شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

«آرش آقابیک» با ۳ فیلم در پی سیمرغ/ متأسفم که انتخاب های سلیقه ای مانع حضور بسیاری از فیلم هایم در جشنواره سی و ششم شد!

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه سینما از حضور ۳ فیلمش در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: امیدوارم به تلاش هایم در همه این فیلم ها توجه شود هرچند که امسال به واسطه حضور ۳ اثر جنگی رقبای سرسختی دارم اما باز هم امیدوارم که تلاش هایم به خوبی توسط هیأت داوران، منتقدان و اهالی رسانه دیده شود.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «اشباح» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امسال با ۳ فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم که از میان همه این آثار «چهارراه استانبول» از نظر جلوه های ویژه اثری بسیار پرحجم است و امیدوارم که توسط اعضای هیأت داوران جشنواره به خوبی دیده شود.

وی ادامه داد: در فیلم «دارکوب» که فضا و حس و حال آن را بسیار دوست دارم صحنه های برفی و بورانی و باران شدید را داشتیم که از ماحصل کار راضی هستم و اطمینان دارم که خوب از کار درآمده است؛ این فیلم داستانِ روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد، با نگاهی متفاوت روایت می‌کند و امیدوارم که مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند.

برنده سیمرغ بلورین برای طراحی جلوه های ویژه فیلم «خفه گی»، «رگ خواب» و «یک روز به خصوص» خاطرنشان کرد: در فیلم «مصادره» برخی صحنه های تیراندازی در کشور ایران و ارمنستان را طراحی کردم که البته زیاد نبود. اما فیلم «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی از نظر طراحی جلوه های ویژه کار بسیار دشواری بود چرا که بایستی بازسازی صحنه آتش گرفتن ساختمان پلاسکو را انجام می دادیم و حجم وسیعی از آتش سوزی، آوار، دود و... را در این فیلم داشتیم که طراحی آن بسیار طاقت فرسا، وقت گیر و دشوار بود اما ماحصل کار بسیار عالی شده و من اطمینان دارم که مخاطبان در جشنواره فیلم فجر استقبال خوبی را از فیلم به عمل می آورند.

آقابیک سپس در رابطه با برخی فیلم هایش که اعضای هیأت انتخاب آن ها را شایسته حضور در جشنواره ندانسته اند اشاره کرد و گفت: متأسفم که انتخاب های سلیقه ای مانع حضور بسیاری از فیلم هایم به جشنواره سی و ششم شد!؛ فیلم «شاه کش» به کارگردانی آقای امیرخانی یکی از بهترین فیلم های من بود که زمان بسیاری را برای طراحی جلوه های ویژه آن انجام دادم و فضای بسیار سختی داشت اما متأسفانه اعضای هیأت انتخاب این فیلم شاخص را که اطمینان دارم در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می شود را به جشنواره راه ندادند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» افزود: فیلم های «سراسر شب»، «آستیگمات» و «سال دوم دانشگاه» هم به دلایلی که مشخص نیست امکان حضور در جشنواره سی و ششم را پیدا نکردند و در هر صورت امیدوارم که ۳ اثری که در جشنواره دارم به خوبی دیده شوند.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا خود را در سال جاری برنده سیمرغ بلورین می دانید یا خیر اظهار داشت: سیمرغ به آدم ها ارزش نمی دهد؛ البته کسی از تشویق و جایزه بدش نمی آید. امسال ۳ فیلم از آقایان: باشه آهنگر، توکلی و حاتمی کیا در جشنواره حضور دارد که به احتمال قوی طراحی جلوه های ویژه بسیار خوبی داشته اند و باید ببنیم که نظر هیأت داوران در این باره چیست.

آقابیک در خاتمه این گفتگو در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت: این روزها به صورت همزمان طراحی جلوه های ویژه سریال های آقایان: بهرامیان و فتحی را انجام می دهم و از سوی دیگر در فیلم «روسی» نیز مشغول به انجام کار هستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.