دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

هوشنگ توکلی در گفتگو با سینماپرس:

سینما دچار بحران هویت و محتوا شده است/ ارزش ها، تجربه ها و دستاوردهای سینه سوختگان توسط مسئولان وقت زیر خاک مدفون شد!

سینماگران و جشنواره بی رمق، کمرنگ و یخ زده فجر!/۵

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون پس از اتمام سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که به زعم بسیاری از اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران جشنواره ای بی رمق، کمرنگ و یخ زده بود گفت: جشنواره فیلم فجر پیروی سیاست هایی که از ابتدای دولت یازدهم در سینما شکل گرفته بود سال به سال کمرنگ تر می شود و متأسفانه باید بر این نکته صحه گذاشت که سینمای کشور دچار بحران هویت و محتوا شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مأموریت آقای ایوبی تغییرات اساسی در سینما بود؛ نه تغییراتی به نفع سینمای کشور بلکه به ضرر آن و به همین دلیل هم ما شاهد آن بودیم که طی دوران مدیریتی ایشان همه چیز در سینما زیر و رو شد و همه ساخت و سازهای گذشته که با خون دل صورت گرفته بود به باد هوا رفت و ایشان یک نوع خلأ و خرابی در سینمای کشور به وجود آوردند که متأسفانه مدیران فعلی هم در امتداد حرکت های ایشان همان مسیر غلط را پیش گرفته اند و تدبیری برای بهسازی وضعیت سینما ندارند.

وی ادامه داد: جشنواره بی رمق سی و ششم را می توان به نوعی میانه راه تخریب گرانه مدیران سینمایی دولت آقای روحانی دانست و قطعاً در پایان این مسیر ما با ویرانی های بیشتری در حوزه سینما و فرهنگ مواجه خواهیم شد.

توکلی سپس با بیان اینکه طی سال های اخیر سینه سوختگان و دلسوزان نظام، انقلاب و فرهنگ و هنر کشور هرچقدر از مسئولان خواستند تا بحران در سینما به وجود نیاوردند آن ها بدتر کردند اظهار داشت: متأسفانه در میان مسئولان دولتی، فرهنگی و سینمای هیچ گوش شنوایی وجود نداشته و ندارد و چند سالی است که آقایان هر کاری که دوست داشته باشند در سینما انجام می دهند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده ای است.

این سینماگر تصریح کرد: متأسفانه آنچه ما شاهد هستیم این است که مسئولان سازمان سینمایی حتی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای ناظر بر عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دور زده اند و کاری کرده اند تا امروزه کمیسیون فرهنگی مجلس هم خسته شود؛ بنده بارها با برخی از اعضای کمیسیون صحبت هایی داشته ام و آن ها تأکید کرده اند که به نوعی سکوت تحمیلی بر آن ها حاکم شده و متأسفانه این افراد نیز از آینده روشن برای سینمای کشور ناامید هستند.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد:  ارزش ها، تجربه ها و دستاوردهای سینه سوختگان سینما از بدو انقلاب اسلامی توسط مسئولان وقت زیر خاک مدفون شده و سینما شیر و بی یال و دمی شده که نمی توانیم آینده ای روشن برای آن متصور باشیم. من بسیار متأسفم که دستاوردهای مهمی نظیر جشنواره فیلم فجر که با تلاش فراوان به بالندگی رسید به دلیل کم کاری برخی مسئولان و مدیران این چنین کوچک و بی اهمیت شده است. تعداد کم فیلم ها، جداسازی اهالی سینما و رسانه از یکدیگر و حتی تفکیک بخش های ملی و بین الملل جشنواره از یکدیگر از جمله اتفاقات ناشایستی است که جشنواره را با بحران روبرو کرده و باید برای آن چاره ای اندیشه کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.