چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳

قربان حسینی خبر داد؛

"چ مثل چمران" به روایت حاتمی کیا

شهید مصطفی چمران

مدیر پروژه فیلم سینمایی "چ مثل چمران" داستان این فیلم را بازگو کننده نقش و جایگاه شهید مصطفی چمران در حماسه پاوه عنوان کرد.

قربان حسینی مدیر پروژه فیلم سینمایی "چ مثل چمران" با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: فیلمنامه حماسه پاوه شهید چمران در حال نگارش است و "چ مثل چمران" رشادت های چمران در حماسه پاوه را به مخاطبان نشان می دهد.

وی افزود: ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم سینمایی است و در این فیلم قصد دارد گوشه هایی از شخصیت شهید چمران در حوزه های مختلف علمی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی را برای مردم کشور و نسل پس از جنگ به تصویر بکشد.

حسینی به نقل از حاتمی کیا ساخت فیلمی از شهید چمران را ناتوان در معرفی تمام  ابعاد شخصیتی و وجودی او دانست و ادامه داد: ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم چ مثل چمران نیز معتقد است که تهیه و تولید یک فیلم پیرامون شخصیت بزرگ و با ارزشی همچون شهید مصطفی چمران جفا به او محسوب شده و به همین منظور در این فیلم صرفا نقش شهید چمران در حماسه پاوه نشان داده می شود.

دبیر نخستین همایش بین المللی مصطفی اندیشه ها خاطرنشان کرد: حماسه پاوه یکی از صحنه های بسیار زیبا و ماندگار در دوران دفاع مقدس است که این شهید بزرگوار در آن رشادتها و از خودگذشتگی های فراوانی را بر جای نهاده است.

مدیر پروژه فیلم سینمایی "چ مثل چمران" افزود: شهید مصطفی چمران در عرصه های مختلف دفاع مقدس شخصیتی بی نظیر قلمداد می شود و به همین جهت کارگردان صاحب نامی چون ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت فیلمی پیرامون این شهید بزرگوار داوطلب شده است.

حسینی گفت: به منظور معرفی و تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و وجودی شهید مصطفی چمران برای مردم و نسل پس از جنگ برای نخستین بار همایش بین المللی مصطفی اندیشه ها در مهرماه سال جاری به میزبانی تهران و در سالن همایش های بین المللی صداو سیما برگزار می شود.

انتهای پیام/رق/ش/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.