شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۵

سیدزاده: از مدیریت فرهنگی که آمریکا مدینه فاضله اش باشد انتظار تولید آثاری در رابطه با حماسه ۹ دی را دارید؟!/ حماسه عظیم ۹ دی اوج شکوه انقلاب بود

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه سالروز ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: ما از جامعه هنری و جامعه مدیریت فرهنگی که آمریکا مدینه فاضله اش است انتظار تولید آثاری در رابطه با حماسه ۹ دی را داریم؟! این خیال باطلی است که هرگز به سرانجام نخواهد رسید چرا که پول و زور و قدرت دست کسانی که دل در گرو آمریکا دارند و قلب شان برای آمریکا می تپد!

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما زمانی که در رابطه با عدم چرایی تولید آثار ارزشی، استراتژیک و انقلابی در سینمای کشورمان حرف می زنیم باید به این مسأله فکر کنیم که چه کسی قرار است این کارها را انجام دهد؟ قدرت دست چه کسانی است؟ ما از چه کسانی انتظار داریم که این کارها را بکنند؟

وی تصریح کرد: بنده معتقدم ما باید کمی تعاریف و بینش خودمان را عوض کنیم. ما باید آگاه باشیم کسانی که ما از آن ها انتظار داریم در رابطه با مسائل مهمی همچون حماسه عظیم ۹ دی که ملت انقلابی و مسلمان ایران تو دهنی محکمی به ایادی استکبار و غرب زده و فتنه گران زدند فیلم بسازند و از فیلم های این چنینی حمایت کنند خودشان دل در گرو غرب و آمریکا دارند و به همین علت هم است که تاکنون در این باره فیلمی تولید نشده است.

سیدزاده خاطرنشان کرد: اگر ما از برخی مدیران و مسئولان انتظار چنین کارهایی را داشته باشیم به مثابه آن است که از آمریکا بخواهیم قدس را پاس بدارد و به بیت المقدس احترام بگذارد! ما اگر از آمریکا چنین انتظار باطلی را داشته باشیم به دلیل بی عقلی خودمان است چرا که باید بدانیم و آگاه باشیم که آمریکا هرگز نمی تواند با قدس کنار بیاید و با مسلمانان جهان همسو باشد. پس مدیران و مسئولان ما هم که دل در گرو آمریکا دارند هرگز دلشان برای حماسه های میلیونی مانند حماسه ۹ دی نمی تپد!

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» سپس با تأکید بر اینکه حماسه عظیم ۹ دی اوج شکوه انقلابی ملت انقلابی کشورمان بود ابراز داشت: ملت غیور و شریف انقلابی ایران در این روز بزرگ به فتنه گران و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هشدار دادند که کشور ما کشور امام حسین (ع) است. ملت ما ملتی انقلابی است و حاضر است خون خود را برای این انقلاب و این نظام بدهد و هرگز به برخی فتنه گران غرب زده متوهم اجازه آن را نخواهد داد تا این انقلاب بزرگ و شکوهمند را زیر پای خود بگذارند.

این سینماگر تأکید کرد: متأسفانه امروزه وضعیت در حوزه فرهنگی و هنری کشور ما به شدت بغرنج شده است. مسئولان و مدیران دولتی که جای خود دارند متأسفانه ما حتی شاهد آن هستیم نهادهایی که از طرف مقام معظم رهبری بنیان گذاشته شده اند تا از فرهنگ و سینمای ارزشی حمایت کنند را هم کسانی اداره می کنند که اصلاً به بنیان و ریشه های انقلاب اسلامی اعتقادی ندارند و تنها بر اساس منافع شخصی شان تصمیم گیری و کار می کنند.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو متذکر شد: کسانی که برای انقلاب اسلامی دلسوزی می کنند و دغدغه دارند پول ندارند و آن ها که هیچ سنخیتی با نظام و انقلاب اسلامی ندارند همه امور را در دست خود گرفته اند و همین اتفاق اوضاع فرهنگی و هنری کشور را به شدت دچار بحران کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.