سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

سینماگران از بحران اقتصادی سینما گفتند؛

بی تدبیری مسئولان دولت باعث بحران اقتصادی، فقر مردم و بیکاری شده است/ حساب معترضان اقتصادی از آشوب طلبان و فتنه گران جدا است

بوبانی-معصومی-افشار زاده-توکلی-آذین-محسنی نسب-رجبی

سینماپرس: تعدادی از سینماگران کشور در پی بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری ها و سوء استفاده دشمنان نظام شد گفتند: بی تدبیری مسئولان دولت طی ۵ سال اخیر باعث فساد شدید اقتصادی، فقر مردم و بیکاری افراد تحصیل کرده شده است و باید حساب معترضان به فساد اقتصادی و عملکرد ضعیف مسئولان دولتی را از آشوب طلبان و فتنه گران جدا کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس طی روزهای گذشته شاهد آغاز فتنه ای بودیم که بر بستر جنگ اقتصادی شکل گرفته بود؛ تعدادی از مردم که از بیکاری، فقر، اختلاس، بی تدبیری مسئولان دولتی، رکود شدید اقتصادی، بانک سالاری، قطع یارانه ها، قطع بیمه سلامت، چند برابرشدن مالیات و عوارض در بودجه سال ۹۷ کل کشور و... به ستوه آمده بودند در تجمعاتی اعتراض شدید اللحن خود را نسبت به مسئولان دولت های یازدهم و دوازدهم ابراز داشتند اما در این میان برخی سوء استفاده گران، آشوب گران و فتنه انگیزان با برنامه ریزی هدفمند قبلی، از تجمعات اعتراضی مردمی سوء استفاده کردند و سعی داشتند در این میان به اهداف و امیال شوم خود دست پیدا کنند که با تدبیر و درایت جدی مردم تو دهانی محکمی به یکایک آن ها زده شد و مردم صفوف خود را از آن ها جدا کردند.

در همین رابطه نظرات ۷ تن از سینماگران کشور خانم ها: مریم بوبانی، پروانه معصومی و مهشید افشار زاده و آقایان: هوشنگ توکلی، جبار آذین، محسن محسنی نسب و مهران رجبی را جویا شدیم که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی حوادث و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: متأسفانه طی ۵ سال اخیر بحران شدید اقتصادی همه جامعه و از جمله هنرمندان و سینماگران را تحت فشار قرار داده به نحوی که همه مردم در این ۵ سال نگران گذران زندگی روزانه شان بوده و هستند و فقر و فشار شدید مالی بیش از هر زمان دیگری در زندگی اشخاص خودنمایی می کند. سینماگران و هنرمندان هم از عموم مردم جامعه منفک و مجزا نیستند؛ آن ها هم همین دردهایی که سایر مردم تحمل می کنند را می بینند و می چشند و درک می کنند. متأسفانه سیاست گذاری های غلط اقتصادی، بانک سالاری و... اثرات منفی و نامطلوب خود را روی جامعه گذاشته و منجر به اعتراضات مردمی در جای جای کشور شده است که متأسفانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هم از این وضعیت سوء استفاده کرده و می خواهند از اعتراض های برحق و مطالبات برحق مردمی به نفع خود بهره برداری و سوء استفاده کنند.

جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: از آنجا که خواسته یا ناخواسته اقتصاد سینما با درآمد نفت در کشور ما پیوند خورده و عوامل ناسالم اقتصادی هم بخشی از قدرت اقتصادی سینما را در دست دارند لازم و ضروری است که به این حوزه هم در کنار توجه به مشکلات اقتصادی جامعه عنایت لازم صورت گیرد بنابراین سینماگران و هنرمندان هم در ردیف کسانی قرار می گیرند که اقتصاد نابسامان کشور به زندگی و معیشت آن ها و هنر و سینما لطمه وارد کرده است. مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در برهه های مختلف در همه کشورها وجود داشته و دارد؛ گاه این مشکلات تا مرز بحران های اجتماعی و اقتصادی هم فرا رفته است. بخشی از این معضلات حاصل ناکارآمدی و اهمال برخی از مدیران و دست اندرکاران دولتی در امور اجتماعی و اقتصادی جامعه است و بخش دیگر آن به صورت کاذب نتیجه نفوذ دشمن!

مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: سینماگران هم همانند خیل عظیم مردم نسبت به وضعیت بی ثبات اقتصادی، فشار زندگی و فقر معترض و در رنجند چرا که بحران معیشتی متعلق به همه اقشار جامعه است و متأسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولان این بحران به همه جامعه تسری پیدا کرده است. شاید در جامعه و در سینما تعداد معدودی افراد باشند که مشکلات شدید اقتصادی خللی در زندگی شان وارد نکرده است اما به طور کل این بحران عموم مردم را با خود درگیر کرده و دلیل آن هم این است که شیوه های درستی برای وضعیت اقتصادی کشور از سوی دست اندرکاران و مسئولان اعمال نشده است.

 

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: متأسفانه بحران شدید اقتصادی شهر و روستا نمی شناسند وضعیت اقتصادی مردم امروزه فاجعه است به نحوی که در روستاها و شهرستان ها مردم با سیلی صورت شان را سرخ می کنند و اغلب با تنگدستی شدید زندگی می کنند. حساب مردم مطالبه گر و رنجدیده از آشوب طلبان و اغتشاش گران جدا است!؛ ملت ما ملتی شریف و نجیب هستند که دل در گرو نظام و انقلاب شان دارند. ملت ما همان ملتی هستند که تا مقام معظم رهبری لب تر می کنند همه با جان و دل برای حفظ حرمت کشور به خیابان ها می ریزند و بر علیه فتنه و فتنه گران قیام می کنند. اما همین ملت امروز به شدت در تنگنای اقتصادی هستند و این وظیفه مسئولان دولتی است که فشار شدید اقتصادی که زندگی آن ها را به ویرانی کشانده است برطرف کنند و دشمنان باید بدانند که هرگز نمی توانند این ملت را از رهبری جدا کنند.

مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: بنده مدت ها پیش به شخص رئیس جمهور نامه نوشتم و از ایشان سوأل کردم چرا می گذارید جامعه به انفجار برسد؟ زمانی که من این نامه را نوشتم هنوز هیچ یک از این اعتراض های مردمی شکل نگرفته بود اما بنده یقین داشتم صدای اعتراض مردم نسبت به وضعیت فاجعه بار اقتصادی کشور به زودی بلند خواهد شد. نامه بنده به شخص رئیس جمهور به زودی در جدیدترین شماره مجله «فرهنگ و سینما» منتشر می شود. من بسیار متأسفم که امروزه بخش عمده ای از مردم و اهالی سینمای ایران به شدت در تنگنای اقتصادی قرار دارند و دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند. من بسیار متأسفم که شخصاً به عنوان یک هنرمند نزدیک به ۶ سال است به دلیل سیاست های غلطی که در سینمای کشور وجود دارد بیکار هستم و کسی جوابگوی من نیست.

محسن محسنی نسب کارگردان سینما در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: وظیفه تمامی رسانه ها انعکاس مطالبات برحق مردمی بر علیه فساد و مشکلات شدید اقتصادی است و در کشور دموکراتیک ما همه اقشار جامعه حق اعتراض علیه هر فسادی از سوی مسئولان دولتی را دارند. متأسفانه امروزه به دلیل بی تدبیری های مفرط از سوی مدیران اغلب مردم از هر قشر و طبقه ای تحت فشار شدید اقتصادی قرار دارند و این فشار شدید بر زندگی سینماگران و هنرمندان هم تأثیر منفی خود را گذاشته است و متأسفانه آسایش و رفاه از زندگی ها رخت بسته است!

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی نسبت به بحران و مشکلات واقعی اقتصادی و بی تدبیری مسئولان دولت که منجر به برخی درگیری های خیابانی و سوء استفاده دشمنان نظام شده است گفت: اعتراض نسبت به گرانی، رکود شدید اقتصادی و بیکاری حق همه مردمی است که از این وضعیت جانشان به لب آمده اما معترضین نسبت به مشکلات و رکود شدید اقتصادی کشور باید از طریق نهادها و مراجع مدنی پیگیر مطالبات شان باشند تا بتوانیم مانع از سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از مطالبات برحق مردمی شویم و جریان این مطالبات به بیراهه کشیده نشود. متأسفانه به دلیل بی تدبیری های فراوان بحران شدید اقتصادی زندگی تمامی طبقات و اقشار جامعه را فلج کرده است!؛ امروزه به جز حقوق بگیران دولتی که یک جیره و آب باریکه ای دارند بقیه اقشار جامعه حتی تاجران و کاسبان نیز دچار مشکل در زندگی شان شده اند. تصمیم گیری های نادرست مسئولان دولتی فشار را روی زندگی همه مردم زیاد کرده است و این اتفاق دردآور و تلخ نیاز به تدبیر جدی برای برون رفت از این اوضاع و شرایط دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.