‌گوید: «بردن جایزه اسکار بسیار خوشحال کننده است، اما به شرطی که من به روشی فیلم بسازم که می‌خواهم. اگر تنها به بردن جایزه اسکار یا جلب رضایت هیأت داوران جشنواره کن بیاندیشید، نمی‌توانید فیلم خوبی خلق کنید. »

* ماهنامه نزدیک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.